Citat:
Ursprungligen postat av
space1999
bara för att du gått på all propaganda behöver inte jag ha gjort det.
När nån säger nåt sånt här föreställer jag mig som en person i infisna mjukisbyxor och Android-telefon, och som uppenbart inte gått gymnasiet. Eventuellt med kramsnus lätt rinnande mellan tänderna.
Det är ändå häpnadsväckande hur de som påstår sig "ha öppna ögon" alltid väljer den manipulerade versionen av en nyhet, gärna 3-6+ månader efteråt också, som om det vore nutida. Som den läckta USA-rapporten, den falska varianten av den är den som det alltid refereras till. Eller att man som ett flockdjur hänvisar till dumskallen Ritter, eller MacGregor.
Har svårt att tro att man kan vara så dum på riktigt, ni måste vara betalda.
De svenska nyheterna, de som du kallar propaganda(underförstått antirysk då), har ju iaf för min del känns rätt så pro-rysk tills rätt nyligen. T.ex. skriver de att "Ryssland anklagar Ukraina för att ha spräng si och så på rysk mark" som om Ukraina inte får försvara sig. Eller att Svenska Freds(KPMLr i fårakläder) får uttala sig. Eller skriverierna om NATO under åren.
Eller vad tycker ni andra om SVT Nyheter och våra andra svenska mainstream nyhetskällor?