Citat:
Ursprungligen postat av
Trivselgruppen
Ändå väljer du ordet agenda, vilket i den gängse betydelsen avser en dagordning. Dagordningar brukar sammanställas av någon. Men du tror inte på några "rymdödlor", och samtidigt pratar du om ideologier som lever sina egna liv och individer som är anhängare av dem.
Filosofi inrymmer en del som kan te sig mystiskt för den oinvigde, men likväl är vedertaget. Vänd på steken och granska intersektionalismens doktrin, det är ju rena metafysiken faktiskt. Men tänkvärt och till viss del giltigt, fast sannerligen inte lämpat som övergripande rättesnöre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trivselgruppen
Kan det vara så enkelt att den där "agendan" du pratar om helt enkelt är helt vanliga dödliga människor som råkar ha en annan inställning till livet än du? Att de helt enkelt inte drabbas av ångest vid tanken på att HBTQ-personer deltar fritt i samhället och ordnar sagostunder, eftersom de helt enkelt inte kan identifiera vad som skulle vara farligt med det?
Visst, men många visar prov på både okunskap och aningslöshet när man försöker diskutera med dem. Det märker man på att de måste tillgripa ad hominem och halmgubbar när riktiga argument tryter. Du t.ex. försöker ständigt positionera motdebattörer som paranoida hatare. Jag är inget av detta, jag är snarare en tolerant jävla mjukis. Backa i tråden och notera vad du kallat mig för, anklagat mig för, och felaktigt tillskrivit mig.
Det har jag problem med, inte att vi tycker olika.
Jag gillar när man tillsammans pragmatiskt utreder vad som är vad, vad man kan vara överens om, samt var man är oense. Det går inte med dig, du är helt jävla hopplös.