2023-05-13, 22:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Dessa smutsiga pissryssar i tråden vill helt plötsligt sluta kriga och vara Fredsduvor. Undrar varför😁

Personligen vill jag se så mycke rysk hjärnsubstans som möjligt🤩

Spännande dagar det vart. Får se hur massivt nattens anfall från pissryssen blir.

Ja det är deras talkpoint sen ett tag,
"är det inte dags att förhandla om fred nu...?"
Visar på svaghet.
Citera
2023-05-13, 22:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det hade jag missat. Inga fler rapporter i nuläget, så vitt jag kan se. Förutom Ternopil.
Ja det kom ut lite bilder nu. Ser ut som en rätt så fet explosion i Ternopil.

https://t.me/Donbas_Operativniy/38957
Citera
2023-05-13, 22:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Jag vill att båda sidorna ska upphöra dödandet, är detta så svårt att fatta?
Vill du att ryssarna slutar med dödandet och åker hem till Ryssland?
Det är en väldigt enkel ja/nej-fråga som du inte borde ha så svårt att svara på.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jo men det verkar ha smällt många gånger från samma ställe. Såg någon som gjorde en timelapse från sin lägenhet och den stora jäveln är på natten sen brinner det och smäller fler gånger ända tills det blir ljust.
OK, ska kolla upp det. Tycker i alla fall att den stora explosionen (när det är mörkt) talar för olja/bensin.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.

Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.

Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.

Det blir fred om ryssjävlarna lämnar de områden de erövrat. Det var Ryssland som startade kriget och det är bara Ryssland som kan avsluta det. Lägger man skulden på offret så har man nåt fel i huvudet! Ukrainarna dör förövrigt för sin sak och för sitt land och de gör det därför att Ryssland invaderat. Det är jättelätt att få fred. Det är bara för ryska armén att hålla sig inom landets gränser!
Citera
Medlem
Den svenske konfliktforskaren Wilhelm Agrell tipsar Putin om att använda kärnvapen. De kan vända krigslyckan när man inte har några andra alternativ.
https://www.expressen.se/nyheter/karnvapen-kan-ge--putin-ett-overtag/
Det är bara att hoppas att Putin inte läser Expressen.
Citera
2023-05-13, 22:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det kom ut lite bilder nu. Ser ut som en rätt så fet explosion i Ternopil.

https://t.me/Donbas_Operativniy/38957
Ser ut som ett vulkanutbrott på den övre bilden. Sjukt, sjukt. Inte lär det vara flygfältet i Ternopil, i alla fall, som det gick något falskt rykte om för en stund sedan. En landningsbana och några skjul.
Citera
2023-05-13, 22:34
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vill inte alla normala människor ha fred? Vart är världen påväg om man vill se folk dö?

Vad pratar du om? , ryssar och dess rövslickare ska inte komma här och lalla om fred, fred kan de enkelt få , bara för ryzzen att ra sitt skrot och åka hem!
Citera
2023-05-13, 22:37
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vill inte alla normala människor ha fred? Vart är världen påväg om man vill se folk dö?
Jo, alla normala människor vill ha fred. Det är väl ganska självklart.

Rysslands "fred" är dock ingen sann fred så ingen intar en 5-årings naiva syn på vad fred är och så som den presenteras av rysstrollen.
Citera
2023-05-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ser ut som ett vulkanutbrott på den övre bilden. Sjukt, sjukt. Inte lär det vara flygfältet i Ternopil, i alla fall, som det gick något falskt rykte om för en stund sedan. En landningsbana och några skjul.
Kan inte vara något högexplosivt eftersom det brinner, det ser mer ut som bränsle.
Möjligtvis försöker ryssen störa Ukrainas bränsleleveranser till offensiven men det borde vara ett hopplöst projekt.

Edit: Tydligen är det många fakefilmer som rysstroll säger är Ternopil så svårt att säga vad som hänt.
Senast redigerad av gorbag 2023-05-13 kl. 22:42.
Citera
2023-05-13, 22:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Kan inte vara något högexplosivt eftersom det brinner, det ser mer ut som bränsle.
Möjligtvis försöker ryssen störa Ukrainas bränsleleveranser till offensiven men det borde vara ett hopplöst projekt.

Edit: Tydligen är det många fakefilmer som rysstroll säger är Ternopil så svårt att säga vad som hänt.
Mm, samma som med Khmelnitsky. Jag skulle säga bränsle på båda ställena. Brand, inga "fyrverkerier" och kraftig rökutveckling.
Citera
2023-05-13, 22:44
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag levererade länkar på undersökningar av FN som stödjer mina påstående. Ditt svar är ett mjäkigt stammande om att jag "fantiserar".

Odessa?
Dina påståenden som motsägs av FN rapporter.
Hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in