Citat:
Nej han har inte spelat ett snyggt socialt spel, han har bara hållit sig kvar för att andra har varit större hot. Den som däremot spelade snyggt socialt spel förra veckan var Marcus. Det var också intressant att se.
Du måste också lära dig att det finns människor som kan tycket det är intressant att se olika typer av sociala spel i Robinson utan att vara helt känslomässigt bunden till det som sker.. Jag låter inte saker som den jag relaterar till eller den jag tycker är "god" bestämma vad jag tycker om saker som sker där.
Bara för att jag tycket att nån eller några har spelat ett snyggt socialt spel behöver det inte betyda att jag tycker de är goda.
Nej han har inte spelat ett snyggt socialt spel, han har bara hållit sig kvar för att andra har varit större hot. Den som däremot spelade snyggt socialt spel förra veckan var Marcus. Det var också intressant att se.
Du måste också lära dig att det finns människor som kan tycket det är intressant att se olika typer av sociala spel i Robinson utan att vara helt känslomässigt bunden till det som sker.. Jag låter inte saker som den jag relaterar till eller den jag tycker är "god" bestämma vad jag tycker om saker som sker där.
Bara för att jag tycket att nån eller några har spelat ett snyggt socialt spel behöver det inte betyda att jag tycker de är goda.
Aha så Oscar har bara hållit sig kvar genom att inte vara ett hot men tjejpakten har lyckats genom ett så otroligt skickligt ”spel”?
Ja exakt jag håller med dig man får tycka olika. Som jag sa är det helt ok och i sin ordning att se ned på tjejpakten utan att kallas misogyn av sådana som dig. Det håller ju också en förkrossande majoritet av allmänheten med om med tanke på alla kärleksfulla kommentarer till ”de ärliga spelarna” och alla hatiska det till tjejpakten på instagram och facebook.
Detta är inte som att spela monopol eller bridge. ”Spelet” utspelar sig i verkligheten och har många aspekter och kan generera flera vinnare och vinster, där det ringa penningpriset är ett av de minsta.
Tänk vilken kärlek tjejpakten skulle fått av publiken om de röstat ut Pernilla i söndags. Nu blir det istället hatade och får bära hundhuvudet i verkligheten. Så inte bara moralen utan också självbevarelsedriften bör få dem att tänka på att gynna reko personerna Robinson. Men som jag skrev saknar de kognitiv förmåga att ta in det, därför blir det provocerande när det påstås att ”de bara spelar spelet bra”. Men man _får_ ju tycka det såklart..