2023-05-14, 13:13
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hela HBTQ-rörelsen är farlig för barnen då de förlitar sig på RFSU. Någon får leta upp de vidriga teckningarna de använder i sin undervisning om när barn går till doktorn och han lyssnar med stetoskopet på barnets underliv. Måste dra.
Du menar att det är jobbigt för dig att det finns barn vars föräldrar inte delar dina högerextrema åsikter. Jag skulle nog vilja påstå att det förhållandet inte är farligt för barnen, hur jobbigt det än råkar vara för dig och din mage.
Citera
2023-05-14, 13:14
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det står dem fritt att välja, jag ifrågasätter deras omdöme dock.
Fint. Då kan du sluta kritisera de här föreställningarna nu. De föräldrar som tycker att det är lämplig underhållning åt deras ungar kan gå dit med sina ungar. Andra föräldrar kan hitta på något annat i stället.
Citera
2023-05-14, 13:17
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Fint. Då kan du sluta kritisera de här föreställningarna nu. De föräldrar som tycker att det är lämplig underhållning åt deras ungar kan gå dit med sina ungar. Andra föräldrar kan hitta på något annat i stället.
Så länge jag slipper betala, visst. Men jag kommer fortsätta motarbeta vad jag uppfattar som en sjuk agenda. Är du okej med det?
Citera
2023-05-14, 13:18
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Så länge jag slipper betala, visst. Men jag kommer fortsätta motarbeta vad jag uppfattar som en sjuk agenda. Är du okej med det?
Jag bryr mig inte om vad du gör med ditt liv. Varför skulle du betala?
Citera
2023-05-14, 13:21
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om vad du gör med ditt liv. Varför skulle du betala?
Via kommunalskatten. Är du - på riktigt - så illa insatt i ämnet?
Citera
2023-05-14, 13:22
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Via kommunalskatten. Är du - på riktigt - så illa insatt i ämnet?
Skattemedlen är inte dina pengar. Behöver jag förklara det närmare, eller håller du med?
Citera
2023-05-14, 13:23
Avslutad
Citat:
Varför skulle du betala?

Men snälla. Om du nu prompt måste tramsa runt i diverse trådar med din förvirrade skit så läs för jösse namn på så du vet grundläggande fakta iaf!?
Citera
2023-05-14, 13:30
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Skattemedlen är inte dina pengar. Behöver jag förklara det närmare, eller håller du med?
Nej när jag har betalat är de inte mina längre, haha jesus

Förutom att ni driver moral och värderingar ner i diket så bajsar ni på samhällskontraktet. Vinhoran får inga mer av mina pengar, punkt. Finansiera era perversioner själva, eller se biblioteken brinna ner till grunden.

Jag älskar mitt bibliotek och friden det skänker mig. Samma med kyrkan. Men efter att båda blivit kuddrum för analsexare brister det liksom för mig.

You can tell by the nightfires where Psilo has been.
Citera
2023-05-14, 13:34
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Nej när jag har betalat är de inte mina längre, haha jesus

Förutom att ni driver moral och värderingar ner i diket så bajsar ni på samhällskontraktet. Vinhoran får inga mer av mina pengar, punkt. Finansiera era perversioner själva, eller se biblioteken brinna ner till grunden.

Jag älskar mitt bibliotek och friden det skänker mig. Samma med kyrkan. Men efter att båda blivit kuddrum för analsexare brister det liksom för mig.

You can tell by the nightfires where Psilo has been.
Jag för min del förstår inte varför du har betalt henne till att börja med, men det är väl bra att du har slutat med det då.

Jag tror inte att det är värt att försöka förklara för dig att skattepengar inte bara kan gå till verksamheter just du hyser varma känslor för, eller att du gör dig själv till åtlöje när du hotar med att bränna ner alla bibliotek som inte dansar efter din pipa, men det borde stå rätt klart för de stackars läsare som eventuellt har orkat hänga med ända hit.
Citera
2023-05-14, 13:39
Medlem
orrtupps avatar
Såg att Lamotte har granskat eländet, tydligen vet biblioteken som anlitar gubbarna i kvinnokläder inte vilka de egentligen är?
Ganska anmärkningsvärt måste jag säga, om de ska ha med barn att göra borde man ju kunna kolla om de är dömda för något 🤔
Citera
2023-05-14, 13:42
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Såg att Lamotte har granskat eländet, tydligen vet biblioteken som anlitar gubbarna i kvinnokläder inte vilka de egentligen är?
Ganska anmärkningsvärt måste jag säga, om de ska ha med barn att göra borde man ju kunna kolla om de är dömda för något 🤔
Instämmer. Artisterna har inget att vinna på att inte spela med öppna kort här, med tanke på den vitt utbredda transfobin – men jag vet inte heller om de har försökt dölja något för någon. Har någon efterfrågat belastningsregisterutdrag?

Edit: Fast, tja. Om biblioteket inte har som rutin att begära in BRU av alla som läser sagor för barn förstår jag inte varför de skulle behöva göra ett undantag just här.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-14 kl. 13:46.
Citera
2023-05-14, 14:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det argumenteras i tråden för att det inte handlar om sexuell läggning, utan om könsidentitet. I vissa fall permanent, i en del fall endast helgkvällar.

Men högläsning för barn i alla händelser

Är du såpass jävla förvirrad så red ut det, innan du implementerar det som läroplan.

Könsidentitet kan ju så klart heller inte botas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in