Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-15, 15:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag skrev det tidigare i tråden att det troligaste var nog Oskar och Dennis som röstade på Pernilla. De har tydligt visat i synk bägge två och Dennis har redan visat det till och med inför de andra deltagarna vad han anser om Pernilla. Det blir 2 röster + att hon hade en röst redan innan - blodshämnden från Erik som hon fick.
Men Marcus röstade väl på Pernilla så troligen bara Dennis.
2023-05-15, 16:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men Marcus röstade väl på Pernilla så troligen bara Dennis.

Just ja - Marcus själv givetvis. Samt Dennis då. Glömde bort att Marcus hade rösträtt - då det har hattats hit och dit med just rösträtterna!
2023-05-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
De har tillgång till SPF 50

Robinsonveckor!

En v är 4 dgr

De sa 9 v idag = 36 dagar nu
2023-05-15, 16:21
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Vissa deltagare verkar inte få någon solbränna alls? Hur är det möjligt om man är på en ö i Malaysia i 10 veckor. Carro, Elin, Markus, Oskar mfl.

Enligt wiki pågår Robinson i 42 dagar dvs 6 v. Fattar inte varför Chris säger de varit där i 9 v.
2023-05-15, 16:22
Medlem
Citat:
Jag skrev det tidigare i tråden att det troligaste var nog Oskar och Dennis som röstade på Pernilla. De har tydligt visat i synk bägge två och Dennis har redan visat det till och med inför de andra deltagarna vad han anser om Pernilla. Det blir 2 röster + att hon hade en röst redan innan - blodshämnden från Erik som hon fick.

Vem röstade då Marcus på? Sig själv?
2023-05-15, 16:29
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Robinsonveckor!

En v är 4 dgr

De sa 9 v idag = 36 dagar nu

Tack för klargörande, skulle just ställa den frågan hur lång en Robinson vecka är, får ingen uppfattning om det.
Räknar man borde dag ett pristävling, dag två chilldag, dag tre Robinson tävling och dag 4 utröstning i början av säsongen då? Som en vecka.
Och sen sammanslagningen, pristävling, chilldag, 3 dagen dagen immunitetstävling och fjärde rösttävling och utröstning.
2023-05-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
För att man kan sjunga? Uppskattar du inte musik din bittra fan?

Han var faktiskt duktig på att sjunga.
Han kunde texten också. Så han och vattenskallen gjorde det oväntat bra. Tyckte jag.
2023-05-15, 16:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vem röstade då Marcus på? Sig själv?

Om du scrollar ett par inlägg uppåt så ser du att jag har skrivit: Marcus och Dennis - som svar till Onkel_Ben ...
2023-05-15, 16:40
Medlem
Citat:
Nej Elin röstade på Marcus , så fult!

Vem var det mer som röstade på Pernilla då? Sanna? I så fall stiger hon

Vattenskallen med klumpfot och gummibands-moral samt trofasthet likt en vindflöjel - dvs Jolt-Elin - röstade på Marcus.

Det var därför jag i affekt och nerd-rage dömde ut henne i #4776.

Henne har man nog inte mycket användning av.
Ankare till båten möjligen.
Mer?
Nja... Fy fan vilken looser.
2023-05-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Förutom den osociala miffot Oskar som har stått och fiskat hela sin vakna tid för att det är nått fel i huvudet på honom så har alla de andra gjort ungefär lika mycket.
Vilket fall som helst så får de mycket skit här. Man kan åtminstone erkänna att de har spelat ett snyggt socialt spel och hållit ihop i alla lägen.
Men det är inte tjejerna förtjänst eller hur? Det är killarna som har varit dumma iår och bjudit på det? Hur man än vrider på det är det killarna som bestämmer hur det ska bli?

Jag bryr mig inte om det där med tjejer vs killar personligen men oftast är det killarna som håller ihop medans tjejerna sviker varandra och "klänger" på killarna (som Amanda) så det har varit intressant att för engångskull se en tjejgrupp hålla ihop.

Man har rätt att känna äckelkänslor i för den pakten. Deras värderingar är helt sneda och de har klarat sig från att bli utröstade genom produktionens förtjänst samt att Chris och Dennis la sig i en tävling. Det väcker ju avsky och en känsla av icke rent spel. Det finns en moralisk aspekt i det att även om det är tävling så låter man en fin person som Marcus vara kvar när en sådan skräck människa som Pernilla finns som alternativ. Som efter utröstning av deltagare flera gånger har stått och snackat skit av dessa helt opåkallat. Finns ingen taktik i det bara fult skitsnack.

Många människor som har moral (det fattar ju inte tjejpakten eller du som saknar sådan, bortskämda ungdomar) blir ju då irriterade. Att ta rätt moraliska beslut trumfar en liten chans till ett par hundratusen för lite mer högstående individer.

Det är även ett spel att framstå som
Älskvärd i tv vilket ju denna pakt grovt misslyckats med och enligt egen utsago utsätts för kopiöst med hat på internet, allt för nästan noll chans att vinna tävlingen. Idioter!

Att Oscar och fetDennis är på deras sida är ju taktiskt från deras håll. Även dessa vill ju hellre ha ut hot som marcus och Erik än de i tjejpakten som ju är både ointelligenta och dåliga i varje sorts fysisk tävling. Det har ju fungerat för dessa två herrar som har räknat rätt, och nu kan ta sig till finalen genom tävling. Tävlingar som blir otroligt enkla för dem av ovan nämnda skäl. Oscar är redan där och Gammeldennis vinner antingen en tävling eller undviker utröstning genom att inte ses som ett hot (så de lika gärna kan rösta ut Pernilla) och tar sig till finalen.

Är det någon som har skött det sociala snyggt utifrån sina förutsättningar är det ju Oscar framförallt. Stark i tävling men ändå bara utröstad en gång genom nödtvång.
Senast redigerad av grobiankungen 2023-05-15 kl. 16:44.
2023-05-15, 17:14
Bannlyst
Citat:
Man har rätt att känna äckelkänslor i för den pakten. Deras värderingar är helt sneda och de har klarat sig från att bli utröstade genom produktionens förtjänst samt att Chris och Dennis la sig i en tävling. Det väcker ju avsky och en känsla av icke rent spel. Det finns en moralisk aspekt i det att även om det är tävling så låter man en fin person som Marcus vara kvar när en sådan skräck människa som Pernilla finns som alternativ. Som efter utröstning av deltagare flera gånger har stått och snackat skit av dessa helt opåkallat. Finns ingen taktik i det bara fult skitsnack.
De har inte fått nån jävla fördelar från produktionen, snarare tvärtom. De har ju inför saker för att ge kilarna en chans.
Marcus är en fin person.. Ja det är just det han vill att folk ska tro med sin överspelade ödmjukhet och hans falska sätt att prata. Du har ju bara fallit för hans skådespel.
Det är första gången som jag sen nån kräva att folk i Robinson ska ta ut andra efter moral.
Men det är bra att du kan känna så mycket äckelkänslor om människor som bara gör det alla gör (paktar) och samtidigt ha så hög moral.

Citat:
Många människor som har moral (det fattar ju inte tjejpakten eller du som saknar sådan, bortskämda ungdomar) blir ju då irriterade. Att ta rätt moraliska beslut trumfar en liten chans till ett par hundratusen för lite mer högstående individer.
Du menar människor som är sexistiska och inte kan unna en tejpakt att det ska gå bra. Det har aldrig varit såhär mycket snack om överlevnadsskills förut, helt plötsligt blev det jätte viktig men det har aldrig varit det förut när killar har styrt, iallafall inte såhär mycket snack om det.
Det är intresserat att du drar upp det här med moral beroende på vilka man hejar på, det är nästan så man kan tro att du försöker skydda dig mot nått. lite som Elin pratar om hur lojal och positiv hon alltid är.

Citat:
Det är även ett spel att framstå som
Älskvärd i tv vilket ju denna pakt grovt misslyckats med och enligt egen utsago utsätts för kopiöst med hat på internet, allt för nästan noll chans att vinna tävlingen. Idioter!
Jag ser inte nån därinne som god eller ond. Det är bara människor med olika behov som har valt att spela spelet på olika sätt. Om du vill läsa om ondska vs godhet så är det bättre om du läser sagoböcker eller bibeln, du kanske kan be goda Marcus läsa ett par rader åt dig.

Citat:
Att Oscar och fetDennis är på deras sida är ju taktiskt från deras håll. Även dessa vill ju hellre ha ut hot som marcus och Erik än de i tjejpakten som ju är både ointelligenta och dåliga i varje sorts fysisk tävling. Det har ju fungerat för dessa två herrar som har räknat rätt, och nu kan ta sig till finalen genom tävling. Tävlingar som blir otroligt enkla för dem av ovan nämnda skäl. Oscar är redan där och Gammeldennis vinner antingen en tävling eller undviker utröstning genom att inte ses som ett hot (så de lika gärna kan rösta ut Pernilla) och tar sig till finalen.
Ja, självklart är det så, jag köper inte alls skitsnacket om att de vill så gärna att en tjej ska vinna, de vill bara ha bättre chanser själva som du skriver. FetDennis är nog lite mer komplicerad än så, han verkar ha nån typ av dröm att få bli tjejernas hjälte också.. eller nått sjukt som jag inte rikligt förstår..

Citat:
Är det någon som har skött det sociala snyggt utifrån sina förutsättningar är det ju Oscar framförallt. Stark i tävling men ändå bara utröstad en gång genom nödtvång.
Nej han har inte spelat ett snyggt socialt spel, han har bara hållit sig kvar för att andra har varit större hot. Den som däremot spelade snyggt socialt spel förra veckan var Marcus. Det var också intressant att se.

Du måste också lära dig att det finns människor som kan tycka det är intressant att se olika typer av sociala spel i Robinson utan att vara helt känslomässigt bunden till det som sker.. Jag låter inte saker som den jag relaterar till eller den jag tycker är "god" bestämma vad jag tycker om saker som sker där.
Bara för att jag tycket att nån eller några har spelat ett snyggt socialt spel behöver det inte betyda att jag tycker de är goda.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-15 kl. 17:22.
2023-05-15, 17:19
Medlem
Citat:
Vad är det som gör att du hejjar på Camilla? Menar du Millan (som oxå heter Camilla) på Gränslandet eller Camilla SS inne i Robinson?

Jag hejjar på Marcus, Amanda, Erik och Oskar. De enda som jag tycker har presterat bra på tävlingar, jobbat i lägren/lagen för att få föda och de har gjort det bra och som dessutom har fått kämpa ordentligt för sin tillvaro med de flesta andra deltagare emot sig.
Om någon inne i Robinson mot förmodan måste vinna så hejar jag på Oskar och Camilla, ja Camilla SS. Hon är ganska neutral. Enda är väl att man tycker att hon borde sluta umgås med Pernilla men det kan vara svårt att komma in i nya gänget, samt verkar hon lite blyg så hon tyr sig väl till dem hon redan känner.

Markus, Erik, Amanda och Millan är de jag egentligen vill ska vinna.
Senast redigerad av chaga 2023-05-15 kl. 17:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in