2023-05-14, 20:32
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Svammel, vantolkningar och upprepningar
Jag vill inte förbjuda nånting, jag vill hålla det offentliga rummet fritt från sexuell exhibitionism bara. Vi bör kunna komma överens om detta, finna samförstånd. Sluta provocera, försök vara lite anständiga och privata så blir allt bra. Frihet under ansvar, typ.

Det är såklart lite tråkigt för exhibitionisterna men allmänhetens väl går faktiskt före. De får skapa/söka sig till sammanhang där samtycke råder.
Citera
2023-05-14, 20:39
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Vilka subventioner?
Hela den här historien har sin upprinnelse i frågan om det är lämpligt med offentlig finansiering av DQSH.
Citera
2023-05-14, 20:54
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag vill inte förbjuda nånting, jag vill hålla det offentliga rummet fritt från sexuell exhibitionism bara. Vi bör kunna komma överens om detta, finna samförstånd. Sluta provocera, försök vara lite anständiga och privata så blir allt bra. Frihet under ansvar, typ.

Det är såklart lite tråkigt för exhibitionisterna men allmänhetens väl går faktiskt före. De får skapa/söka sig till sammanhang där samtycke råder.
Och det har de ju gjort här. Ingen har någonsin, såvitt känt, tvingats delta i Drag Queen Story Hour. Så vad är ditt problem?
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-14 kl. 20:56.
Citera
2023-05-14, 20:55
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Hela den här historien har sin upprinnelse i frågan om det är lämpligt med offentlig finansiering av DQSH.
Rättare sagt, om offentligt finansierade bibliotek ska tillåtas köpa in denna verksamhet. Och det har du ju inget emot, eftersom du inte är för förbud. Men sen nämnde du något om subventioner. Vilka tänkte du på då?
Citera
2023-05-14, 20:57
Medlem
Citat:

Precis, det gick ju utmärkt förr - och inte ens transorna gnällde över att det var censur. De hyste uppenbart inget större intresse för att läsa sagor för barn. Det har aldrig funnits något större stöd för löskukar i stockholms offentliga miljöer, men folk är rädda. Man vill ha kvar sitt jobb - och sina vänner. Underligt att barn läste mycket mer FÖRR - innan vi fick en massa qwerty-dårar som sagotanter. Tydligen funderade de hederliga bibliotekarierna med stora glasögon, sticka polotröja och snickarbyxor i manchester jälvligt bra. Varför inte återuppliva det konceptet istället.
Det finns inget mervärde i att bara ha en massa läskiga transvesteiter som sagotanter. Bättre då att ha folk med samhällsnyttiga jobb - säg brandmän, sjuksköterskor, ambulanspersonal, poliser, vägarbetare, vaktmästare, städare, byggare - folk som sliter för att hålla vårt samhälle rullande. Men inte - det ska vara meningslösa låtsasmänniskor som inte fyller någon samhällelig funktion.

Det är ju uppenbart att detta inte handlar om inkludering utan om ett sätt för RFSL att flytta fram positionerna. Att få mer makt, mer skattepengar i bidrag, fler möjligheter att bli "kränkta" och att hysta in ÄNNU mer skattepengar. Politiks makt och pengar är de enda bakomliggande skälen till detta jippo.
Citera
2023-05-14, 21:01
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är ju uppenbart att detta inte handlar om inkludering utan om ett sätt för RFSL att flytta fram positionerna. Att få mer makt, mer skattepengar i bidrag, fler möjligheter att bli "kränkta" och att hysta in ÄNNU mer skattepengar. Politiks makt och pengar är de enda bakomliggande skälen till detta jippo.
Det är snarare uppenbart att du inte har så mycket koll på vad du uttalar dig om. Den här typen av föreställningar har arrangerats sedan 2015; det var en druga i San Francisco som började med det, och konceptet spred sig snabbt – först över USA, och sedan i andra länder – eftersom publiktillströmningen var god. Jag antar att du fattar att RFSL inte har någon filial i San Francisco – om inte, är du härmed informerad om det.
Citera
2023-05-14, 21:08
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Svammel
Citat:
Vantolkningar
Jag avslutar här, du är för jävla trög och irriterande.
Citera
2023-05-14, 21:14
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Jag avslutar här, du är för jävla trög och irriterande.
Tack för komplimangen. Det vore oroväckande om jag inte vore åtminstone irriterande för någon som desinformerar så ihärdigt i transfobins tjänst som du. Jag, för min del, har ingen avsikt att sluta bemöta dina lögner om att de här föreställningarna skulle vara baserade på något annat än samtycke, eller att de skulle vara olämpliga för barn.
Citera
2023-05-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Åter igen, vad är det som är porrigt eller sexualiserat med två typer som har maskeradkostymer?
Föräldrarna går frivilligt dit med sina barn på sin fritid.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sagostund-pa-biblioteket-fick-overvakas-av-vaktare

Jag undrar för övrigt vilka sagoböcker som läses på stunderna? Jag såg ett klipp där drag queen läste "Hans och Greta". Kan man klämma in lite sexuellt i den sagan måhända?
Citera
2023-05-14, 21:24
Medlem
Citat:
Det är snarare uppenbart att du inte har så mycket koll på vad du uttalar dig om. Den här typen av föreställningar har arrangerats sedan 2015; det var en druga i San Francisco som började med det, och konceptet spred sig snabbt – först över USA, och sedan i andra länder – eftersom publiktillströmningen var god. Jag antar att du fattar att RFSL inte har någon filial i San Francisco – om inte, är du härmed informerad om det.
Det handlar om att RFSL vill flytta fram sina positioner och få mer politisk makt - svårare än så är det faktist inte. Om du visste vilken extremt liten skara som stödjer RFSL så hade du också förstått syftet.
Och ja även de som sker i USA handlar om pengar och poltiks makt. Det skiljer inte ett skit. Men man är naiv och blind om man tror att det handlar om flosklerna som de utåt påstår sig hylla.
ärligt talat så dryftades detta under mina studier i antropologi - just hur förtryckta grupper i USA jobbar hårt på att skaffa sig gräddfiler och finansiering på majoritetsamhällets bekostnad. Inte minst BLM. Det var även uppenbart att beteende spridit sig till Sverige där RFSL sysslar med motsvarande. Som så ofta är det skattepengar man vill åt - att bil en del av det bidragsindustriella komplexet. Att få sutta på mamma statens pengaspene.

Ärligt talat hade verkliga syftet varit att vara "normkritisk" hade en Sverigedemokrat varit betydligt mer normkritiskt än en transa.
Senast redigerad av martinator 2023-05-14 kl. 21:29.
Citera
2023-05-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det handlar om att RFSL vill flytta fram sina positioner och få mer politisk makt - svårare än så är det faktist inte. Om du visste vilken extremt liten skara som stödjer RFSL så hade du också förstått syftet.
Och ja även de som sker i USA handlar om pengar och poltiks makt. Det skiljer inte ett skit. Men man är naiv och blind om man tror att det handlar om flosklerna som de utåt påstår sig hylla.
ärligt talat så dryftades detta under mina studier i antropologi - just hur förtryckta grupper i USA jobbar hårt på att skaffa sig gräddfiler och finansiering på majoritetsamhällets bekostnad. Inte minst BLM. Det var även uppenbart att beteende spridit sig till Sverige där RFSL sysslar med motsvarande. Som så ofta är det skattepengar man vill åt - att bil en del av det bidragsindustriella komplexet. Att få sutta på mamma statens pengaspene.

Ärligt talat hade verkliga syftet varit att vara "normkritisk" hade en Sverigedemokrat varit betydligt mer normkritiskt än en transa.

Snarare SD som kör den amerikanska "fokusera inte på att vi inte håller våra vallöften. Fokusera på nåt annat istället, typ de där som läser sagor för barn." Alltså samma kulturkrigsdistraktion som republikanerna använder sig av I USA.
Citera
2023-05-14, 21:59
Medlem
Citat:
Och det har de ju gjort här. Ingen har någonsin, såvitt känt, tvingats delta i Drag Queen Story Hour. Så vad är ditt problem?

Vadå tvingas? Är väl klart ingen står med piska och tvingar ungarna dit. Men när en hel förskolegrupp ska gå till biblioteket med pedagogerna så kan det ju lätt bli lite märklig stämning om man inte vill att sitt barn ska delta. Däri ligger problemet ju.

Jag har inget emot transor eller rocka sockor eller annat per se. Men när barn - i synnerhet mitt barn - används i olika politiska projekt känner jag lite olust. Vill att barnet ska vara moget nog att fatta egna beslut och förstå allt det innebär. Även om syftet kan vara gott eller harmlöst.

När politiker står och försöker ge ballonger till mitt barn säger jag åt dem vänligt men bestämt, oavsett om det är en sosse eller kristdemokrat. Är inte bekväm med att de använder ungar som reklampelare. De fattar väl inget, det är bara kul att vifta med en SD-ballong i 5 minuter innan den blåser iväg wller går sönder.

Nä. Ge fan i ungarna. Och jag är långt ifrån Sverigedemokrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in