Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag har ett svar. utredning. Utredningen visar på om operation är av godo eller om det är av ondo. och det görs som sagt var en gedigen utredning.
Nu har ju operationerna minskat drastiskt i Sverige sedan man börjat debattera operationerna. Då blir frågan vad är skillnaden idag. Gör man sämre eller bättre utredningar idag och vad är det som påverkar mest, medicinen eller det politiska/ideologiska klimatet åt båda hållen.
Tidigare har vi haft en sorts psykos här när det gäller kön. Peaken var kanske när ett barn kunde bestämma vilket pronomen det skulle bli benämnt med av en lärare och vann.
Men är det då så att man använder kniven för att bota psykiska problem och tvinga på samhället en illusion, för att de här människorna ska må bättre. Om den illusionen faller, betyder det då att det här människorna inte blir "botade". D.v.s. att operationen bara är en del av den illusion man vill skapa för dem. En illusion att de är vad de känner sig som. Jag vill påstå att det är så.
När illusionen faller, gör operationen ingen skillnad, då det inte går att göra män till kvinnor. Vilket jag anser att man lurat på offren och resten av samhället. Jag tror ingen utredare sagt, att om du opererar dig, kommer du aldrig att bli en kvinna ändå. Du får gärna visa mig att det är så.
Samtidigt passade de här idéerna in i vänsternarrativet om att kön är en social konstruktion. Att man är vad man vill och kan bryta sig ur de biologiska bojorna. Det är något som genomsyrar hela samhället. Inom arbetslivet är det att försöka få lika många av varje kön på varje ställe, oavsett om män dras till vissa yrken och kvinnor till andra. Man vill inte kännas vid verkligheten och biologin. Man konstruerar samhället utifrån ideologin och försöker anpassa människan till samhället, istället för att anpassa samhället till människan. Nu försöker man anpassa hela samhället till några enstaka individer och gör det genom att ljuga för alla.