Citat:
Ursprungligen postat av
cocavanilla
Jag tycker så här.
Självklart ska ni få finnas. Ni ska inte förbjudas. Ni ska få ha er pride osv. Ni ska inte trakasseras eller hotas.
Jag känner en sådan enorm tacksamhet till dig för detta. Tack, verkligen. Så storsint. Vi får finnas, och du är till och med beredd att gå med på att vi inte ska vara lovligt byte.
Citat:
Ursprungligen postat av
cocavanilla
Men då får ni respektera andra också. Inte tvinga på er uppfattning på barn. Jag är för att barn och skolelever ska kunna växa upp neutralt. Utan politik, utan perversioner, utan religiös propaganda. Alla ska få växa upp neutralt och sedan bilda dig sin egna uppfattning. Ingen behöver bli påprackad massa propaganda. Barn ska inte bry sig om perversioner eller politik. De ska bry sig om att lära sig räka och läsa. De ska bry sig om att idrotta, spela musik eller dansa. De ska bry sig om datorer och teknik. Inte politik, och perversioner.
Det funkar inte riktigt så. Att du påstår dig godta HBTQ-personers rätt att alls få existera ger inte dig rätt att börja diktera vilka värderingar som ska vägleda samhällets kulturinstitutioner. Om du inte gillar Drag Queen Story Hour föreslår jag att du inte skickar dit dina ungar, så blir det mer plats över för barn till föräldrar som inte tror att det värsta som kan hända deras ungar är att höra sagor från en drag-artist. Problemet löst.