2023-05-15, 07:12
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Men bra, nu vet du att jag inte förordar ett generellt förbud mot sagostunderna.
Nej, du vill bara förbjuda deras största kund att arvodera dem för deras arbete. Det får ju inte alls samma effekt.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 07:20.
Citera
2023-05-15, 07:14
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Precis, föräldrarna väljer var de tar barnen, barnen väljer inte detta själva.
Vem tycker du ska välja åt barnen, om inte deras vårdnadshavare?
Citera
2023-05-15, 07:15
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Bra förskola som frågar barnens föräldrar om olika aktiviteter är ok, som att gå på sagostund med transa.
Vilken förskola är det du refererar till nu?
Citera
2023-05-15, 07:17
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Skamlösa vinhoran och de andra sagotanterna from Hell vägrar dessutom uppge sina riktiga namn. Som förälder kan du inte kolla upp dem i brottsregistret innan du anförtror ditt barn till dem. Och om barnet skulle ofredas eller värre i deras sällskap vet du inte vem du ska anmäla. Du vet inte ens hur de ser ut under Rocky Horror Show-målningen.

Du vet inte om bibliotekets personal vet vilka de har att göra med, om de avkrävt sagotransorna utdrag ur brottsregistret, som man numera annars regelmässigt gör även med helt ordinära människor som ska arbeta i barns närhet eller om de inte tordats göra detta med den här kategorin av rädsla för att pekas ut som transfobiska. Du vet inte om du kan räkna med att personalen står på din och ditt barns sida om något skulle hända eller om de i sin vänsterpolitiska regnbågsvurm väljer att hellre tro på och skydda transvestiternas integritet och anonymitet.

https://samnytt.se/skamlosa-vinhoror-ska-halla-armlangds-avstand-till-vara-barn/
Om jag hade mottagit ett flertal dödshot hade inte heller jag vela låta angriparna veta var jag bor. Om inte du och dina högerextrema åsiktsfränder hade piskat upp det här obegripliga hatet mot två sagotanter hade du sluppit den situation du nu beklagar dig över, där två harmlösa kulturutövare behöver gömma sig från terrorister.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 07:21.
Citera
2023-05-15, 07:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Vem tycker du ska välja åt barnen, om inte deras vårdnadshavare?
Det har påståtts i tråden att barnen väljer själva och tycker att detta är kul. Min invändning mot de argumenten är att föräldrarna väljer, inte barnen. Och säger föräldrarna att det här var väl roligt Kalle, så håller såklart Kalle med. Det här är inget barnen själva efterfrågat eller behöver, de är som sagt fördomsfria och "skamlösa" av födsel och ohejdad vana. Nu ändvänds de i ett politiskt spel och tas dit av föräldrar som vill ge SD och Åkesson en knäpp på näsan och ett långfinger.
Citera
2023-05-15, 07:24
Avslutad
Citat:
Om jag hade mottagit ett flertal dödshot hade inte heller jag vela låta angriparna veta var jag bor. Om inte du och dina högerextrema åsiktsfränder hade piskat upp det här obegripliga hatet mot två sagotanter hade du sluppit den situation du nu beklagar dig över, där två harmlösa kulturutövare behöver gömma sig från terrorister.
Du kallar dom harmlösa, trots att du inte vet någonting alls om dom.
Citera
2023-05-15, 07:25
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det har påståtts i tråden att barnen väljer själva och tycker att detta är kul. Min invändning mot de argumenten är att föräldrarna väljer, inte barnen. Och säger föräldrarna att det här var väl roligt Kalle, så håller såklart Kalle med. Det här är inget barnen själva efterfrågat eller behöver, de är som sagt fördomsfria och "skamlösa" av födsel och ohejdad vana. Nu ändvänds de i ett politiskt spel och tas dit av föräldrar som vill ge SD och Åkesson en knäpp på näsan och ett långfinger.
OK. Barnens föräldrar får själva välja huruvida de här barnen ska få gå på den här underhållningen.

Du påstår därtill att
1. barnen egentligen inte tycker att detta är kul, utan att de bara säger vad deras föräldrar vill höra,
2. att föräldrarnas motiv till att skicka ungarna på detta är att manifestera mot SD.

Vilka observationer har fått dig att komma fram till de här två slutsatserna? För det kan väl inte röra sig om rena påhitt från din sida?
Citera
2023-05-15, 07:26
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Du kallar dom harmlösa, trots att du inte vet någonting alls om dom.
Ja, jag förutsätter att folk inte är farliga tills det finns anledning att tro annat. Det är så vi behandlar varandra i ett fungerande rättssamhälle. Du verkar i stället utgå från att drag-artisterna är brottslingar tills de har bevisat sin oskuld, och jag undrar vad det är du tror blir bättre av att du håller på så.
Citera
2023-05-15, 07:29
Avslutad
Citat:
OK. Barnens föräldrar får själva välja huruvida de här barnen ska få gå på den här underhållningen.

Du påstår därtill att
1. barnen egentligen inte tycker att detta är kul, utan att de bara säger vad deras föräldrar vill höra,
2. att föräldrarnas motiv till att skicka ungarna på detta är att manifestera mot SD.

Vilka observationer har fått dig att komma fram till de här två slutsatserna? För det kan väl inte röra sig om rena påhitt från din sida?
1. Det är så barn fungerar. Men det vet inte du, då du inte har några egna barn.
2. Ja, det har du ju själv bevisat som sätter alla kritiker i en högerextrem grupp.
Citera
2023-05-15, 07:32
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
1. Det är så barn fungerar. Men det vet inte du, då du inte har några egna barn.
Du menar alltså att barn egentligen aldrig har roligt, utan att det alltid är något de låtsas för att tillfredsställa sina föräldrar?
Citat:
Ja, det har du ju själv bevisat som sätter alla kritiker i en högerextrem grupp.
Nej, det har jag inte. Vi tar det igen: Vilka observationer har fått dig att tro att föräldrarnas motiv till att skicka ungarna på detta är att manifestera mot SD (och inte – till exempel – för att de tänker att det skulle kunna vara kul för deras ungar)?
Citera
2023-05-15, 07:32
Avslutad
Citat:
Ja, jag förutsätter att folk inte är farliga tills det finns anledning att tro annat. Det är så vi behandlar varandra i ett fungerande rättssamhälle. Du verkar i stället utgå från att drag-artisterna är brottslingar tills de har bevisat sin oskuld, och jag undrar vad det är du tror blir bättre av att du håller på så.
Ja, det är så politiskt korrekta drillar sina barn att vara numera, denna naivitet har fått många att råka illa ut. Vad hände med att akta sig för fula gubbar?
Citera
2023-05-15, 07:35
Avslutad
Citat:
Du menar alltså att barn egentligen aldrig har roligt, utan att det alltid är något de låtsas för att tillfredsställa sina föräldrar?
Nej, det har jag inte. Vi tar det igen: Vilka observationer har fått dig att tro att föräldrarnas motiv till att skicka ungarna på detta är att manifestera mot SD (och inte – till exempel – för att de tänker att det skulle kunna vara kul för deras ungar)?
I vissa fall ja, barn är oerhört lojala mot sina föräldrar.

Du, bland annat. Samt observation av kommentarer från förespråkarna på nätet. Det här är lika mycket ett politiskt spel som det var när Murhaff sålde Majblommor att någon SD-kärring gjort en dum kommentar. Vidrigt när barn används i sådana här spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in