Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Varför haka upp sig på cykler och faser, det är redan mycket som har hänt den här "cykeln" som direkt avviker ifrån hur priset har rört sig tidigare, - varav en är att priset aldrig tidigare har stängt ljus på veckan/månaden under just 200-veckors ma. Just nu balanserar vi precis ovanför och det finns inget som säger att vi inte kan falla igenom igen.
Nja, jag tycker inte att vi har sett några större avvikelser från tidigare cykler, än så länge. Rörelserna har varit lite tamare, det är allt. Rusningen blev måttligare än tidigare (drygt 20x från botten till topp jämfört med cirka 100x vid förra cykeln), och raset blev måttligare än tidigare (cirka 75 procent fall från topp till botten jämfört med knappt 85 procent vid förra cykeln). Tidsmässigt stämmer cyklerna väldigt väl överens, dvs. hur lång tid efter halveringen vi fick se en topp respektive en botten.
Det stämmer att priset stannade under 200 wma längre än tidigare, och det är en avvikelse, men nu förefaller vi ha rättat till detta och ha 200 wma som stöd igen.
Därmed inte sagt att du inte kan få tillfälle att snappa upp lite bitcoin på någon kortare dipp under 200 wma, en möjlighet man även fick under förra cykeln, för övrigt.
Allt möjligt kan hända, men tills vidare är min bild att prisutvecklingen fortsätter att rimma med tidigare cyklers, och jag förväntar mig att vi kommer att få se en måttlig prisökning (med bitcoinmått mätt) fram till halveringen och en ny intensiv hausse att antal månader efter halveringen, fundamentalt en följd av utbudschocken som halveringen ger upphov till.