2023-05-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, man måste acceptera att behandla folk väl och inte jävlas med dem bara för att de inte passar i ens egen mall. Det handlar om hela deras liv mot kanske 5 sekunder av ditt när du ser dem.

Ska jag börja kräva vad DU ska ha på dig för kläder för MIN skull?

Du jävlas med mig nu. Passar jag inte in i din trånga lilla världsbild?
Citera
2023-05-13, 11:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Jag tror inte kvinnor som klär om i ett omklädningsrum kommer att uppskatta om det är en ”kvinna” där och viftar med kuken.

Särskilt inte som en del av kvinnorna numera kan vara så kallade ”nyanlända” huckle-kvinnor.

Transan kan bli knivad av hucklekvinnornas män.

Har aldrig hört om att det ens hänt.

Berätta för mig alla gånger det hänt.

Transungdomar på skolan byter om i ett eget rum.
Citera
2023-05-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Alltså, det verkar inte ens funka. Dom byter pga självhat. Dom byter tillbaka pga testosteronbrist.

Man kanske borde gå till botten med självhatet innan man gör massa drastiska saker?

Ja, de behöver växa upp och palla verkligheten. Istället för att leva i en illusion.
Citera
2023-05-13, 11:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du jävlas med mig nu. Passar jag inte in i din trånga lilla världsbild?

Du är ful och jag tycker att du ska operera dig fin för att annars kommer jag inte acceptera dig och kommer behandla dig som mindre värd.
Citera
2023-05-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Betalar hen inte operationerna själv? Hur som helst, en kalaspingla, kan fortsätta vara quinna tycker jag.

Vill du suga av ”henne”?

Nä, de betalar väl inte ”könskorrigerande” operationer själva, det görs väl för skattemedel?
Citera
2023-05-13, 11:20
Medlem
Citat:
Du är ful och jag tycker att du ska operera dig fin för att annars kommer jag inte acceptera dig och kommer behandla dig som mindre värd.

Åh, har du börjat fantisera om hur jag ser ut? Jag råkar vara snygg.

Som vuxen brukar man klara av att inte alla människor ”accepterar” en. Det finns gott om idioter.
Citera
2023-05-13, 11:20
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Nä, de betalar väl inte ”könskorrigerande” operationer själva, det görs väl för skattemedel?
Jag tror att det görs på skattemedel ja, men frågan är om skattemedlen bekostar även en som vill operera sig tillbaka..?

Är själv kritisk till skattefinansiering av dessa könsoperationer.
Citera
2023-05-13, 11:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Åh, har du börjat fantisera om hur jag ser ut? Jag råkar vara snygg.

Som vuxen brukar man klara av att inte alla människor ”accepterar” en. Det finns gott om idioter.

Som tur är är vi tillräckligt många som accepterar trans så att de vet att de inte behöver lyssna på sådana som du.

Men din dröm är väl att ingen ska acceptera dem.

Blir du inte lite arg när du ser att de har folk som stöttar dem?
Citera
2023-05-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om man ger män kvinnliga hormoner, kommer de att känslomässigt känna sig mer som kvinnor. Det är redan belagt.
De som har opererat sig måste äta hormoner resten av sitt liv för att upprätthålla illusionen.

Jag har redan förklarat att det inte är så enkelt som du verkar tror eller ha blivit lärd att tro. Jag pratar inte om terapi egentligen utan om att förklara verkligheten för dem. Så här är det. De kan förstås operera om sig så de ser ut som något annat än det är, men det kommer inte att förändra verkligheten. Det är bara en illusion. Eller så kan de lära sig att acceptera att det är som det är. Valet är deras.

Men om man säger att de kommer att bli kvinnor om de gör det, är det inte sant. Det är en ren lögn. Man kan inte "byta kön" eller "könskorrigera" som man säger, man kan bara sy dit attrapper som ser ut som ett annat kön.

Läs Internetmedicin.se och förstå vad du läser. '
Sedan kan du förstå att det krävs en gedigen utredning innan man ens påbörjar medicinsk behandling. Ta reda på fakta. Du styrs nu mer av åsikter, som det ser ut. Fakta ger en mer nyanserad bild av att:

1. det finns transsexuella som är det på djupet och alltså rent neurologiskt upplever sig vara födda som fel kön, eftersom deras hjärnor identifierar sig som det motsatta könet. Och där "könsbekräftande" behandlingen är den bästa behandlingen de kan få.

2. det finns de som tror att de är transsexuella. Och dessa måste man givetvis hitta under deras utredning. Och de ska givetvis inte genomgå någon könstransformering. Inte på något sätt. Utan dessa behöver man precis som du skriver: få att se verkligheten som den är.
Citera
2023-05-13, 11:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Transungdomar på skolan byter om i ett eget rum.
What, hur många transungdomar har ni som inte kan byta kläder i ett omklädningsrum? Var finns detta tredje omklädningsrum? Ses alltså ungdomar där som både har snopp och inte snopp? Hur känner de sig?
Citera
2023-05-13, 11:35
Medlem
Citat:
Som tur är är vi tillräckligt många som accepterar trans så att de vet att de inte behöver lyssna på sådana som du.

Men din dröm är väl att ingen ska acceptera dem.

Blir du inte lite arg när du ser att de har folk som stöttar dem?

Nä, jag håller med Mia. ”Wear what You want”

https://twitter.com/Potatopolitics/status/1657075876838637580?s=20
Citera
2023-05-13, 11:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs Internetmedicin.se och förstå vad du läser. '
Sedan kan du förstå att det krävs en gedigen utredning innan man ens påbörjar medicinsk behandling. Ta reda på fakta. Du styrs nu mer av åsikter, som det ser ut. Fakta ger en mer nyanserad bild av att:

1. det finns transsexuella som är det på djupet och alltså rent neurologiskt upplever sig vara födda som fel kön, eftersom deras hjärnor identifierar sig som det motsatta könet. Och där "könsbekräftande" behandlingen är den bästa behandlingen de kan få.

2. det finns de som tror att de är transsexuella. Och dessa måste man givetvis hitta under deras utredning. Och de ska givetvis inte genomgå någon könstransformering. Inte på något sätt. Utan dessa behöver man precis som du skriver: få att se verkligheten som den är.
Oavsett denna fina tankevärld så blir resultatet en katastrof. En 2 meter lång man, ja han är född fysisk man och det kommer aldrig att ändras, kan inte operera om sig och se ut som en kvinna. Han ser alltid ut som en man. Detta måste ge ett oerhört lidande resten av livet, bara att ha små barn som går runt med sin 2 meter långa mamma känns helt traumatiskt för mig och de små barnen.

Så framtiden är inte särskilt ljus för transgender och jag kan bara inte fatta hur de kan få för sig att det är en bra ide att ordna bröst när man är 2 meter lång och smal som en man. Måste vara total hjärntvätt via nätet.

Det är i själva verket bra att han ångrar sig. Det finns ingen framtid i den lösning som han blev lurad att genomgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in