Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Girkin Strelkov tar till judestämpeln för att ifrågasätta Prigozhins lojalitet med Ryssland förstås. I fallet Prigozhin så är det väl att sparka över en tröskel utan dörr eftersom Prigozhin aldrig varit känd för några skrupler, men rent allmänt är etniciteter någon man tar till i Ryssland ofta, när man är pressad, för att spela ut personer/grupper mot varandra. Så har det alltid varit där. Och på alla andra platser i välrlden med f ö.
Jo visst är det så Schleisen. Men nu frågade jag såklart inte för att jag undrade om varför eller hur det kommer sig, för då hade jag ju varit tyst från början och istället stirrat ned i min kaffekopp och fått mitt svar. (Inte mot dig). Oavsett Strelkovs agenda eller ej.
Jag tror du missade orsaken till min ödmjuka undran där.....och så gjorde de aktiva moderatorerna. Men tack för ett bra svar ändock. Det hjälper säkert någon så det får vi vara glada för.
Vad var det jag undrade över då? Jo - hur kommer det sig att saker som är DIREKT kopplade till kriget i Ukraina städas bort, medans saker som inte har ett jävla skit med det att göra, som tex religion och tro, lever fritt i hörnorna? Hugin med runt munstycke tillverkat i Bonn kanske? Till och med nu är jag OT när jag svarar på din fråga, precis som din fråga var
Tack ändå som sagt