2023-05-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, senast jag hörde något om själv operationerna, så var det att man använder ollonet och gör om det till en klitoris och tvärtom. Vet inte om man fortsatt gör så. Men om man kan hålla nerver intakta, så kommer givetvis ollonet vara en erogen zon även omgjort till klitoris och tvärtom. Men kapas nerverna... Så tja, då blir det givetvis försämrad känsel. Du får fråga en kirurg om detta tänker jag.

Tack för infon!

En man som tar kvinnl hormoner blir tydligen steril:

”Hormoner på svart marknad var dyrt och jag vågade inte be mina föräldrar om pengar för en spermabank. Just då kände jag mig förvånansvärt okej med min situation. Trots att alla mina besparingar var borta och mina möjligheter för biologiska barn hade försvunnit.

Men egentligen tror jag att jag fortfarande bearbetar det jag faktiskt förlorat.

Lagen om tvångssterilisering må vara borta, men sterilisering är fortfarande ett tvång för många transpersoner i Sverige. Vi tvingas välja mellan vår hälsa och våra sädesceller, och det är inte ett realistiskt val.

Att frysa ner sädesceller är en möjlighet man kan få efter flera år eller en dag beroende på vilken läkare man får. Att vänta är inte ett val för många, och självmedicinering och sterilitet blir ändå en verklighet när alternativ inte finns.”

https://www.ergo.nu/kr%C3%B6nika/20160302-hur-jag-tvingades-till-sterilisering
Citera
2023-05-13, 17:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag har barn själv. Ja. Och när de var i 3-årsåldern var de nyfikna på "snipp och snopp, bajs, kiss, rumpa". Som alla barn i den åldern är.

Och min son är helt trygg i sin könsidentitet som pojke. Och min dotter är helt trygg i sin könsidentitet som flicka. min son vill vara pojke. Och min dotter vill vara flicka.

Varför undrar du?
Vill vara det dom är födda till. Det låter som att något saknas dem. Vad hindrar dem från att helt och fullt ut vara det kön som är dem givet?
Citera
2023-05-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Känner folk i Sverige inte till den här rörelsen i USA? Ett ord: Vaush. Nästan 500K prenumeranter som vänsterextrem aggressiv youtuber som uppmanar sina följare att inte jobba, döda konservativa, kallar de djur som ska förgöras, polisen ska förgöras och gör ständigt reklam för att fler ska bli transsexuella. Han växer som ett skott på youtube och reddit. Han lär ut till sina horder av yngre prenumeranter att det inte finns kön och om man säger det ska man skjutas. Hundratusentals vänsterungdomar i usa skickar honom stora belopp via Twitch och Chattdoneringar. Han är dollarmiljonär vid 25, påväg till att bli miljardär så många stödjer honom. Hälften av hans fans uppskattas vara transor. Det finns även en större vänsterextremist som inte är lika radikal, Hasan. Han har ännu fler följare. USAs ungdom kommer att förändra vår
värld för all framtid. De stänger ner allt som går
emot agendan - skolor, filmer, politiker. De beter sig ungefär för ISIS och vill rensa samhället från oliktänkande.

Det här är påväg till Sverige. Bara en tidsfråga innan vi har en Vaush som har järngreppet om våra yngre.

Har flashback inte koll på Breadtube?

Hittade att Mia blivit intervjuad om Breadtube:

https://akhaledblog.medium.com/mia-mulder-interview-breadtube-discourse-ec9c9205b77d
Citera
2023-05-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jösses - du bara hittar på, och efter hand som du har fel provar du något nytt.
Du kanske inte ska använda RFSL som källa till dina påstående.
jag tror du missuppfattat vad du läst...
Barn är inte intresserade av könsbyte från tre års ålder heller.
Du har fortfarande fel.

Läs om, läs rätt. Jag har inte påstått att barn är intresserade av att "byta kön". Jag har skrivit att barn från mycket tidig ålder identifierar sig själv med ett kön. Allra oftast identifierar sig pojkar som pojkar och flickor som flickor. Men för de barn där det gått snett under fosterutvecklingen kan pojkar identifiera sig som flickor och flickor identifiera sig som pojkar. Som sagt: läs om, läs rätt.
Citera
2023-05-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Transvestiter har inte fått en hjärna som en kvinna. Om en person som är kunnig på området obducerar en död transvestit så kommer den inte komma fram till att transvestiten har blivit utrustad med en kvinnohjärna.

Ingen i tråden har skrivit om "transvestiter".

Tråden handlar om "transsexualism". Och om en transkvinna som heter Mia.
Citera
2023-05-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ingen i tråden har skrivit om "transvestiter".

Tråden handlar om "transsexualism". Och om en transkvinna som heter Mia.

"Transkvinnor" blev inte utrustade med en kvinnohjärna sedan födelsen om du tror att det är så, så ge en källa som stödjer ditt påstående.
Citera
2023-05-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
När försöker besvara frågan "What is a woman" så inser man direkt att en man som opererar om sig till en kvinna bara är en man som är opererad. Han blev inte kvinna, jag är ledsen. När detta enkla faktum går upp för alla transgender så kan vi slippa en massa operationer som bara medför lidande.

Måste de betala för operationer eller inte?

Här är en gammal blogg-post från Mia där hon menar att det kommer kosta tiotusentals kronor. Hon tycker av någon anledning också att det är ok om nån annan betalar hennes hyra och mat. Ego...

”Någon som säger De kommer hjälpa har inte gjort något alls. Jag är alltså inte skyldig någon som hävdar sig vara mindre än genomsnittet skit ingenting alls.

Men om ni faktiskt vill hjälpa så kan ni donera till min hyra, min mat, mina hormoner, mina operationer som kommer kosta tiotusentals kronor (minst), mina andra mediciner eller så kanske ni hjälpa till med det politiska klimatet genom att arbeta tillsammans med positiva organisationer som… ööh…

Ja RFSL ska ju vara den som är bra men jag litar fan inte på dom sen någon sa ”jag är ju lite feminin på klubben, är jag trans då?”

https://transochannat.wordpress.com/2014/12/05/cismanniskors-behov-av-feel-good-storys/

Mia är förbannad på ”CIS-människor” också. Kanske hade Mia mens just då - eller nävisstja, Mia är en man...
Citera
2023-05-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Tack för infon!

En man som tar kvinnl hormoner blir tydligen steril:

”Hormoner på svart marknad var dyrt och jag vågade inte be mina föräldrar om pengar för en spermabank. Just då kände jag mig förvånansvärt okej med min situation. Trots att alla mina besparingar var borta och mina möjligheter för biologiska barn hade försvunnit.

Men egentligen tror jag att jag fortfarande bearbetar det jag faktiskt förlorat.

Lagen om tvångssterilisering må vara borta, men sterilisering är fortfarande ett tvång för många transpersoner i Sverige. Vi tvingas välja mellan vår hälsa och våra sädesceller, och det är inte ett realistiskt val.

Att frysa ner sädesceller är en möjlighet man kan få efter flera år eller en dag beroende på vilken läkare man får. Att vänta är inte ett val för många, och självmedicinering och sterilitet blir ändå en verklighet när alternativ inte finns.”

https://www.ergo.nu/kr%C3%B6nika/20160302-hur-jag-tvingades-till-sterilisering

Det var så lite!

Jo, precis, så är det ju. De väljer många gånger mellan sin hälsa och mellan att eventuellt i framtiden kunna bli biologiska föräldrar. Vad ska man säga om det? Så ser det ut. Vissa transsexuella har det mer förspänt här: de vill inte ha barn eller kan vänta den tid det tar att frysa ner ägg eller sädesceller innan de gör sin "Könsbekräftande" behandling. Medans andra verkligen vill ha barn och inte har hälsa (eller tålamod) nog att vänta... Givetvis tungt. Men det är vad det är.
Citera
2023-05-13, 17:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Måste de betala för operationer eller inte?

Här är en gammal blogg-post från Mia där hon menar att det kommer kosta tiotusentals kronor. Hon tycker av någon anledning också att det är ok om nån annan betalar hennes hyra och mat. Ego...

”Någon som säger De kommer hjälpa har inte gjort något alls. Jag är alltså inte skyldig någon som hävdar sig vara mindre än genomsnittet skit ingenting alls.

Men om ni faktiskt vill hjälpa så kan ni donera till min hyra, min mat, mina hormoner, mina operationer som kommer kosta tiotusentals kronor (minst), mina andra mediciner eller så kanske ni hjälpa till med det politiska klimatet genom att arbeta tillsammans med positiva organisationer som… ööh…

Ja RFSL ska ju vara den som är bra men jag litar fan inte på dom sen någon sa ”jag är ju lite feminin på klubben, är jag trans då?”

https://transochannat.wordpress.com/2014/12/05/cismanniskors-behov-av-feel-good-storys/

Mia är förbannad på ”CIS-människor” också. Kanske hade Mia mens just då - eller nävisstja, Mia är en man...
Hmm, jag är inte påläst alls på TS, men de texter du klipper ut visar ju på en politisk aktivist med agenda, stort ego, lite pengar, höga krav på samhället. Kanske att alla transgender är sådana? Det matchar på något sätt min bild av de få jag sett. I så fall finns inte transgender, det finns bara knepiga människor (gays) som hittat ett sätt att komma i rampljuset.
Citera
2023-05-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vill vara det dom är födda till. Det låter som att något saknas dem. Vad hindrar dem från att helt och fullt ut vara det kön som är dem givet?

Läs om, läs rätt. Jag förtydligade något. Det var allt. Så du behöver inte sönderanalysera det jag skrivit.
Citera
2023-05-13, 17:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej, just den texten läser jag inte ofta. Men tack för ett gott skratt!

Jag läser Internetmedicin.se ofta. Och det skrev jag ju varför? Jag läser den om jag vill ha lättläst, lättillgänglig och bra information om vissa åkommor.

Kolla deras 20 källor.
Jag har kollat källorna. Det finns inget feronomtest.
Citera
2023-05-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
"Transkvinnor" blev inte utrustade med en kvinnohjärna sedan födelsen om du tror att det är så, så ge en källa som stödjer ditt påstående.

Nej, inte med en "kvinnohjärna". Men med en "neurologisk orsakad kvinnoidentitet". Vilket sker i fosterstadiet.

"ORSAKER

Den etiologiska bakgrunden till transsexualism är inte känd men i dag finns det ett allt solidare vetenskapligt stöd för en biologisk förklaringsmodell. Under senare delar av graviditeten, när hjärnan utvecklas, tycks hormoner påverka funktioner som könsidentitet och sexuell orientering. Hormonnivåerna som påverkar den växande hjärnan kan komma att prägla senare funktioner. I samband med de stigande könshormonnivåerna i puberteten aktiveras hormonkänsliga områden i hjärnan i ett manligt eller kvinnligt mönster.

Vid transsexualism och varierande grad av könsidentitetsproblematik antas den tidiga präglingsprocessen vara ändrad vilket resulterar i en konflikt mellan den kroppsliga könskaraktären och könsidentitet. Det har visats att vissa av kärnorna i hypotalamus hos transsexuella män-till-kvinnor har samma storlek som kvinnors kärnor och tvärtom. Det är också visat att män-till-kvinnor reagerar på feromoner (luktlösa ämnen som retar neuron i nässlemhinnan) på samma sätt som kvinnor."
Källa: Internetmedicin.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in