2023-05-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då är det alltså hållaren till duschstången som T fallit på och inte rörstumpen som vi trott.
Om J och T valsat runt i en fight, borde det funnits blodspår på golvet på fler ställen än golvbrunnen, tycker jag.

T måste slagit sig rejält i fallet. Hjärnskakning? Fanns det tecken på det?
Kan det vara duschstången som orsakat de 'sparkliknande' ljuden i väggen? Det kvävs kanske mindre styrka för T att nå med foten dit?
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-05-15 kl. 00:37.
Citera
2023-05-15, 00:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Dumheter. Det är omöjligt att bevisa icke-existens och lätt att bevisa existens. Så det är bara för dig att börja visa lite.

Mycket trams från dig i den här tråden.

Skitsnack. Påstår man sig ha letat efter en mycket specifik typ av mord och efter en sådan sökning anser sig kunna göra påståendet att inga sådana mord någonsin har inträffat, då kan man tala om vilka mordfall man har analyserat. Jag har redan förklarat detta utförligt nog, hur kan du ha missat det!?

Det är den som gör ett påstående som har att belägga påståendet!
Eller är du ännu ett i raden av troll som kör med att allt du säger är sant tills någon annan bevisat motsatsen? För det börjar bli rätt tröttsamt med den typen argumentation i den här tråden, för den är frekvent förekommande från ett visst håll!

Så upp till bevis för de påståenden som görs, eller lägg ner lögnerna och tramset!

Så jag frågar igen - De som påstår sig ha letat efter mordfall enligt nämnda krav så till den grad att det med bestämdhet kan påstås att inga existerar, vilka fall har gåtts igenom?
Citera
2023-05-15, 00:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Kan det vara duschstången som orsakat de 'sparkliknande' ljuden i väggen? Det kvävs kanske mindre styrka för T att nå med foten dit?

Det var enligt grannen ett par minuter mellan jättedunsen och de 5-10 sparkarna i väggen.

Grannarna hann reagera, prata, öppna sin ytterdörr, gå uppför trappan, ringa på en gång, vänta på reaktion, ringa på en andra gång när sparkarna hördes direkt efter andra påringningen.
(Om jag inte minns fel var det vid den andra påringningen sparkarna hördes?)

Om Ts fall mot duschdraperistången skulle gjort att stången gungade mot väggen och skapade sparkljuden borde ju detta hänt i direkt anslutning till jättedunsen.

Om T istället lyckades sparka på stången så att varje spark gjorde att stången slog i väggen, är det ju fullt möjligt. Men kanske skulle ett sådant ljud låta med plastiskt, knackigt och inte som sparkar??

Vid obduktionen hittade man inga skador på Ts hjärnvävnad som tydde på att hon blivit medvetslös av något fall eller slag. En hjärnskakning däremot med lindrigare medvetande påverkan kan T mycket väl drabbats av.
Citera
2023-05-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hoppas de får rätt... + att HR saltar på skadeståndet...
Ja hoppas
Skadestånd är så skammligt låga i Sverige
Hörde att vi har lägst i hela EU
men vet inte om det stämmer?

Risken är att familjen får ännu lägre om M inte döms för mord
Och det blir ändå inte kännbart för någon av dem eftersom de inte kan betala det själv
Citera
2023-05-15, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det var enligt grannen ett par minuter mellan jättedunsen och de 5-10 sparkarna i väggen.

Grannarna hann reagera, prata, öppna sin ytterdörr, gå uppför trappan, ringa på en gång, vänta på reaktion, ringa på en andra gång när sparkarna hördes direkt efter andra påringningen.
(Om jag inte minns fel var det vid den andra påringningen sparkarna hördes?)

Om Ts fall mot duschdraperistången skulle gjort att stången gungade mot väggen och skapade sparkljuden borde ju detta hänt i direkt anslutning till jättedunsen.

Om T istället lyckades sparka på stången så att varje spark gjorde att stången slog i väggen, är det ju fullt möjligt. Men kanske skulle ett sådant ljud låta med plastiskt, knackigt och inte som sparkar??

Vid obduktionen hittade man inga skador på Ts hjärnvävnad som tydde på att hon blivit medvetslös av något fall eller slag. En hjärnskakning däremot med lindrigare medvetande påverkan kan T mycket väl drabbats av.
Dock ska man komma ihåg att Johanna säger att Tove kämpade emot direkt och att Tove kämpade så pass mycket att de bytte position i badrummet. Johanna hade problem att få kontroll och att komma upp på bröstet på Tove. Om det stämmer så var det ingen påverkan på Toves medvetandenivå under förloppet.
Citera
2023-05-15, 01:42
Medlem
Citat:

Jag tror inte att en duschstång låter som sparkar i en vägg och inte ge ljud i vägg 5-10 gånger
antiingen var den gjord av plast eller nån metall?
Citera
2023-05-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dock ska man komma ihåg att Johanna säger att Tove kämpade emot direkt och att Tove kämpade så pass mycket att de bytte position i badrummet. Johanna hade problem att få kontroll och att komma upp på bröstet på Tove. Om det stämmer så var det ingen påverkan på Toves medvetandenivå under förloppet.
Precis
Och det tror jag stämmer
Varför skulle hon ljuga om det
Citera
2023-05-15, 01:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det stämmer inte att Maja behöver tid att svara på en oförberedd fråga. Hon får "oförberedda" frågor på sin uppväxt och sin skolgång och vad de gör innan de går till Nöjet etc etc etc och hon svarar direkt och koncist och utan några "ehhhh". När förhörsledarna kommer in på hennes relation till Johanna i förhör 1/12 så berättar hon att föräldrarna har varit oroliga och att hon nu kan förstå det och att hon gjort saker med Johanna som hon inte är stolt över, tex gått på strippklubb. Maja pratar även om lite känsligare och utlämnande saker och om känslor utan att behöva mer tid än nån annan för att formulera ett svar.

Du känner inte henne. Hur kan du veta att hon behöver tid för att svara på en oförberedd fråga oavsett om det är sant eller ej? Var i FUPen ser du exempel på det?
Jag tycker att alla hennes eeh talar sitt tydliga språk på de frågor hon behöver tänka lite.
I ett normalt vanligt samtal är det inga problem.
Citera
2023-05-15, 01:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag har haft funderingar runt det, om T under konvulsionsfasen "sparkat" mot stängerna så ljudet förstärkts.
Citera
2023-05-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror inte att en duschstång låter som sparkar i en vägg och inte ge ljud i vägg 5-10 gånger
antiingen var den gjord av plast eller nån metall?
Jag tänkte att T kansket sparkade på den och så slog den i väggen.
Citera
2023-05-15, 01:59
Medlem
Det känns som att programledarna blir lite obekväma när GW så självsäkert försvararar M i intevjuer
Och han vill gärna slänga ur sig nån kristisk kommentar om Rullman och hur illa det är skött
Och han låter bitter när han kommer in på regeringen och bla Strömmer
Jag har svårt att förstå att han som är krimonolog kan försvara hur den dåliga brottsbekämpningen har skötts i så många år
Och han vill gärna påpeka att det är polisernas fel
Att vara så politiskt färgad som han är rimmar illa med hans yrkesroll
Jag gissar stt T anhöriga inte är glad att se honom
Citera
2023-05-15, 02:02
Medlem
Citat:
Jag tänkte att T kansket sparkade på den och så slog den i väggen.

Jag har svårt att tro det
Ljudet skulle inte uppfattas som sparkar mer då som att någon står och slår i vägg med ett föremål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in