2023-05-14, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Tack för inlägget! 😊

Jag tycker hela debatten är lite förvirrande.

Sedan vill man väl egentligen att så många som möjligt ska må så bra som möjligt. Oavsett vad man identifierar sig som och håller på med i sitt eget sovrum.

Fast ibland står/slår visst grupp mot grupp. 🤔

Kan säga såhär, att kastrera mig var det absolut bästa som hänt mig trots att det är sorgligt. Att de kunde bygga om det till en fungerande fitta är egentligen otroligt ballt. Jag är tacksam.

Har du någonsin sett personlighetsförändringen i ett djur som man kastrerat förstår du. Det går inte att jämföra och det går heller inte att medicinera bort pungen och få den systempåverkan som en verklig borttagning av de körtlarna gör.
Citera
2023-05-14, 19:06
Medlem
Citat:
Svenska Mia Mulder var tidigare en man.

Nu verkar ”hon” fundera på att bli man igen:

https://youtu.be/rT4WjLWRRrw

Att vara två meter lång som kvinna blir förstås speciellt.

Vad kostar dessa transitioner och detransitioner skattebetalarna?

Vet inte vad Mia har mellan benen nuförtiden.

Ett psykfall alltså. Gissningsvis är de flesta av den kategorien av samma skrot och korn.
Citera
2023-05-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är just skillnader mellan homosexuella och "trans" som gör att vi förstår att denna förra gruppen är en normalvariant som alltid har funnits och verkar vara stabil medan de andra gruppen är mer av en "sjukdom" som av allt att döma är miljöbetingad.

En undergrupp av psykiatrin. Folk har alltid trott att de är Jesus eller Mohammed och då ska och brukar inte omgivningen spela med .

Håller inte med alls och har visat varför, men om vi utgår från att du har rätt: Vilken behandling menar du då att vi ska lägga upp för att bota den sjukdomen.
Citera
2023-05-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, deras rättigheter tas ju ifrån de och de anklagas för att vara onda, perversa, pedofiler, att de ligger bakom hela samhällets förfall och allt möjligt. Retoriken mot de har blivit helt störd och otroligt avhumaniserande.

Helt nyss instiftades en ny lag i Florida som gör att läkare inte behöver behandla hbtq-personer ens vid livshotande skador. De kan välja att låta de dö. Man försöker instifta lagar som gör att man kan ta transpersoners barn ifrån de osv.

Det är väl kanske lite om det där med dragqueens som läser sagor för små barn på bibliotek? Det finns pedofilrykten kring det.

Sedan har det väl varit tvärtom också, att föräldrar som inte vill att deras barn ska genomgå en transition blivit fråntagna barnen?

Men ytterst obehagligt det du skriver om att läkare inte behandlar för livshotande skador.
Citera
2023-05-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Kan säga såhär, att kastrera mig var det absolut bästa som hänt mig trots att det är sorgligt. Att de kunde bygga om det till en fungerande fitta är egentligen otroligt ballt. Jag är tacksam.

Har du någonsin sett personlighetsförändringen i ett djur som man kastrerat förstår du. Det går inte att jämföra och det går heller inte att medicinera bort pungen och få den systempåverkan som en verklig borttagning av de körtlarna gör.

Tack för ditt inlägg! Jag uppskattar dina bidrag i tråden!
Citera
2023-05-14, 19:10
Avslutad
Citat:
Det är väl kanske lite om det där med dragqueens som läser sagor för små barn på bibliotek? Det finns pedofilrykten kring det.

Sedan har det väl varit tvärtom också, att föräldrar som inte vill att deras barn ska genomgå en transition blivit fråntagna barnen?

Men ytterst obehagligt det du skriver om att läkare inte behandlar för livshotande skador.

De vill inte bli stämda. Får de in folk på intensiven med oklart kön så brukar de gå vetenskapligt till väga och inte vara så artiga.

Grattis transrörelsen till att cancellat sig själva och grattis mig som har råd med privat sjukvård.
Citera
2023-05-14, 19:11
Medlem
Citat:
Håller inte med alls och har visat varför, men om vi utgår från att du har rätt: Vilken behandling menar du då att vi ska lägga upp för att bota den sjukdomen.

Det handlar om fakta och sanning och inget du behöver ha åsikter kring och experimentera på barn likt Dr Mengele.

Man ska från omgivningen sida inte uppmuntra sjukdomen givetvis precis som man inte säger till folk att Säpo faktiskt är efter dem.

Det blir ju en vetenskaplifåg fråga och inget jag ska bestämma under söndagsmyset.

Frisk luft ? Långa promenader ? Stillsamt lantliv ?
Citera
2023-05-14, 19:12
Avslutad
Citat:
Tack för ditt inlägg! Jag uppskattar dina bidrag i tråden!

Det är lungt, tack själv men alltså det är duktigt med autister som snackar massa skit för det rycker i kuken på dem och de tror att klä ut sig till sagotanter ska ge dem tillgång till barn alltså det där är ju helt olika saker ifrån min patientgrupp.
Citera
2023-05-14, 19:13
Medlem
Citat:

Ja det med men även tidigare och i alla möjliga sammanhang. Hela groomer-grejen tex. Samma argument användes mot bögar när det begav sig och använda än idag mot de.

Minns inte alla detaljer i fallet du syftar på men har för mig att det var mer än så som låg bakom.
Citera
2023-05-14, 19:14
Medlem
Citat:
Länkade precis studie till dig som visade att depression och suicidaliteten gock ner avsevärt. Man har tagit fram dessa metoder just för att denna gruppen är extremt överrepresenterad när det gäller suicidalitet.

Och jag länkade till annat där till och med Pk-myndigheter och folk som tjänar pengar på att jobba inom "könsförvirringsindustrin" till och med inte etiskt kan försvara de t som de gjorde bara för några år sedan och har stoppat behandling på barn som de tidigare likt Dr Mengele experimenterade på och operade bort deras organ.

Det är ju sånt som kommunisterna gör (ex kina, njutårar etc.) och gjorde och nazisterna gjorde.
Citera
2023-05-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det handlar om fakta och sanning och inget du behöver ha åsikter kring och experimentera på barn likt Dr Mengele.

Man ska från omgivningen sida inte uppmuntra sjukdomen givetvis precis som man inte säger till folk att Säpo faktiskt är efter dem.

Det blir ju en vetenskaplifåg fråga och inget jag ska bestämma under söndagsmyset.

Frisk luft ? Långa promenader ? Stillsamt lantliv ?

Nä precis. Det är inte upp till dig och mig. Däremot är ju vetenskapen rätt överens om att den behandlingsformer vi har idag ger bäst resultat när det gäller minskande av psykiska besvär, suicidalitet och ökad livskvalité och mängder av forskning har redan gjorts på ämnet. Finns hur mycket som helst att läsa om saken.
Citera
2023-05-14, 19:17
Medlem
Folketstempels avatar
Byter man magiskt ut sitt kromosompar och återföds igen så är det möjligt i en sagovärld att byta kön.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kromosom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in