Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-07, 18:35
  #1021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Aromasin förhindrar stor del av aromatiseringen och inte som en AI att det binder till receptorerna men att östrogenet flödar i kroppen. Har läst någonstans att aromasin är en steroid.
Problemet med AI är att så fort man slutar med det så får man en rebound effekt så man har överflöd av östrogen.
Jag kan ha fattat fel.

Det är just en av de stora skillnaderna mellan olika typer av AI, de har olika verkansmekanismer! Med Aromasin får du INTE den rebound-effekten (till skillnad från Arimidex, där du kan behöva en nedtrappning i dos för att inte få en rebound).

Aromasin ”dödar” Aromatasenzymet genom att binda sig till det under hela dess livstid i kroppen (därav namnet ”suicidal inhibitor”) detta gör att det inte kan bli en rebound-effekt pga att det måste nybildas aromatasenzym innan ny aromatisering kan ske!
Citera
2022-11-07, 19:26
  #1022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Det är just en av de stora skillnaderna mellan olika typer av AI, de har olika verkansmekanismer! Med Aromasin får du INTE den rebound-effekten (till skillnad från Arimidex, där du kan behöva en nedtrappning i dos för att inte få en rebound).

Aromasin ”dödar” Aromatasenzymet genom att binda sig till det under hela dess livstid i kroppen (därav namnet ”suicidal inhibitor”) detta gör att det inte kan bli en rebound-effekt pga att det måste nybildas aromatasenzym innan ny aromatisering kan ske!
Håller med och använder numera bara Aromasin som för mig varit väldigt effektiv i att sänka östrot.
Från apotek och 12.5mg två gånger per vecka har varit lite i överkant för 500mg testo per vecka.
Citera
2022-11-07, 20:16
  #1023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Håller med och använder numera bara Aromasin som för mig varit väldigt effektiv i att sänka östrot.
Från apotek och 12.5mg två gånger per vecka har varit lite i överkant för 500mg testo per vecka.

Samma här, UNDER kur så har jag inte heller tagit mer än 12.5mg/2ggr i v. Sen måste man beakta den individuella differensen gällandes aromatisering. Är av den åsikten att man inte ska gissa utan verkligen ta prover för att säkerställa rätt dos/nivå.

Under PCT dock så blir det lite annorlunda med doserna.
Citera
2023-02-06, 20:43
  #1024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Syftet är att få en snabb ökning av LH, FSH och testosteron, samt blockera de faktorer som kan orsaka en försening att hormoner återgår till ”normala” (bla nivån av östro)

Nolva & HCG har synergiska effekter, Aromasin hanterar östrogenet (aromatiseringen från HCG) samt har vissa androgena egenskaper som är positiva för välmåendet.




Tjena, läst på en del ställen att hcg + nolva är inget som skall tas.
Ska precis gå på pct 2v efter sista stick hsr precis fått hcg, ska jag ta det då med nolva isåfall?

Mvh
Citera
2023-02-07, 18:06
  #1025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Samma här, UNDER kur så har jag inte heller tagit mer än 12.5mg/2ggr i v. Sen måste man beakta den individuella differensen gällandes aromatisering. Är av den åsikten att man inte ska gissa utan verkligen ta prover för att säkerställa rätt dos/nivå.

Under PCT dock så blir det lite annorlunda med doserna.


Sorry blir lite repost, en del som jag glömde.
Tjena, läst på en del ställen att hcg + nolva är inget som skall tas.
Ska precis gå på pct 2v efter sista stick hsr precis fått hcg, ska jag ta det då med nolva isåfall?

Eller bara skita I hcg och köra på med nolva?
Har tillgång till arimidex och letrozole.

Kört 175test e & 100 deca e6d I 12 veckor med sista stick endast testo
Citera
2023-02-07, 18:17
  #1026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollej

Kört 175test e & 100 deca e6d I 12 veckor med sista stick endast testo
Offtopic men vad gav denna kuren? Vad var syftet med den? TRT och ledhälsa?
Citera
2023-02-08, 09:39
  #1027
Medlem
Med Deca i kuren så kan du behöva tänka annorlunda angående pct.. Har inget bra svar till dig utifrån ditt (något annorlunda) kurupplägg.
Citera
2023-02-08, 09:39
  #1028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Offtopic men vad gav denna kuren? Vad var syftet med den? TRT och ledhälsa?


Läste mig till, rehab för leder och andra skador som inte velat läka.
Citera
2023-02-23, 21:47
  #1029
Medlem
Jag måste nu kliva av TRT efter ca 7 månader, vi planerar att skaffa barn och sperma provet visade 0 produktion.

Jag funderar på HCG för att snabba på processen.
Jag kommer att fasa ut gel (Tostrex) och minska med 1 pump varje dag ner till 0. Jag tänker mig 500ie 2 ggr/ vecka. Jag kommer förmodligen inte hinna få hem någonting innan jag slutar helt med gel, funderar på att köra HCG 1-2 veckor.

Tar gärna emot tips ifrån någon som är lite mer insatt.
Citera
2023-02-24, 12:15
  #1030
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroxis
Jag måste nu kliva av TRT efter ca 7 månader, vi planerar att skaffa barn och sperma provet visade 0 produktion.

Jag funderar på HCG för att snabba på processen.
Jag kommer att fasa ut gel (Tostrex) och minska med 1 pump varje dag ner till 0. Jag tänker mig 500ie 2 ggr/ vecka. Jag kommer förmodligen inte hinna få hem någonting innan jag slutar helt med gel, funderar på att köra HCG 1-2 veckor.

Tar gärna emot tips ifrån någon som är lite mer insatt.


Finns bra studier på detta. 125-500ui hcg 3x i veckan, men din tidsplan är skev. Du får hålla på med hcg i flera månader. Speciellt eftersom du har noll spermier nu.

Tar väl 60-110 dagar från en spermies uppkomst tills det att du ejakulerar.

Mvh
Citera
2023-05-15, 09:05
  #1031
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroxis
Jag måste nu kliva av TRT efter ca 7 månader, vi planerar att skaffa barn och sperma provet visade 0 produktion.

Jag funderar på HCG för att snabba på processen.
Jag kommer att fasa ut gel (Tostrex) och minska med 1 pump varje dag ner till 0. Jag tänker mig 500ie 2 ggr/ vecka. Jag kommer förmodligen inte hinna få hem någonting innan jag slutar helt med gel, funderar på att köra HCG 1-2 veckor.

Tar gärna emot tips ifrån någon som är lite mer insatt.

HCG 15.000 iu

Fas 1: 1000 iu 3 gånger/vecka i 3 veckor
Fas 2: 1000 iu 2 gånger/vecka i 3 veckor

Clomid 100-150 mg/dag vecka 1-4
Clomid 50 mg/dag vecka 5

MVH
Citera
2023-05-15, 10:13
  #1032
Medlem
gotbeefs avatar
Finns det något sätt att bli fertil igen samt fortsätta på sin kur?

Legat på testo i över ett år nu och dags att skaffa barn igen. Kör HCG 500IU 2ggr/vecka sen två månader tillbaka.

Eller är det bara att kliva av och köra PCT?

Tips/tankar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback