2023-05-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Fortsätt du att alarmera, jag tror inte som du.

Önskar jag kunde ha samma mind-set som dig och ”bara vara”. Fick mig att tänka på tv-serien: En annan del av Köping (de har inga bekymmer alls i världen och vaknar upp lyckliga varje dag)
Människor tycker synd om dessa personer… fast tänk om det är tvärtom och det egentligen är dom som har dragit vinstlotten inga bekymmer och inga besvär bara lyckliga 24/7 utan att veta varför, det bara är så.

Nu skall jag tänka så:
Asch river pantbreven, skuld
Raderar bankkontakten från mejlen
Kastar räkningarna när de kommer
Drar på mig kalasbyxor och midjeväska med propellerkepsen på sniskan och går ut i solskenet och bara ler.
Så nu kan jag leva sådär lyckligt som även du verkar göra utan bekymmer, vi ses i Nagialia
Citera
2023-05-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Nej du har helt rätt. Kartan ritades om helt i morse.

Kul att träffa på en likasinnad, som är förståndig och förstår, istället för att gissa.

- ”Dont drink and derivate”

👍
Citera
2023-05-15, 17:04
Medlem
Räntan kommer att sänkas framöver var så säkra… vinnare blir de med lån och förlorare blir de som har spara massa pengar i SEK
Citera
2023-05-15, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Synd om alla bolånetorskarna nu när det blir åka av.

Blir nog inte så mycket "åka av" - Inflationen är på kraftig nedgång, och några höjningar i närtid, väntas inte

Tråkigt för dig, du får fortsätta gråtrunka i pisslukten i hyresrätten
Citera
2023-05-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Utan energi och bolån ligger inflationen på 8,4% (tror jag det var)

Men nu använder ju alla människor el så det bör vi räkna med i ekonomin… (varför är annars folk oroliga för vintertiden och dessa läskiga räkningar som komma skall.

Så 10,5% från 10,6% … ja det går åt rätt håll iaf, ca 1/100-del i rätt riktning med 3,5% styrränta… då återstår bara de andra 99-delarna så höjningar LÄR KOMMA!!

Javisst ja, glömde berätta: -Elkrisen är inte löst, tvärtom nu har fler kärnkraftverk lagt ned i Europa så kommer bli lite värre än förra vintern så räkna iskallt med dyrare räkningar .. börja spara undan i sommar.

Men även där var det mycket skrämsel.. artiklar typ ”spara 50000” så du kan betala elen till vintern osv.. eller att de skulle stänga av delar av elnätet

Allt detta är skrämsel för att göra människor rädda
Citera
2023-05-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Blir nog inte så mycket "åka av" - Inflationen är på kraftig nedgång, och några höjningar i närtid, väntas inte

Tråkigt för dig, du får fortsätta gråtrunka i pisslukten i hyresrätten

De med lån är vinnare på detta helt klart
Citera
2023-05-15, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
De med lån är vinnare på detta helt klart

Har själv bara 300k ungefär i bostadslån, men det är alltid positivt när räntan går ner ändå!
Citera
2023-05-15, 17:09
Medlem
Citat:
Har själv bara 300k ungefär i bostadslån, men det är alltid positivt när räntan går ner ändå!

Fan vad sjukt att räntan nu ska ner helt plötsligt.
Citera
2023-05-15, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChimChim
Fan vad sjukt att räntan nu ska ner helt plötsligt.

Är nog många snuskkommunister i hyresrätter som börjar pipa nu, dom hade ju sparat in 12.000 till kontantinsats till en villa på Lidingö till nästa år. Och det skulle bli Ullared och REA på bostadsmarknaden minsann!

Attans!

https://www.youtube.com/watch?v=YqbodRs0eD4&ab_channel=GylleneTider-Topic

Den här kan dom spela ikväll, i hyresrätten, och gråta sig till sömns.
Citera
2023-05-15, 17:15
Medlem
Ja det är dags att chockhöja räntan,
menar inte att man måste döda lånetorskeriet men det är dags att det på riktigt blir kännbart.

Säkraste beviset på att räntan är åt helvete för låg det är vänsterpartiets utspel om att bankerna måste ringa sin bank så lånetorskeriet kan fortsätta som vanligt.
Citera
2023-05-15, 17:16
Medlem
Nu går Aftonbladet ut med att räntehöjningarna kan läggas på is då inflationen sjunkit med 0,2% på 2 månader.
Ingen kan väl vara så jävla dum??
Citera
2023-05-15, 17:19
Medlem
Citat:

Jag har nästan 400k i cash, det skiljer alltså nästan 700k mellan oss två. Hoppas du sitter fint i din övervärderade bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in