2023-05-14, 09:31
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Det är ju ett av problemen. Att de får ha sin sagostund på bibliotek som är samhällsdrivna. De kan med fördel hyra en helt egen lokal och ha sina sagostunder där. Kommunala bibliotek bör fokusera på sin kärnverksamhet, utöver detta endast soeka med "säkra kort", dvs. det som verkligen står sig över tid och rum och också så ideologiskt/kulturellt/politisk/religiöst/sexuellt icke-extremt som möjligt.
Som sagt dragsrottningarna och deras barnfamiljssupporters kan lösa detta helt själva, hyra en helt egen icke-samhällsdriven lokal.
Vad tror du är de kommunala bibliotekens kärnverksamhet?
Citera
2023-05-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Självklart ska ett könsbyte utredas ordentligt, vilket tydligen inte har skett här. Hur många lyckade könsoperationer finns det?
Finns något som heter acceptans. Man kan gå i terapi och försöka acceptera den man är.
Om någon är över 18 år och verkligen vill byta kön kan de gott finansiera detts själva precis som de flesta andra som vill ändra sitt utseende.
(Endast de med skador, missbildningar, patologisk vävnad borde få sina kirurgiska ingrepp helt betalda av samhället).
Citera
2023-05-14, 09:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om mitt barn blev lyckligt genom att identifiera sig som en gris så skulle jag nog tycka det var ok.
Du verkar ha tappat det helt. Grisar föder man upp, slaktar och äter. Är det ok om jag tar ditt barns identifikation hela vägen och lägger hen på en BLT-sandwich?

Det ligger lite i tangentens riktning att Winewhore et al verkar för en total upplösning av alla normer. Det är en diskurs för de som ligger för döden, eller är väldigt berusade. Inget man bygger ett samhälle på.

Jag förespråkar en slutgiltig lösning av problemet.
Citera
2023-05-14, 09:47
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det ligger lite i tangentens riktning att Winewhore et al verkar för en total upplösning av alla normer. Det är en diskurs för de som ligger för döden, eller är väldigt berusade. Inget man bygger ett samhälle på.
... och för att det här inte bara ska avfärdas som en av alla dina rusfantasier föreslår jag att du förankrar påståendet i uttalanden eller handlingar nämnda Winewhore et al har gjort. Jag menar, när du påstår att hon vill upplösa alla normer anklagar du henne för att vilja legalisera t ex mord. Det är en rätt långtgående anklagelse, så den behöver lite substans för att tas på allvar.
Citera
2023-05-14, 09:51
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
... och för att det här inte bara ska avfärdas som en av alla dina rusfantasier föreslår jag att du förankrar påståendet i uttalanden eller handlingar nämnda Winewhore et al har gjort.
Det är en sammanfattad bedömning i sken av att proconsul, i sitt försvar av debacklet, är ok med att föda upp sin avkomma som svin. Det finns liksom inget mänskligt att relatera till längre.
Citera
2023-05-14, 09:53
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det är en sammanfattad bedömning i sken av att proconsul, i sitt försvar av debacklet, är ok med att föda upp sin avkomma som svin. Det finns liksom inget mänskligt att relatera till längre.
... så du påstår att "Winewhore et al" vill upplösa alla normer – inte på grundval av något de har sagt eller gjort, utan på grund av hur en anonym flashbackanvändare har besvarat en hypotetisk, och för trådämnet helt ovidkommande, fråga. OK.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-14 kl. 09:57.
Citera
2023-05-14, 09:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
... så du påstår att "Winewhore et al" vill upplösa alla normer – inte på grundval av något de har sagt eller gjort, utan på grund av hur en anonym Flashbackanvändare har besvarat en hypotetisk, och för trådämnet helt ovidkommande, fråga. OK.
Det är ju en rörelse vi diskuterar, som kännetecknas av aktivism för en sak, vilken jag angriper. Möjligen går jag lite för långt (inte helt tillnyktad ännu) men det gör ni också.

Vi måste ju kunna relatera begripligt till varandra. Jag upplever att ni vill ödelägga detta.
Citera
2023-05-14, 10:00
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det är ju en rörelse vi diskuterar, som kännetecknas av aktivism för en sak, vilken jag angriper. Möjligen går jag lite för långt (inte helt tillnyktad ännu) men det gör ni också.

Vi måste ju kunna relatera begripligt till varandra. Jag upplever att ni vill ödelägga detta.
Du behöver inte nia mig. Vad är det du upplever att jag vill ödelägga?
Citera
2023-05-14, 10:06
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Du behöver inte nia mig. Vad är det du upplever att jag vill ödelägga?
Jag vill slippa betrakta proconsuls barn som potentiell föda, det fuckar med mina koncept.

Om en man lajvar 'kvinna' i mitt blickfång, med överdrivna attribut, utgår jag från att han vill kåta upp mig. *exit psilo*
Citera
2023-05-14, 10:28
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Du verkar ha tappat det helt. Grisar föder man upp, slaktar och äter. Är det ok om jag tar ditt barns identifikation hela vägen och lägger hen på en BLT-sandwich?
Nej, det skulle vara ett övergrepp mot grisen. Själv är jag vegetarian av just den anledningen så det vore inte ok för mig.

Citat:

Den slutgiltliga lösningen. Rätt skrämmande undertoner i det.
Citera
2023-05-14, 10:31
Bannlyst
Citat:

Jag tycker att man borde tillämpa den slutgiltiga lösningen på problemet med tokhögeridioter.

Det vore det barmhärtigaste för de med den störningen.
Citera
2023-05-14, 10:34
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Finns något som heter acceptans. Man kan gå i terapi och försöka acceptera den man är.
Om någon är över 18 år och verkligen vill byta kön kan de gott finansiera detts själva precis som de flesta andra som vill ändra sitt utseende.
(Endast de med skador, missbildningar, patologisk vävnad borde få sina kirurgiska ingrepp helt betalda av samhället).

Acceptera sitt medfödda kön, menar du? Det är ju inte det de transsexuella känner att de är. En operation skulle ju ta dem närmare det de upplever att de är.
Men tråden handlar inte om könsbyte så det var min sista kommentar ang. det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in