2023-05-14, 18:32
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det är tvärtom. Det finns föräldrar som gärna vill låta sina barn gå på det här, och det finns barn som besökt det och gärna gör om det. Du ifrågasätter detta, trots att du inte kan förklara på vilket sätt de skulle ta skada av att närvara. Det är något annat än omsorg om barnen som driver dig – men vad?
Jag tror inte barnen åsamkas någon direkt skada av att drag queens läser för dem per se, nej. Tror inte de skulle skadas av t.ex. nudister som uppläsare heller, eller ens av pedofila sagotantgubbar. Eller knarkare. Icke desto mindre olämpligt.
Citat:
Du menar att du inte funderade särskilt mycket på transpersoner och drag queens så länge du inte behövde se dem. Nu, när de börjar ta plats i samhället som de samhällsmedborgare de är, ser du "rött". Det börjar klarna vad som driver ditt engagemang i frågan: Du känner äckel inför drag queens, och du har fått för dig att det är legitimt att bejaka detta och låta det driva en politisk agenda, i stället för att ifrågasätta det som den neuros det är.
Jag tycker homosex är motbjudande, men hyser ingen aversion mot homosexuella. Förstår du skillnaden? Jag misstänker dock att du vill exponera mig för än mer homosexualitet, det är så strömningarna går i kultur- och mediavärlden i alla fall. Lite som att försöka bota rasism med massinvandring. Hoppsan det gick visst inte, det blev bara värre, men rätt åt rasisterna ändå!
Citat:
... och till råga på allt försöker du förlägga ansvaret för ditt irrationella hat till dess objekt. Moget. Men det stämmer bra med utvecklingsnivån hos en person som hotar att bränna bibliotek ifall de inte dansar efter hans pipa.
Återigen, aversion behöver inte vara irrationellt eller osunt. Och fjuttar jag på bibblan är det ditt fel Vi håller det offentliga rummet fredat från en hel massa saker som inte nödvändigtvis är skadliga, men som alla kanske inte vill se eller bli påminda om. Vill du töja gränserna får du räkna med motstånd - naturlag.
Citera
2023-05-14, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Såg att Lamotte har granskat eländet, tydligen vet biblioteken som anlitar gubbarna i kvinnokläder inte vilka de egentligen är?
Ganska anmärkningsvärt måste jag säga, om de ska ha med barn att göra borde man ju kunna kolla om de är dömda för något 🤔
Precis vad jag tjatat om.
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du tycker att man ska öka förståelsen för heterosexuella? Som utgör ca 90% av samhället?
Ja, jag tycker det är alldeles för mycket om regnbågsfamiljer, 72 kön man kan välja mellan och minst lika många sexuella identiteter och sätt att skaffa barn på. Könslösa dockor på dagis, normkreativa barnböcker osv. Det skadar inte att promota kärnfamiljen lite också, då den glömts bort i myllret av galenskap. Lugnt, tryggt och stabilt, är sättet barn uppfostras bäst på.
Citera
2023-05-14, 19:02
Avslutad
Citat:
Du menar att det är jobbigt för dig att det finns barn vars föräldrar inte delar dina högerextrema åsikter. Jag skulle nog vilja påstå att det förhållandet inte är farligt för barnen, hur jobbigt det än råkar vara för dig och din mage.
Så alla som inte vill ha sagoläsande transor på biblioteken är högerextrema!? Är det ditt inkluderade sätt att se på saken?
Citera
2023-05-14, 19:20
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så alla som inte vill ha sagoläsande transor på biblioteken är högerextrema!? Är det ditt inkluderade sätt att se på saken?
Om du förespråkar ett förbud t ex av detta så är du för censur. Om det är högerextremt med censur så faller väl även argumenten om att vänsterextrema Internet-jättar är för censur.
Citera
2023-05-14, 19:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det står klart att det inte är barnens bästa det handlar om här, förutom möjligen fostran/indoktrinering vars eventuella utkomst kan betraktas olika beroende på preferenser.
Jag tror inte heller det är scecifikt för barnens bästa, jag tror det måste ses bredare än så, jag tror det är bra för allas bästa om transpersoner inte behöver gömma eller skämmas för sin läggning.
Och jag tror definitivt inte att barnen tar skada av det. Inget har pekat på det hittills.
[/quote]

Citat:
Min slutsats är att det är ni (förespråkarna) som själva orsakar hatet ni förfasas över. Jag undrar om det är avsiktligt, för att ni hatar er själva och världen, eller om det endast rör sig om aningslöshet. För nåt positivt kommer inte ur detta, aldrig någonsin.

Det är ju ingen direkt trevlig värld vi lever i när man kan bli hatad för att läsa sagor för barn.
Citera
2023-05-14, 19:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Jag tror inte barnen åsamkas någon direkt skada av att drag queens läser för dem per se, nej. Tror inte de skulle skadas av t.ex. nudister som uppläsare heller, eller ens av pedofila sagotantgubbar. Eller knarkare. Icke desto mindre olämpligt.
Vad gör dig bättre skickad än ungarnas föräldrar att avgöra vilken underhållning som är lämplig resp. olämplig för deras barn?
Citat:
JJag tycker homosex är motbjudande, men hyser ingen aversion mot homosexuella. Förstår du skillnaden? Jag misstänker dock att du vill exponera mig för än mer homosexualitet, det är så strömningarna går i kultur- och mediavärlden i alla fall. Lite som att försöka bota rasism med massinvandring. Hoppsan det gick visst inte, det blev bara värre, men rätt åt rasisterna ändå!
Är det en förstorad självbild som är förklaringen till dina märkliga åsikter? Du tror att HBTQ-personer tar plats i samhället för att exponera just dig för homosexualitet? Jisses. Jag bryr mig inte ett dugg om vad just du blir exponerad för eller inte.
Citat:
Återigen, aversion behöver inte vara irrationellt eller osunt.
Det har jag inte heller påstått. Var det inte du som ogillade halmgubbar? Att, som du, påstå att transpersoner får skylla sig själva för att du sprider transfobi är däremot rätt ordentligt irrationellt.
Citat:
JOch fjuttar jag på bibblan är det ditt fel Vi håller det offentliga rummet fredat från en hel massa saker som inte nödvändigtvis är skadliga, men som alla kanske inte vill se eller bli påminda om. Vill du töja gränserna får du räkna med motstånd - naturlag.
Och vill du verka för att ungar, trots vårdnadshavarens samtycke, inte ska få delta i ofarlig underhållning får du räkna med att folk undrar vad fan du håller på med.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-14 kl. 19:27.
Citera
2023-05-14, 19:25
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nej. Däremot påstår jag att du har högerextrema åsikter. Tycker du inte att det framgick av inlägget du citerade?
Citera
2023-05-14, 19:28
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om du förespråkar ett förbud t ex av detta så är du för censur. Om det är högerextremt med censur så faller väl även argumenten om att vänsterextrema Internet-jättar är för censur.
Förbud är det väl ingen som förordat, hur skulle ett sådant i så fall vara utformat? Låter orimligt. Men dra in subventionerna tycker jag man borde.
Citera
2023-05-14, 19:29
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Förbud är det väl ingen som förordat, hur skulle ett sådant i så fall vara utformat? Låter orimligt. Men dra in subventionerna tycker jag man borde.
Vilka subventioner?
Citera
2023-05-14, 19:52
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är ju ingen direkt trevlig värld vi lever i när man kan bli hatad för att läsa sagor för barn.
Kitty Demure hävdar att DQSH skadar transcommunityns sak. Har hen fel?
Citera
2023-05-14, 19:53
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Björn Söder vill att föräldrarna som skickar dit sina barn ska utredas av socialtjänsten.

Om det inte blir ett förbud så blir det en fälla - där intet ont anade föräldrar får se sina barn bli fråntagna dem och kanske även bötfällda.

Så visst, Söder fortsätter ha en tillåtande attityd till det hela, men genomförs hans vilja kommer ett besök där med vissa konsekvenser för publiken.
Citera
2023-05-14, 19:57
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Björn Söder vill att föräldrarna som skickar dit sina barn ska utredas av socialtjänsten.

Om det inte blir ett förbud så blir det en fälla - där intet ont anade föräldrar får se sina barn bli fråntagna dem och kanske även bötfällda.

Så visst, Söder fortsätter ha en tillåtande attityd till det hela, men genomförs hans vilja kommer ett besök där med vissa konsekvenser för publiken.
Åfan. Nåväl, Söder är en sopa, inget nytt under solen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in