2023-05-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Är helt enig med dig, ja då får man hoppas på att man träffar på dig av slump så att jag kan sälja min nya lya via dig istället.
Ja det enda jag brukar kolla på är:
1. Försäljningsstatistik
2. Recensioner.

Men precis som du säger, så säger det egentligen inte så mycket. Desto fler objekt en mäklare har, desto mindre tid har de att lägga per objekt. Jag önskar dig all lycka i din mäklarkarriär, du verkar hederlig och bra.

Tack detsamma. Jag har som sagt alltid tyckt att man ska konkurrera på lika villkor. Så när fula fiskar roffar åt sig.
Så är det såklart oerhört skönt, att det finns rättvisa. Som du sa, det finns inga genvägar. Så enkelt är det ju 🙏🏻✨
Citera
2023-05-15, 14:18
Medlem
https://www.hemnet.se/maklare/unik-f...ling-ab-713811

31 st kvar. 62 igår.
Citera
2023-05-15, 14:32
Medlem
BekraftadNegers avatar
HögskoleprovsGuden eller vad "tjänsten" hette sprängdes för kanske 5 år sedan. Uppsvinget av babbeluringar inom juridik och mäkleri verkar ha exploderat senaste åren. Fastighetsbyrån jag har nära mig var det inte en enda på för 10-15 år sen, idag 100% luringar. Alla kan väl inte gått betalda utbildningar? Tagit sig in via fusk? Framtiden får utvisa, minskar antalet framöver var det troligen fusk.
Citera
2023-05-15, 14:35
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckingking
https://www.fei.se/utbildning/fastighetsmaklare-120hp/

Fouad Al albani köpte säkert utbildning åt Adam som han va tvungen att jobba tillbaka 😂😂😂😂 250 000 kr
Vi rekommenderar vidare minst allmän behörighet för högskolestudier, men utbildningen är även relevant för den som har tidigare akademiska studier på meritlistan.

Fan va låga krav. Sverige är en lekplats för grovt kriminella.
Citera
2023-05-15, 14:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
https://www.hemnet.se/maklare/unik-f...ling-ab-713811

31 st kvar. 62 igår.
Värt att notera dock att av dessa 31 är drygt häflten av objekten borttagna innan visning.
Citera
2023-05-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Vi rekommenderar vidare minst allmän behörighet för högskolestudier, men utbildningen är även relevant för den som har tidigare akademiska studier på meritlistan.

Fan va låga krav. Sverige är en lekplats för grovt kriminella.

”FEI har som målsättning att inom kort återigen kunna erbjuda en värdefull uppdragsutbildning för framtidens fastighetsmäklare – i samarbete med en ny akademisk huvudman.”

Verkar som dom fått skit. De söker en ny akademisk huvudman. Jävla pajasställe. Anlita inte mäklare som gått här, 8 år har dom fått hålla på och pumpa in kriminella. Vi hade fan början på en bra och seriös Branch mina första 7 år som mäklare: sen kom FEI med denna skit, 200 mäklare per år spottar dom ut. Sen dess går ryktet bara. Ner ner. Ett slag i magen för oss som kämpat med helt andra förutsättningar.

Flera av dessa som går här är utan slutbetyg från gymnasiet. Snälla kan någon som känner några på de större tidningarna. Aftonbladet, Expressen, SVT, SvD, DI tipsa om detta. Jag är säker, problemen har blixt markanta sen FEI kom med denna utbildning. Därför så många slutar inom två år som mäklare. Bara bedragarna kvar snart. Ingen brist på mäklare heller? Finns 7 högskolor när jag pluggade va det två stycken. Kan fatta att betalutbildningar kan va ett alternativ om det är brist på arbetare. Någon som håller med mig??
Senast redigerad av Fuckingking 2023-05-15 kl. 14:55.
Citera
2023-05-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Värt att notera dock att av dessa 31 är drygt häflten av objekten borttagna innan visning.

Yes. De kommer gå ned mot 0 inom några veckor gissar jag.
Citera
2023-05-15, 15:19
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det blir hårdare och hårdare straff för ekonomisk brottslighet. 5-8 år för grovt ek.brott är standard numera. Runar fick ju 2 år för han glömde redovisa inkomster via bokförsäljningen på några miljoner. Det var ändå hederliga inkomster iform av vit bokförsäljning. Motsvarande 10-20 korrekta redovisade fastigehtsaffärer som mäklaren "glömmer" skatta för privat när han tar ut det som lön. Är det dessutom ohederliga inkomster/bulvaner etc så drar det ju iväg rejält. Sedan var det här inte några miljoner som jag förstod det utan stora belopp som dessutom tvättats åt tunga kriminella. Vet inte om Adam döms för något tidigare eller de andra men kan bli en rejäla voltor.

Runar ”glömde” redovisa ja

Blir nog långa häktningar och med största sannolikhet kännbara straff i slutändan. Det är väl bara hoppas (för deras skull) att de varit smarta nog att lägga undan tillräckligt i tex Dubai annars blir det en jobbig uppförsbacke när de kommer ut och ska börja om igen om en 4-6 år sisådär.
Citera
2023-05-15, 15:29
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
För det första behöver jag egentligen inte förklara någonting. Men jag gör det ändå.

Som sagt, är ekonom, driver eget. Har hyrt ut kontor till mäklare (tänk kontorshotell) i mindre skala så ingen av de större aktörerna som har flera kontor. Ett smart upplägg om man vill säkra framtiden med ett lite större kontor, men dra ner på kostnaderna tills man har växt in i den.

Hade du inte tyckt tråden varit intressant om du själv sålt en lägenhet via Unik och trodde så bra om dem? Saken är den att jag även hade tänkt sälja min nya lägenhet via dem tills det här kom ut.

Dummaste bortförklaringen jag hört. Kontorshotell är inte inkl. datorer.

Jag kommer åtminstone inte ta dig på allvar framgent. Rekommenderar övriga läsare att göra samma.
Citera
2023-05-15, 15:32
Avstängd
Adidass avatar
Nu vet jag inte hur han är lagd som advokat nuförtiden men jag stötte faktiskt ihop med Behrang många gånger under ”Stureplansåren” 08-12 nånting och han var alltid korrekt. Redan på den tiden så drev han flera välmående bolag och folk som kände honom pratade alltid högt om honom och redan då visste man att hans mål var att bli advokat och att det var vad han jobbade mot. Tror tom han pluggade till advokat redan då men inte 100% säker. Han kändes alltid korrekt i en bransch som är minst sagt äcklig (Stockholms nattliv).

Det betyder ju ingenting idag egentligen men ville bara ge lite perspektiv i frågan.
Senast redigerad av Adidas 2023-05-15 kl. 15:34.
Citera
2023-05-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacrag
Instämmer, det är mångfaktoriellt rimligt att fråga sig om detta är en större deal än lilla Adam Farhoumand som lekt gangster. Kan verkligen tänka mig att Oscar Engelbert har haft ett o annat kort i spelet

Läste några av dina tidigare inlägg och man kan ju enkelt konstatera att din koll på Brfutveckling är svag/ingen. Att en mäklare bluffar för att köra snabbspår mot lyxobjekten åker dit för penningtvätt mm lär ha noll att göra med husen i sig, brferna eller de som byggde dem mer än att det just är ett lyxsegment.

Brferna, 2st, är fristående sedan länge och därmed äger inte projektutvecklaren några av bostadsrätterna. Ibland kan man som utvecklare sälja över osålda brf som en garanti till föreningen men vill minnas torn 1 var slutsålt tidigt och torn 2 såldes klart efter bygget för flera år sen. Efter det har ju OP inga intressen i försäljningarna.

Att AF/Unik lyckades hyra en lokal är väl för att den stod tom ett tag då första HG hoppade av. Brf vill få in intäkterna och AF/Unik verkade säkert vara ok hyresgäst just då.
Citera
2023-05-15, 15:39
Medlem
Sulacrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Läste några av dina tidigare inlägg och man kan ju enkelt konstatera att din koll på Brfutveckling är svag/ingen. Att en mäklare bluffar för att köra snabbspår mot lyxobjekten åker dit för penningtvätt mm lär ha noll att göra med husen i sig, brferna eller de som byggde dem mer än att det just är ett lyxsegment.

Brferna, 2st, är fristående sedan länge och därmed äger inte projektutvecklaren några av bostadsrätterna. Ibland kan man som utvecklare sälja över osålda brf som en garanti till föreningen men vill minnas torn 1 var slutsålt tidigt och torn 2 såldes klart efter bygget för flera år sen. Efter det har ju OP inga intressen i försäljningarna.

Att AF/Unik lyckades hyra en lokal är väl för att den stod tom ett tag då första HG hoppade av. Brf vill få in intäkterna och AF/Unik verkade säkert vara ok hyresgäst just då.

Nu är det så att UNIK var igång och sålde i tornen redan 2019 när västra tornet byggdes färdigt, därav är det sannolikt så att UNIK har varit involverade i att förmedla nyproduktioner i vart fall i västra tornet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in