Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-07, 14:36
Medlem
Pernilla måste vara bland det mest osympatiska det här tv-programmet skådat på länge
2023-05-07, 14:44
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben

2023-05-07, 15:23
Avslutad
2023-05-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Dennis är vidrig ja. Jag tyckte dock att jag fick se en sida av ödmjuka Marcus som inte var så ödmjukt.
Du vet, jag letar alltid efter de små bristerna hos folk och försöker förstora det så mycket som möjligt.

Dennis provocerade Zeki genom att skryta om sina framgångar på laget med tjejerna och påminde att Zeki röstades ut på en gång medan han var poppis, han påminde att Zeki är en looser och han en vinnare, Zeki svarade med våld.

Dennis provocerade Marcus genom att överdrivet smaska och sörpla med mat och dryck som Marcus hade önskat sig, som de andra ville unna honom. Fattig Marcus var en looser medan han var en vinnare. Skulle Marcus inte ha kommenterat en likadan situation som fick Zeki att ta till våld?
2023-05-07, 16:37
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deostick
Caroline P. och Dennis J. är sambos enligt skvaller-sajten "Hänt" | är ”Supertighta”
https://www.hant.se/noje/robinson-deltagarna-fann-varandra-i-programmet-och-blev-sambos/9477685
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
Galet att han blir tillsammans med carro. Alva framstår som snygg bredvid henne. Dessutom framstår hon inte direkt ha någon skön och trevlig personlighet öht, men hon kanske är annorlunda utanför TV…
De är inte tillsammans, endast vänner.
De bor ej längre tillsammans utan Dennis har flyttat till Spanien, vilket framkommit sen tidigare och även står i artikeln.

Det enda man kan säga om detta är att Dennis fortsätter att visa dåligt omdöme eftersom han initialt klickade med Amanda, den andra Amanda samt Oskar medan den andra gruppen bestod av Carro, Chris osv.
Så blir han bästa vän med Carro som är den, tillsammans med Chris, som snackat mest skit om Amanda.
Han har svikit Amanda både inom spelet och utanför.
"Säg mig vem du umgås med, och jag ska säga dig vem du är." (Euripides)
2023-05-07, 16:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

2023-05-07, 16:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Gänget som styr på ön i år är stjärnor och de gör det för att de är smarta, uthålliga, snälla och omtyckta. Det är otroligt vackert att se.
Känns som vi lever i helt olika verkligheter...
De är omtyckta av folk som befinner sig på samma låga nivå som dem inget annat.
Övriga försöker bara göra allt för att överleva genom att smöra för dem.
De är inte smarta heller, för de har inte behövt pakta särskilt mycket utan mest kunna förlita sig på sitt antal. Männen omkring dem är jag-svaga och har inte ens behövt manipuleras/charmas utan bara lagt sig direkt, vilket säger mer om dem än den innersta kretsen i pakten.
Senast redigerad av Lostworld 2023-05-07 kl. 17:25.
2023-05-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deostick
Caroline P. och Dennis J. är sambos enligt skvaller-sajten "Hänt" | är ”Supertighta”
https://www.hant.se/noje/robinson-deltagarna-fann-varandra-i-programmet-och-blev-sambos/9477685

Hur många ungar kan denne Dennis Boelius ha, 97 ärenden hos Kronis bara på underhåll.

Info; https://kronofogden.se/e-tjanster-och-blanketter/skuldupplysning-om-nagon-annan

Kvällens avsnitt.

Nu kommer det fram att dom som är värst och falskast är ju tjejpakten med Kris i spetsen. Det är ju dom som utnyttjar Erik att tro att dom är så snälla och omtänksamma och att han är så fiiiiiiin, och sen Camilla och Pernilla för att dom behöver tanterna. Pernilla har nog fått mest skit för att hon visats mest och kanske varit lite väl öppen med vad hon tycker. Den löjliga pakten har smugit runt och retat upp folk mot varandra.
Fy fan för det spelet.
2023-05-07, 17:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Carro spelar, tyvärr, spelet väldigt väl. Hon är smart, hänsynslös och ond. Men karma kommer väl förhoppningsvis tillbaka och biter henne i de botoxade äckliga läpparna.
Det lustiga är att hon kallar sig själv snäll
Jag tycker inte att hon är särskilt smart, mest att hon följt tidigare säsonger och lärt sig utifrån det, vet när det brukar bli sammanslagning osv.
De har ju heller inte behövt pakta särskilt mycket utan mest kunna överleva genom antal. De har inte behövt prövas eftersom de inledningsvis hade flyt genom uppdelningen i yngre vs äldre som gjorde att de vann hela tiden och slapp ö-råd.
Det övertaget har sen kvarstått genom att de hela tiden kunnat hålla kvar majoriteten samt att svaga män som Dennis d ä, Dennis d y och Oskar servat dem väl, både rent praktiskt och genom sitt röstande.

För övrigt så får jag berömma mig själv här lite... För några dagar sen skrev jag gällande Dennis d ä att "Tjejerna verkar mest se honom som en mysig maskot. Att han inte finner det förnedrande säger allt." (FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)
och nu i dagens avsnitt:
2023-05-07, 17:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var 7 urnor från början har jag för mig men nu är det bara 3 kvar. Den urna som slås sönder ersätts inte och rimligen är det också 4 öråd kvar. Det är inte någon mening med att få en blodshämnd i det sista örådet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tack för förklaringen.
Ok, fattar antalet men innehållet i dem då?
Eftersom de fyra urnorna förra gången innehöll två blodshämnder och två dueller och en duell blev vald - innebär det att det finns två blodshämnder och en duell i de kvarstående tre urnorna?
Eller ändrar man innehållet mellan ö-råden?
(Rent inofficellt så kan det ju ligga dueller i alla eftersom produktionen kan ju göra som de vill).
Verkar bara som att alla paktande utgår från att det kommer att bli en duell men det behöver det ju inte alls bli.

Du kan bortse från min fråga för i dagens avsnitt:
2023-05-07, 17:11
Medlem
Ganonitos avatar
2023-05-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
De är inte tillsammans, endast vänner.
De bor ej längre tillsammans utan Dennis har flyttat till Spanien, vilket framkommit sen tidigare och även står i artikeln.

Det enda man kan säga om detta är att Dennis fortsätter att visa dåligt omdöme eftersom han initialt klickade med Amanda, den andra Amanda samt Oskar medan den andra gruppen bestod av Carro, Chris osv.
Så blir han bästa vän med Carro som är den, tillsammans med Chris, som snackat mest skit om Amanda.
Han har svikit Amanda både inom spelet och utanför.
"Säg mig vem du umgås med, och jag ska säga dig vem du är." (Euripides)

Vad jag förstått så är Amanda inte oskydlig. Verkar vara mycket som inte har visats. Även Erik kallade situationen "komplicerad" i nån story eller vilket ord det nu var som han använde. Lät på honom som att det varit en hel del som inte synts i tv. Och då snackar vi Erik som ändå verkar tycka om Amanda. Enligt min tolkning av det som deltagarna sagt, inklusive Erik, så var de andras beteende inte obefogat på så sätt. Vi måste ta till hänsyn att mycket inte visas, oavsett vem vi "hejar" på. Tror inte vi ska döma just den situationen för mycket, för känns verkligen som att vi vet alldeles för lite gällande den. I överlag så tycker jag som sagt att många tittare dömer alla deltagare alldeles för mycket. Tycker själv att Carro och dom verkar jättehärliga och genuina. Följer i princip alla deltagarna på instagram, förutom några av de äldre. Även några på Tiktok.

Ville bara säga min åsikt gällande detta och vad jag noterat. Men tror detta blir det sista jag skriver här, så kommer inte svara om det är så att nån svarar mig. Så mycket hat och nedsättande språk... Inte nåt för mig. 😅
Senast redigerad av Sad-frosty 2023-05-07 kl. 17:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in