2023-05-15, 16:28
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkourmaster
Eftersom du uppenbarligen är för svagbegåvad för att lägga ihop tre och tre ska jag hjälpa dig lite på traven.

Psykologisk krigsföring sker vanligen genom att vissa idéer/tankar/trossystem pushas ut till folket genom populärkulturen.

Sedan lyfts dessa idéer som någonting ”bra” och hyllas i massmedia.

Vem som ligger bakom detta är ofta höljt i dunkel, men att följa pengarna går ofta.
Inte alltför sällan hittar man då en ”målvakt”, tex Gretas sponsor Györgi som nämndes tidigare eller någon som låtsas ha en ful hatt på huvudet.

För att en Global kommunistdiktatur ska kunna implementeras (new World order) måste kärnfamiljen falla och det jag är ett antal psykologiska operationer som pågår med detta syfte.

Som tur är, så finns det ännu många starka män och kvinnor som äger sina psyken och ser igenom avfallet. Sen finns det tyvärr en hel hop med nyttigaidioter som helst vill bli orcher imorgon, som i sin hjärndödhet springer fiendens ärenden.
Snälla var inte en av dem, snälla.
Vad händer om man "följer pengarna" här, tror du?
Citera
2023-05-15, 16:52
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Ändå väljer du ordet agenda, vilket i den gängse betydelsen avser en dagordning. Dagordningar brukar sammanställas av någon. Men du tror inte på några "rymdödlor", och samtidigt pratar du om ideologier som lever sina egna liv och individer som är anhängare av dem.
Filosofi inrymmer en del som kan te sig mystiskt för den oinvigde, men likväl är vedertaget. Vänd på steken och granska intersektionalismens doktrin, det är ju rena metafysiken faktiskt. Men tänkvärt och till viss del giltigt, fast sannerligen inte lämpat som övergripande rättesnöre.
Citat:
Kan det vara så enkelt att den där "agendan" du pratar om helt enkelt är helt vanliga dödliga människor som råkar ha en annan inställning till livet än du? Att de helt enkelt inte drabbas av ångest vid tanken på att HBTQ-personer deltar fritt i samhället och ordnar sagostunder, eftersom de helt enkelt inte kan identifiera vad som skulle vara farligt med det?
Visst, men många visar prov på både okunskap och aningslöshet när man försöker diskutera med dem. Det märker man på att de måste tillgripa ad hominem och halmgubbar när riktiga argument tryter. Du t.ex. försöker ständigt positionera motdebattörer som paranoida hatare. Jag är inget av detta, jag är snarare en tolerant jävla mjukis. Backa i tråden och notera vad du kallat mig för, anklagat mig för, och felaktigt tillskrivit mig. Det har jag problem med, inte att vi tycker olika.

Jag gillar när man tillsammans pragmatiskt utreder vad som är vad, vad man kan vara överens om, samt var man är oense. Det går inte med dig, du är helt jävla hopplös.
Citera
2023-05-15, 17:11
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Filosofi inrymmer en del som kan te sig mystiskt för den oinvigde, men likväl är vedertaget. Vänd på steken och granska intersektionalismens doktrin, det är ju rena metafysiken faktiskt. Men tänkvärt och till viss del giltigt, fast sannerligen inte lämpat som övergripande rättesnöre.
Jag hör inte till de oinvigdas skara när det gäller filosofi, men jag tackar för omtanken. Ska vi ta metafysiken i en annan tråd? Här och nu försöker jag förstå varför du tror att sagodrottningarna pushar en agenda som ingen har sammanställt. Vad är det som gör att de du inte är enig med i HBTQ-frågor är företrädare för en agenda, medan du själv inte skulle vara det?

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Visst, men många visar prov på både okunskap och aningslöshet när man försöker diskutera med dem. Det märker man på att de måste tillgripa ad hominem och halmgubbar när riktiga argument tryter. Du t.ex. försöker ständigt positionera motdebattörer som paranoida hatare. Jag är inget av detta, jag är snarare en tolerant jävla mjukis. Backa i tråden och notera vad du kallat mig för, anklagat mig för, och felaktigt tillskrivit mig. Det har jag problem med, inte att vi tycker olika.

Jag gillar när man tillsammans pragmatiskt utreder vad som är vad, vad man kan vara överens om, samt var man är oense. Det går inte med dig, du är helt jävla hopplös.
Jag uppfattar dig som en del av fiendelägret eftersom du argumenterar för negativ särbehandling av HBTQ-personer. Om du inte vill få det bemötande folk med de åsikterna förtjänar föreslår jag att du slutar företräda dem. Vidare recension av min debattstil kan du väl ta i nån chattråd nånstans; här torde det vara off topic.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 17:14.
Citera
2023-05-15, 17:25
Moderator
Psilosophers avatar
Men ok, låt oss stryka ordet "agenda" för tydlighets skull och ersätta det med avsikt.

Det föreligger en avsikt att lösa upp könsroller och -mönster för att det förmodas gynna barnens välbefinnande och självständighet.

Jag tror att detta är destruktivt då identitet är grundläggande för trygghet och förståelse av sammanhang. Det är viktigt för de flesta killar och tjejer att identifiera sig som detsamma helt enkelt.

De som faller utanför kategorierna bör man fånga upp, erkänna och ta hand om efter bästa förmåga. Men att inrätta hela miljön efter denna minoritets behov är endast helt förbluffande jävla feltänkt.
Citera
2023-05-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Visst vore det bättre om de bara kunde ta en medicin och plötsligt känna sig hemma i sina kroppar. Men nu är det ju inte så.

Nä och då får man ju söka hjälp för sin psykiska störning.
Citera
2023-05-15, 17:36
Medlem
321js avatar
https://samnytt.se/sa-mycket-betalar-kommuner-for-sagostunder-med-transvestiter/

"Det framgår av fakturor att debiteringen är 7 000 kronor för två sagostunder om 30 minuter."

Går det att få något bättre för våra skatter?

https://is.gd/FqNBQZ

"Meet The Altruistic People Who Are Bankrolling ‘Drag Queen Story Hour’ for Your Children"

https://njeconomics.org/how-drag-queen-story-hour-expanded-across-america/

"President Michele Lentz of the Child Protection League said the growth of Drag Queen Story Hours is a “coordinated, well-funded plan” that is “neither organic nor spontaneous in the cities in which it is occurring.”

https://thefederalist.com/2021/06/17/san-francisco-leftists-are-funding-your-local-librarys-drag-queen-story-hour/

"San Francisco Leftists Are Funding Your Local Library’s Drag Queen Story Hour"

Du som tycker att världen behöver mer av detta kan donera här:

https://www.dragstoryhour.org/donate

"Drag Story Hour is a 501(c)3 not-for-profit organization and donations are tax deductible. If you would like to help us spread love and glitter to more kids around the world, here are some things you can do to help"

Some organizations we've worked with:
SXSW
PBS
Rupaul's Drag Con
HBO
Facebook
Google
Hulu.
Fiverr
Yahoo
Microsoft
Intuit
Home Chef
VMware
Disney
Spotify
Senast redigerad av 321j 2023-05-15 kl. 18:28.
Citera
2023-05-15, 17:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Vill du ha namn, eller vad? Ska publiken också hängas ut nu?

Det var inte på individnivå.
Utan snarare på gruppnivå.

Vad får föräldrar att tycka att det är viktigt att ta sina egna små barn till en sagostund med skamlös vinhora?

Är det HBTQ föräldrar?
Föräldrar som attraheras av pedofili?
Kultur o mediearbetare som vill visa att de är inkluderande o fördomsfria på sociala medier?
Muhammed o Fatima som är nyfikna på västerländsk kultur o vill integrera sig.
Leo o Ingrid som placerar sina barn på allt som erbjuds, så de kan veckohandla?
Citera
2023-05-15, 17:39
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag uppfattar dig som en del av fiendelägret eftersom du argumenterar för negativ särbehandling av HBTQ-personer. Om du inte vill få det bemötande folk med de åsikterna förtjänar föreslår jag att du slutar företräda dem. Vidare recension av min debattstil kan du väl ta i nån chattråd nånstans; här torde det vara off topic.
Fetade: Falskt. Jag motsätter mig däremot positiv särbehandling av HBTQ-personer.
Citera
2023-05-15, 18:00
Medlem
Dragqueen och transperson är inte samma sak vill jag påminna om.
Dragqueen är snarare en hobby/fetish/yrke, inte en sexuell läggning/könstillhörighet/dysfori.

Jag tror det är viktigt att fundera över vad en dragqueen är, vad en dragqueen gör, och varför den gör det. Vad jag kan minnas har dessa drags aldrig hävdat sig vara transpersoner.

Lite roligt också hur dom beskriver sina sagostuder "fria från normer", när dragqueens i princip är extrema karikatyrer utav kvinnostereotyper. Det är blackface, fast mot kvinnor och transpersoner.
Citera
2023-05-15, 18:03
Medlem
Sinnerstens avatar
I den femte generationens krigföring kan man tydligen både vara ett offer och ett vapen.
Det gör det hela intressantare, om det stämmer.

Men jag får beställa bokjäveln och läsa på.
Citera
2023-05-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vilka föräldrar tar sina barn till dessa tillställningar?
Ingen aning, men eftersom Malmö är en av platserna som ofta har varit frekventerad av sagoberättarna senaste fem åren, så antar jag att det är genomsnitts-malmöiten som besöker. Och det vet vi ju alla, att i Malmö bor det bara blattar.
Citera
2023-05-15, 18:28
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det var inte på individnivå.
Utan snarare på gruppnivå.

Vad får föräldrar att tycka att det är viktigt att ta sina egna små barn till en sagostund med skamlös vinhora?
De behöver inte tycka att det är viktigt, det räcker att de tycker att det t ex är roligt. Hurså? Det är väl deras ensak vilken underhållning de låter sina ungar gå på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in