2023-05-15, 07:36
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, det är så politiskt korrekta drillar sina barn att vara numera, denna naivitet har fått många att råka illa ut. Vad hände med att akta sig för fula gubbar?
Jag vet inte riktigt vad fula gubbar har med saken att göra. Om det var farligt för barn att gå på Drag Queen Story Hour borde vi ju ha hört rapporter om övergrepp vid det här laget, med tanke på hur många gånger det har arrangerats. Ändå finns det inte ett enda exempel.

Du försöker alltså med en dåres envishet klistra en pedofilstämpel på ett arrangemang som av allt att döma är betydligt mer riskfritt för barn än många andra sammanhang. Det får mig att undra lite över dina bakomliggande motiv. Varför vill du få folk att tro att övergreppen föregår på just Drag Queen Story Hour? Är det för att rikta blickarna från dig? Är du egentligen pedofil? Kan du bevisa att du inte är det?
Citera
2023-05-15, 07:37
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
I vissa fall ja, barn är oerhört lojala mot sina föräldrar.
Just det, i vissa fall. Och eftersom det inte finns rimlig anledning att tro att det här skulle vara ett sådant fall kan du släppa det spåret nu. Ungarna tycker det här är kul, annars hade det här föreställningskonceptet inte haft en publik.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 07:39.
Citera
2023-05-15, 07:41
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Du, bland annat. Samt observation av kommentarer från förespråkarna på nätet. Det här är lika mycket ett politiskt spel som det var när Murhaff sålde Majblommor att någon SD-kärring gjort en dum kommentar. Vidrigt när barn används i sådana här spel.
Om du vill argumentera för att föräldrar skickar sina barn till ett givet evenemang av andra skäl än de uppenbara (dvs att de tror att evenemanget är kul) behöver du backa upp det med observationer du har gjort av föräldrarna. Det fattar du va? Du kan inte liksom inte bara häva ur dig att det är mitt fel och sen tro att du därmed har gjort ditt osannolika påstående sannolikt.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 07:55.
Citera
2023-05-15, 08:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag vet inte riktigt vad fula gubbar har med saken att göra. Om det var farligt för barn att gå på Drag Queen Story Hour borde vi ju ha hört rapporter om övergrepp vid det här laget, med tanke på hur många gånger det har arrangerats. Ändå finns det inte ett enda exempel.

Du försöker alltså med en dåres envishet klistra en pedofilstämpel på ett arrangemang som av allt att döma är betydligt mer riskfritt för barn än många andra sammanhang. Det får mig att undra lite över dina bakomliggande motiv. Varför vill du få folk att tro att övergreppen föregår på just Drag Queen Story Hour? Är det för att rikta blickarna från dig? Är du egentligen pedofil? Kan du bevisa att du inte är det?
Jag säger att varken du eller jag vet vad de är för några.
Citat:
Just det, i vissa fall. Och eftersom det inte finns rimlig anledning att tro att det här skulle vara ett sådant fall kan du släppa det spåret nu. Ungarna tycker det här är kul, annars hade det här föreställningskonceptet inte haft en publik.
Barnen går inte ditt självmant.
Citat:
Om du vill argumentera för att föräldrar skickar sina barn till ett givet evenemang av andra skäl än de uppenbara (dvs att de tror att evenemanget är kul) behöver du backa upp det med observationer du har gjort av föräldrarna. Det fattar du va? Du kan inte liksom inte bara häva ur dig att det är mitt fel och sen tro att du därmed har gjort ditt osannolika påstående sannolikt.
Det gjorde jag.
Citera
2023-05-15, 08:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Jag säger att varken du eller jag vet vad de är för några.
Korrekt. Jag vet inte vem du är heller, men jag misstänker att du är en pedofil som försöker rikta allas blickar mot Drag Queen Story Hour så att de inte hamnar på dig. Det är den enda rimliga förklaringen; alla dina anklagelser mot dem är ju obefogade, och det är uppenbart att det hela är en skenmanöver från din sida.
Citera
2023-05-15, 08:35
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Kitty Demure hävdar att DQSH skadar transcommunityns sak. Har hen fel?

"Dont ruin your childs life" låter rätt mycket som en överdrift i mina öron.
Citera
2023-05-15, 09:30
Avslutad
Citat:
Korrekt. Jag vet inte vem du är heller, men jag misstänker att du är en pedofil som försöker rikta allas blickar mot Drag Queen Story Hour så att de inte hamnar på dig. Det är den enda rimliga förklaringen; alla dina anklagelser mot dem är ju obefogade, och det är uppenbart att det hela är en skenmanöver från din sida.
Har man inga argument så får man ta till personangrepp, PKisters paradgren.
Hade jag varit pedofil, så hade jag kastrerat mig själv med en slö och rostig kniv, samt inte vistas i miljöer där barn befinner sig.

Du har inga barn själv, och det är tydligt att du inte kämpar för barnens väl och ve. Det är transvestiterna du månar om, av någon märklig anledning. Dessa fega, vuxna män som gömmer sig är tydligen skyddsobjekt. Inget får hindra deras framfart, de ska accepteras i alla miljöer oavsett.
Citera
2023-05-15, 09:39
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Har man inga argument så får man ta till personangrepp, PKisters paradgren.
Det är inte personangrepp. Jag tänker bara på barnens bästa.

Ditt beteende är misstänkt – bara en pedofil skulle lägga lika mycket tid som du gör på att rikta misstankarna åt ett annat håll än mot sig själv. Ungarna gillar Drag Queen Story Hour, och arrangemanget är av allt att döma inte förenat med några risker för dem, men likväl gör du allt för att smutskasta det och framställa det som ett hot mot barn. Det är rätt uppenbart vad du håller på med.

Men givetvis ska du få möjlighet att rentvå dig från anklagelserna. Berätta vem du är, så kan vi se vad du är dömd för.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 09:44.
Citera
2023-05-15, 09:58
Avslutad
Citat:
Det är inte personangrepp. Jag tänker bara på barnens bästa.

Ditt beteende är misstänkt – bara en pedofil skulle lägga lika mycket tid som du gör på att rikta misstankarna åt ett annat håll än mot sig själv. Ungarna gillar Drag Queen Story Hour, och arrangemanget är av allt att döma inte förenat med några risker för dem, men likväl gör du allt för att smutskasta det och framställa det som ett hot mot barn. Det är rätt uppenbart vad du håller på med.

Men givetvis ska du få möjlighet att rentvå dig från anklagelserna. Berätta vem du är, så kan vi se vad du är dömd för.
Det du håller på med nu är projicering. Vänd på frågan, varför är du så ivrig i ditt försvar av dessa gubbar?

Hade jag arbetat med barn hade jag inte haft några problem med att avslöja min identitet.
Citera
2023-05-15, 10:00
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Lamotte blandar sig i av för mig obegriplig anledning...
Citat:
Journalist utpressar bibliotekschef: Hotar röja identiteter på sagoläsande drag queens

Journalisten Joakim Lamotte hotar nu bibliotekschefen i Olofström – det efter att hon råkat skicka ut omaskade personuppgifter på de dragshowartister som varit bokade för att läsa sagor på biblioteket i höstas.

Lamotte skriver att om han inte får komma till Olofström och läsa sagor innan sommaren så kommer han röja artisternas identiteter.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/debattor-utpressar-bibliotekschef-hotar-roja-identiteter-pa-sagolasande-drag-queens
Varför gör han detta utspel? Kan man kalla sånt här seriöst?
Citera
2023-05-15, 10:06
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det du håller på med nu är projicering. Vänd på frågan, varför är du så ivrig i ditt försvar av dessa gubbar?

Hade jag arbetat med barn hade jag inte haft några problem med att avslöja min identitet.
Hoppsan, du har något att dölja? Intressant. Hade du haft rent mjöl i påsen hade du ju inte haft något att förlora på att ge dig tillkänna, eller hur?
Du borde känna igen resonemanget och hålla med om det; du tillämpar det ju själv som ett led i ditt deltagande i drevet mot de två drag-artisterna vars kulturella gärning vi diskuterar i den här tråden.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 10:10.
Citera
2023-05-15, 10:07
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Lamotte blandar sig i av för mig obegriplig anledning...Varför gör han detta utspel? Kan man kalla sånt här seriöst?
Terrorister är i regel rätt seriösa, annars blir de inte långlivade. Det gäller även för fröken Lamotte. Har någon polisanmält henne för utpressning än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in