Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Ja hoppas
Skadestånd är så skammligt låga i Sverige
Hörde att vi har lägst i hela EU
men vet inte om det stämmer?
Risken är att familjen får ännu lägre om M inte döms för mord
Och det blir ändå inte kännbart för någon av dem eftersom de inte kan betala det själv
Ja det är lågt. Men då ska vi inte glömma att för bara några år sedan var 50000kr praxis. Det var i princip vad alla anhöriga fick när en anhörig mördats. Så det har hänt en del
Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Det känns som att programledarna blir lite obekväma när GW så självsäkert försvararar M i intevjuer
Och han vill gärna slänga ur sig nån kristisk kommentar om Rullman och hur illa det är skött
Och han låter bitter när han kommer in på regeringen och bla Strömmer
Jag har svårt att förstå att han som är krimonolog kan försvara hur den dåliga brottsbekämpningen har skötts i så många år
Och han vill gärna påpeka att det är polisernas fel
Att vara så politiskt färgad som han är rimmar illa med hans yrkesroll
Jag gissar stt T anhöriga inte är glad att se honom
Det som hänt med GW är att han har tappat det helt. Nu har jag inte sett sett det inslaget men jag har hört honom tidigare när det gäller detta fallet.
På något vis tycker jag det är medias fel att han får utrymme. Han ska inte sitta och kommentera ett pågående fall så partiskt som han gör.
Det var illa nog att han satt och muttrade och störde rättegången. Visst kan man misstänka bekantskap på något sätt med någon i Vetlanda, för hans ensidiga sätt är inte normalt.
Jag tror det var
coli som skrev ett läsvärt inlägg om det några sidor bak.
Men sedan händer det saker när man blir äldre och i hans fall ganska maktlös. Han har ingen arbete där han kan påverka något utan det är via medier som han kan gnälla på polis och åklagare. Samtidigt ändrar jag mig nästan meddetsamma när jag skriver maktlös för det är fortfarande många som lyssnar på honom och tror han har rätt. Det är en förbannelse i sig.
Men faktiskt så tror jag att det är hans ålder (många vill vara snälla mot ungdomar när de blir gamla) och att han ser att oj, Maja skulle ju kunna vara mitt barnbarn.
När det gäller gängkriminella ser han inga likheter med sina barnbarn, men Maja kommer från ett ordentligt hem precis som hans barnbarn.
Sedan lever han kvar i det förflutna och kan uppenbarligen inte se det där med gemensamt och i samförstånd. Även om han inte vill/kan/anser det så begriper ju även han att hon ska dömas för medhjälp alla fall.
För som det är nu så agerar han som en extra advokat åt Maja. Han har rätt på en punkt. Det var när han pratade om kronvittne. Maja blev behandlad som ett kronvittne men nu har vi inte det i Sverige. Dessutom för att få strafflindring skulle hon berätta om detta mordet och inte komma med oväsentligt skvaller.