Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering

Nej han har inte spelat ett snyggt socialt spel, han har bara hållit sig kvar för att andra har varit större hot. Den som däremot spelade snyggt socialt spel förra veckan var Marcus. Det var också intressant att se.

Du måste också lära dig att det finns människor som kan tycket det är intressant att se olika typer av sociala spel i Robinson utan att vara helt känslomässigt bunden till det som sker.. Jag låter inte saker som den jag relaterar till eller den jag tycker är "god" bestämma vad jag tycker om saker som sker där.
Bara för att jag tycket att nån eller några har spelat ett snyggt socialt spel behöver det inte betyda att jag tycker de är goda.

Aha så Oscar har bara hållit sig kvar genom att inte vara ett hot men tjejpakten har lyckats genom ett så otroligt skickligt ”spel”?

Ja exakt jag håller med dig man får tycka olika. Som jag sa är det helt ok och i sin ordning att se ned på tjejpakten utan att kallas misogyn av sådana som dig. Det håller ju också en förkrossande majoritet av allmänheten med om med tanke på alla kärleksfulla kommentarer till ”de ärliga spelarna” och alla hatiska det till tjejpakten på instagram och facebook.

Detta är inte som att spela monopol eller bridge. ”Spelet” utspelar sig i verkligheten och har många aspekter och kan generera flera vinnare och vinster, där det ringa penningpriset är ett av de minsta.

Tänk vilken kärlek tjejpakten skulle fått av publiken om de röstat ut Pernilla i söndags. Nu blir det istället hatade och får bära hundhuvudet i verkligheten. Så inte bara moralen utan också självbevarelsedriften bör få dem att tänka på att gynna reko personerna Robinson. Men som jag skrev saknar de kognitiv förmåga att ta in det, därför blir det provocerande när det påstås att ”de bara spelar spelet bra”. Men man _får_ ju tycka det såklart..
2023-05-15, 17:30
Medlem
Denna person som svamlar om Sophies ”kill list” måste väl vara släkt med henne på nåt sätt? Jag kan omöjligen se hur sådan fanatism annars skulle kunna uppstå för en sådan person.
2023-05-15, 17:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Om någon inne i Robinson mot förmodan måste vinna så hejar jag på Oskar och Camilla, ja Camilla SS. Hon är ganska neutral därför kan man inte tycka så mycket om henne. Enda är väl att man tycker att hon borde sluta umgås med Pernilla men det kan vara svårt att komma in i nya gänget, samt verkar hon lite blyg så hon tyr sig väl till dem hon redan känner.

Markus, Erik, Amanda och Millan är de jag egentligen vill ska vinna.

3 kandidater/deltagare har vi lika sedan hejjar jag på Oskar istället för Camillorna.

Millan på Gränslandet har väl endast vunnit en kamp - mot Dennis D.Y. och Camilla SS tror jag har vunnit en också, kommer inte ihåg vad bara - fast ingen av de två har i stort imponerat på mig och Camilla SS borde visa mer ryggrad och sluta liera sig med Pernilla kan jag tycka. Hon har ju även muttrat om än skämtsamt om P att hon "vill bestämma" och Camilla SS bara fogar sig. Inget bra tecken tycker jag. Där är Millan bättre och talar ur skägget och vad hon tycker om/till andra fast på ett bra sätt.

Oskar är nördig fiskekonsulent (har jag för mig) men har visat på andra skills oxå och tillför lagen mkt mat, arbetskraft och kunskap och han är bra på tävlingar också.
2023-05-15, 17:31
Medlem
Känns det inte lite som att dom sköt sig lite i foten när dom röstade ut Marcus?

Istället för att vara konstant utsatt i Robinson så kommer han nu få chansen till en betydligt lättare resa i gränslandet där han inte behöver slå 9 stycken.

Vem fan av dom som är kvar ska stoppa honom om han kommer rakt in i en final?

Tjejerna är i majoritet och vill ha en tjej som vinnare, även ett par av killarna säger sig vilja ha en tjej som vinnare, då kan det alltså blir ett par tjejer plus Marcus i final.

Måste ju ha varit smartare att skicka Pernilla eller Camilla den här gången då dom fortfarande hade haft majoritet och skickat ut Marcus sista örådet innan gränslandet stänger så dom hade varit säkra på att han inte kommer tillbaks in.

Förövrigt undrar jag lite hur det kommer sig att dom har suttit ihop i en vecka men att Elin i samtliga intervjuer har suttit utan Marcus, hade inte varit mer än rätt att hon skulle få sitta där och skämmas ihop med honom när hon ändå skulle svika honom.

Pernilla lär åka nästa öråd om hon fortsätter slänga ur sig grodor, ska bli kul att se om hon är så feg som hon verkar och utmanar sin enda vän där inne (Camilla) i en duell och vad hon ska skylla på om hon förlorar eller om hon går på någon av dom stora hoten..kanske en myra som biter henne i stortån denna veckan.
2023-05-15, 17:34
Medlem
santos_devilles avatar
Gränslandet är fan roligare än Robinson i år. Dom som är kvar är så sjukt jävla tråkiga.

Ohhh tissel och tassel, kärringen ljuger och ingen säger ifrån för alla är jävla mesar. Helt sjukt.

Men vilken rolig final där dom svagaste ska hänga i 10-20 sekunder för att vinna.

Nej produktionen måste fan tänka om. Självklart ska svaga människor vara med, men inte fan ska dom få pakta så hårt att alla som faktist kan överleva åker ut.

Måste bara dra till att Pernilla är verkligen vidrig. Väldigt narcissistiska drag.
2023-05-15, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Aha så Oscar har bara hållit sig kvar genom att inte vara ett hot men tjejpakten har lyckats genom ett så otroligt skickligt ”spel”?

Ja exakt jag håller med dig man får tycka olika. Som jag sa är det helt ok och i sin ordning att se ned på tjejpakten utan att kallas misogyn av sådana som dig. Det håller ju också en förkrossande majoritet av allmänheten med om med tanke på alla kärleksfulla kommentarer till ”de ärliga spelarna” och alla hatiska det till tjejpakten på instagram och facebook.

Detta är inte som att spela monopol eller bridge. ”Spelet” utspelar sig i verkligheten och har många aspekter och kan generera flera vinnare och vinster, där det ringa penningpriset är ett av de minsta.

Tänk vilken kärlek tjejpakten skulle fått av publiken om de röstat ut Pernilla i söndags. Nu blir det istället hatade och får bära hundhuvudet i verkligheten. Så inte bara moralen utan också självbevarelsedriften bör få dem att tänka på att gynna reko personerna Robinson. Men som jag skrev saknar de kognitiv förmåga att ta in det, därför blir det provocerande när det påstås att ”de bara spelar spelet bra”. Men man _får_ ju tycka det såklart..
Om vi ska prata om vad som hade sett de att se bäst ut inför TV-tittarna så är det en helt annan fråga.
Jag tror att Marcus är den värsta ormen där. Men jag tror att han har lyckas lura många TV-tittare så om man vill se snäll ut så skulle de ha röstat ut nån som Pernilla som alla har sett hur hon är.. och det där är ett spel som vissa som går in i såna program tänker mycket på.. Men jag tror inte att det är de som ofta är godast.. kan nog till och med ofta vara tvärtom.
2023-05-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Om vi ska prata om vad som hade sett de att se bäst ut inför TV-tittarna så är det en helt annan fråga.
Jag tror att Marcus är den värsta ormen där. Men jag tror att han har lyckas lura många TV-tittare så om man vill se snäll ut så skulle de ha röstat ut nån som Pernilla som alla har sett hur hon är.. och det där är ett spel som vissa som går in i såna program tänker mycket på.. Men jag tror inte att det är de som ofta är godast.. kan nog till och med ofta vara tvärtom.

Ja det blir ju filosofiskt vi kan bara bedöms det vi ser. En sådan mastermind från Marcus sida känns ju inte så trolig dock.

Vad som ser bra ut på tv borde ju vara i fokus för alla intelligenta personer som är med i sådan såpa.

Ska man vara krass går väl dokusåpaunderhållningen ut på det. Ta in några schyssta smarta starka personer och sen ta in ett gäng med sociala diagnoser och störningar, samt även in med verklighetsfrånvända/rätt korkade personer som dock tror att de är smarta. Låt de senare göra bort sig till gynnandet av betraktarnas känslor av hat och avsmak. Låt gärna en schysst person temporärt huggas ned i ryggen av en av de osmakliga. För att sedan komma tillbaka och den onde får sitt straff och förudmjukelse till publikens jubel.

Det är ju även basic manus till otroligt många filmer om du tänker efter. Inget nytt under solen..
2023-05-15, 18:09
Medlem
Bakarettans avatar
Ni här i tråden som kollar upp deltagarnas Instagram, FB & andra mediala sidor för att skaffa ev. info...Hur faen orkar ni sitta & glo igenom dessa otaligt många sidor angående dessa deltagare.
Det är för mej en gåta.
Prod.teamet på skitkanalen TV4 har än en gång bevisat att de är fullständigt inkompetenta att skapa en dokusåpa där de utvalda deltagarna får jobba & kämpa för att överleva.
Detta handlar inte om överlevnad.
Detta handlar om att pk-idioter får en massa tv-tid i rutan.
Nån som inte har förstått det?
2023-05-15, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja det blir ju filosofiskt vi kan bara bedöms det vi ser. En sådan mastermind från Marcus sida känns ju inte så trolig dock.

Vad som ser bra ut på tv borde ju vara i fokus för alla intelligenta personer som är med i sådan såpa.

Ska man vara krass går väl dokusåpaunderhållningen ut på det. Ta in några schyssta smarta starka personer och sen ta in ett gäng med sociala diagnoser och störningar, samt även in med verklighetsfrånvända/rätt korkade personer som dock tror att de är smarta. Låt de senare göra bort sig till gynnandet av betraktarnas känslor av hat och avsmak. Låt gärna en schysst person temporärt huggas ned i ryggen av en av de osmakliga. För att sedan komma tillbaka och den onde får sitt straff och förudmjukelse till publikens jubel.

Det är ju även basic manus till otroligt många filmer om du tänker efter. Inget nytt under solen..
Det är inte riktigt upplagt på det sättet du tror, Robinsson är inte en Marvel film. Tyvärr så finns det bara diagnosmänniskor där.
Det är bara människor som har behov av att dela upp världen svart och vitt som gärna vill se det som du gör.
Däremot så har människor mer eller mindre empatiförmåga. Men för mig är inte de människorna alla som inte tillhör tjejpakten, snarare tvärtom.
Din kära Oskar exempelvis visade hur jävla iskall han kan vara med hur han behandlade Marcus i början. Hans ego och hans behov av att verka duktig gjorde så att han körde över Marcus totalt. Sen har vi Amanda som utnyttjar och lurar killar. Vi har Erik som kör över alla andra för att måla upp sig själv som bäst. Jag kan fortsätta så med alla förutom kanske Alva, Millan och Sofie. Dennis d.y känns snäll också, han körde det där sveket pga att han kände sig sjukt sviken först och var sårad så det tycker jag inte riktigt man kan räkna som en "ond" handling. Tre av personerna som man inte kan säga mycket ont om är eller har varit med i tjejpakten. Betyder det att de är de goda och de andra är de goda?

Att ha empatiförmåga är ofta kopplad till intelligens, det människor som kan sätta sig i andras situationer. Vilka tycker du det låter mer som? De som bryr sig om hur man uttalar sig om andra människor(PK) eller de som skiter i det?

Jag tycker iallafll att de har spelat snyggt, behandlat människor väl, och inte varit elaka när de har skickat ut folk (förutom Chris). Jag räknar inte eller Dennis d.ä och Sanna som kärnan i pakten jag tror båda de två är muppar som kan vara hur elaka som helst.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-15 kl. 19:05.
2023-05-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Just ja - Marcus själv givetvis. Samt Dennis då. Glömde bort att Marcus hade rösträtt - då det har hattats hit och dit med just rösträtterna!
Pernilla fick bara två röster, en var blodshämnd den andra var från Marcus.
2023-05-15, 18:44
Medlem
lunarluddes avatar
Tål inte riktigt den där Sophie som ska försöka grina sig till ett samtal och dessutom blir typ sur om någon annan har någon annan åsikt. Såg att Carro sa att hon inte tål översittare? Själv tycker jag det är jävligt översitteri att ge Marcus och erik minst mynt och ta åt sig mest mynt åt sig själv och dom andra i hennes pakt. Ingen av tjejerna levererar knappt i tävlingar alls, har dom vunnit något enskilt pris ? Hoppas inte Oskar ger samtalet till Sanna eller Sophie fast skulle tro att någon av dom först nämnda får samtalet.

Bara jag som tycker det är lite off att Sanna först ber Marcus sjunga sen röstar ut han? Lite fräckt enligt mig haha.

Hoppas verkligen Marcus tar sig tillbaka och vinner allt. För han är verkligen en värdig vinnare och tycker han verkar jävligt reko och skön snubbe, annars någon av dom andra i gränslandet. Dom värdiga vinnarna är för mig
1.Markus
2. Erik
3.Millan/Amanda
4.Oskar
2023-05-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Oskar är nördig fiskekonsulent (har jag för mig) men har visat på andra skills oxå och tillför lagen mkt mat, arbetskraft och kunskap och han är bra på tävlingar också.

Vänta nu... Trodde han var fisk-odlare, och det har framgått mellan raderna att han självklart är extrem miljöpartist och allt annat som är dåligt med dylika personer.
Är han fiske-tillsyningsman/"polis" dessutom ?
Fy fan vad passande. Lätt aspig och hela köret.

Vart håller denne hjälte hus till vardags ?
Om man vill åka och "köpa ett fiskekort" i hans höghets pöl, vill säga ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in