2023-05-13, 22:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Dessa smutsiga pissryssar i tråden vill helt plötsligt sluta kriga och vara Fredsduvor. Undrar varför😁

Personligen vill jag se så mycke rysk hjärnsubstans som möjligt🤩

Spännande dagar det vart. Får se hur massivt nattens anfall från pissryssen blir.

Jag skulle faktiskt inte bli förvånad, om någon "halvhjärtad" fredstrevare kom ifrån Moskva den närmaste dagarna/veckan eller två.., innan det riktigt börjar röra på sig vid fronten. Detta initiativ skulle ju förstås vara en lögn, bara för att vinna tid.

Håll ögonen öppna för ett "fredsinitiativ" från en tredje part säger jag, något land som officiellt säger sig vara neutrala i kriget, men gärna går Moskvas ärenden i detta fall.
Citera
2023-05-13, 23:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det kom ut lite bilder nu. Ser ut som en rätt så fet explosion i Ternopil.

https://t.me/Donbas_Operativniy/38957
Nu rapporteras det om explosioner i Kharkov. Även obekräftade uppgifter om aktivt luftförsvar i Kiev. Troligen Shahed-drönare. Fan vad de håller på i kväll.
Citera
2023-05-13, 23:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.
Citat:
Jag vill att båda sidorna ska upphöra dödandet, är detta så svårt att fatta?

Tycker du att Ryssland ska få behålla de områden i Ukraina som de ockuperat?
Citera
2023-05-13, 23:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det kommer in rapporter nu att bilderna från Ternopil är fejkade av ryssen. Liksom igår från Khmelnytskyi. Tror ryssen verkligen att man kan vinna ett krig genom fejkade explosioner??

https://t.me/operativnoZSU/96198
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-13 kl. 23:29.
Citera
2023-05-13, 23:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.

Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.

Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.
Man slutar läsa när du säger att "Ukraina/väst" vill ha "tillbaks" områden. Skit på dig ryssvän och dina talespunkter från Kreml! Jag ser fram emot den dag du och dina vänner dinglar från lyktstolpar som kolloboratörer.
Citera
2023-05-13, 23:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu rapporteras det om explosioner i Kharkov. Även obekräftade uppgifter om aktivt luftförsvar i Kiev. Troligen Shahed-drönare. Fan vad de håller på i kväll.
Kharkiv är vana vid explosioner så det är lugnt. Dessutom så tycker jag att det finns noll taktiskt intresse av att bomba Kharkiv nu. Kharkiv har ju en stenhård befolkning som hela tiden har sagt typ "live free or die" så de knäcker man inte i första taget. En av de städer i kriget som har gjort hårdast motstånd mot ryssen.
Citera
2023-05-13, 23:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det kommer in rapporter nu att bilderna från Ternopil är fejkade av ryssen. Liksom igår från Kmelnytsky. Tror ryssen verkligen att man kan vinna ett krig genom fejkade explosioner??

https://t.me/operativnoZSU/96198
Gäller att "hålla ställningarna" på hemmaplan?
Citera
2023-05-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Ja det är kanske det största anfallet hittills. De slår väl till just nu under ESC. Verkar mest handla om hämnd och terror mot civila mål.
Citera
2023-05-13, 23:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Kharkiv är vana vid explosioner så det är lugnt. Dessutom så tycker jag att det finns noll taktiskt intresse av att bomba Kharkiv nu. Kharkiv har ju en stenhård befolkning som hela tiden har sagt typ "live free or die" så de knäcker man inte i första taget. En av de städer i kriget som har gjort hårdast motstånd mot ryssen.
Verkligen. Det var tillräckligt tufft de första månaderna när ryssarna låg i som fan och hade staden praktiskt taget omringad. Detta ska alltså dessutom vara en "rysk" stad, som ligger nära gränsen. Försvarsviljan har förmodligen ökat oavbrutet pga. återkommande beskjutning och annat.
Citera
2023-05-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vill inte alla normala människor ha fred? Vart är världen påväg om man vill se folk dö?

Ryssar vill vi se dödas en masse efter vad de gjort, så joo, färre döda Ukrainare och desto mer döda ryssar så låt kriget ta sin tid.

Och fan vad vi njuter!
Citera
2023-05-13, 23:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är kanske det största anfallet hittills. De slår väl till just nu under ESC. Verkar mest handla om hämnd och terror mot civila mål.
Det är osedvanligt mycket och spretigt redan nu under kvällen, och kryssningsrobotarna har inte kommit än (de kan vara relativt få, men vi får se).
Citera
2023-05-13, 23:29
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ryssar vill vi se dödas en masse efter vad de gjort, så joo, färre döda Ukrainare och desto mer döda ryssar så låt kriget ta sin tid.

Och fan vad vi njuter!

Då ger du ju Putin rätt i att väst vill utrota Ryssland det är ju dumt !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in