2023-05-15, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Nu går Aftonbladet ut med att räntehöjningarna kan läggas på is då inflationen sjunkit med 0,2% på 2 månader.
Ingen kan väl vara så jävla dum??
Det är inte Aftonbladet som går ut med det. Det är Länsförsäkringars chefsekonom Alexandra Stråberg som går ut med det och AB rapporterar detta.
Citera
2023-05-15, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Är nog många snuskkommunister i hyresrätter som börjar pipa nu, dom hade ju sparat in 12.000 till kontantinsats till en villa på Lidingö till nästa år. Och det skulle bli Ullared och REA på bostadsmarknaden minsann!

Attans!

https://www.youtube.com/watch?v=YqbodRs0eD4&ab_channel=GylleneTider-Topic

Den här kan dom spela ikväll, i hyresrätten, och gråta sig till sömns.
Varför skulle de i hyresrätten gråta?
Citera
2023-05-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32

Den svenska drömmen är ju att vara bankens bitch.
Citera
2023-05-15, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer

Att hyra sin bostad, och att vara fastighetsägarens bitch, det däremot, är rebelliskt, och frigjort! Ojoj!
Citera
2023-05-15, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32

Blir inget Ullared på bostadsmarknaden, denna gången heller som dom drömmer om. Får spara sina 12.000 dom tänkt ha som kontantinsats till miljonvillan med sjöutsikt, till hyran i socettan istället.
Citera
2023-05-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piloten125
SEK faller som sten trots lägre inflation, i skrivande stund -0,30 mot euro och 0,10 mot usd.

jag ser inget annat än 0,50 vid nästa RB möte om inte 0,75

Exakt.
Om vi skiter I att diskutera bolåneräntor och pratar valuta.
Hur långt är riksbanken beredd att gå för att försvara kronan? Det är de jag är nojig för.
Citera
2023-05-15, 17:26
Medlem
activateds avatar
Citat:
Är nog många snuskkommunister i hyresrätter som börjar pipa nu, dom hade ju sparat in 12.000 till kontantinsats till en villa på Lidingö till nästa år. Och det skulle bli Ullared och REA på bostadsmarknaden minsann!

Attans!

Så alla som bor i hyresrätt är kommunister enligt dig?
Din spaning är lika värdelös som låten du länkar till.
Citera
2023-05-15, 17:27
Bannlyst
Citat:
Jag har nästan 400k i cash, det skiljer alltså nästan 700k mellan oss två. Hoppas du sitter fint i din övervärderade bostad.

Jag har nästan 250k undansparat, som jag fått i gåva. Och min lägenhet är värderad till ca 1 miljon (för en månad sedan) Så, nej. Det skiljer inte 700k mellan oss två.
Citera
Medlem
Citat:

Attans!

Jag förstår inte varför hyresgäster är skadeglada över räntehöjningar. Hyran i en hyresrätt baseras väl delvis på räntekostnader och amortering. Höjd ränta = höjda hyror i hyresrätter?
Citera
Medlem
Citat:
Att hyra sin bostad, och att vara fastighetsägarens bitch, det däremot, är rebelliskt, och frigjort! Ojoj!

En prisvärd hyresrätt är dock bland det bästa boende man kan ha, krävs mycket köpoäng dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Nu går Aftonbladet ut med att räntehöjningarna kan läggas på is då inflationen sjunkit med 0,2% på 2 månader.
Ingen kan väl vara så jävla dum??

Många är eniga om
Att inflations-toppen är nådd…

Gick även om detta på ekonominyheterna på P1 idag

Folk håller i plånboken och därmed kan inte företagen höja priserna lika mycket längre
Citera
Bannlyst
Citat:
Nja det vet jag inte.

Jag har bott i både hyresrätter och hus jag ägt själv.

Det är väl snarast så att man tjänar pengar på att äga sin bostad (inget fel idet) men visst, det är inget fel att bo i hyresrätt om man nu vill välja det.

Jag förstår bara inte varför hyresgäster ska vara ledsna av beskedet att inflationen verkar vika eftersom hyreshöjningarna blir mindre med lägre inflation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in