2023-05-13, 10:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Det känns hursomhelst knäppt när så många väntar på operationer för kroppsliga sjukdomar. Könsdysfori är väl mer psykiskt?

Och så är aspekten ju även att det är frågan om könsstympade operationer. Är det en våg av masshysteri?
Jag vet inte, men jag läste en artikel i amerikansk tidning som skrev att innan alla operationer tilläts så levde dessa människor lyckligare som homosexuella.

Så backlashen på könsstympningarna måste komma snart.

För att inte tala om alla som tar livet av sig efter operationerna.
Citera
2023-05-13, 10:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Kvinna XX
Man XY

Min katt är XXY. Jag kallar honom för han. Han har inte protesterat.
Citera
2023-05-13, 10:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det säger man inte alls till dem. Kan du prata med en riktig transmänniska innan du bara spinner upp saker?

Anledningen till att de opererar sig och tar hormoner är att de i andras ögon ska se ut som det andra könet. I de allra bästa fallen så får man en vibb att detta ÄR en tjej, har de inte samma tur så förstår man att det är en som vill kallas hon. Som tjejen i videon säger så finns det transmänniskor som inte bryr sig att göra om sig, de är tjejer inför sig själva och struntar i att folk ser att de är killar.

Självklart blir ingen ilurad att man får mens och kan få barn. Däremot att beroende på tur hur man är skapt, kanske man kan passera som kvinna. Dvs lura andra att man är kvinna fast man är född man.

Tror du de tror att de får XX-kromosomer med?

Nej, de vet att de gör detta för att likna en kvinna, för att behandlas som en. Det är allt!!!

Detta handlar nog mer om att du är rädd för att inte se könet på den du möter. Men helt vanliga människor kan också vara androgyna. Det kommer inte dra ner dig en tjej som visar sig vara kille i hans säng.

Nej, kön är inte en social konstruktion, könsroller är det. Det är en annan sak. Sedan kanske inte ens könsroller alltid är konstruerade, vissa kan vara biologiska. Vi vet inte än.
Ja men man kanske kan få mer människor att acceptera sig själva istället för att sy om dem, är vad jag säger. Nu håller du med mig i det jag säger också. Det går visst för dem att acceptera vilka de är. Då måste det väl vara målet?

Det övriga jag pratar om kommer utifrån. Vad kirurger, vänstermänniskor och idioter anser är lösningen. Bilden att operation och en illusion som hela samhället ska omfatta, är lösningen. Vem som helst ska få anse sig vara vilket kön som helst.

Man behöver inte ens anse att man är född med fel hjärna, det räcker med att man identifierar sig som något annat för att det ska anses möjligt. En ren ideologisk konstruktion där man dragit ut kön som social konstruktion i absurdum. Det är det jag vänder mig mot. De som driver de här idéerna bryr sig faktiskt inte så mycket om könsdysforiker som människor, utan som objekt för ideologin. De vill att skillnaden mellan män och kvinnor ska utplånas. Det är deras ideologiska mål och könsdysforikerna är bara medlet de använder för det.
Citera
2023-05-13, 10:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Försumbara små belopp, eftersom det handlar om extremt få individer.

Dessa individer riskerar annars att sjukskrivas långa perioder pga depressioner vilket skulle kosta samhället ännu mer. Eller så tar de livet av sig.

De flesta ändrar inget mellan benen. Och de som gör det har väntat många år innan ingrepp görs.

Sålänge det är vuxna människor, vad är egentligen problemet? Får de inte göra som de vill? Måste vi sparka på några som redan har det besvärligt?

Det hade knappast varit någon förlust för samhället. Detta är psykiskt störda personer som borde sitta inspärrade.

Problemet är att jag tvingas betala för deras skönhetsoperation. Jag vill inte betala för det precis som att jag inte vill betala fettsugningar, bröstförstoringar etc. Vill man tvunget operera sig till missfoster så ska man betala för det själv.
Citera
2023-05-13, 11:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja men man kanske kan få mer människor att acceptera sig själva istället för att sy om dem, är vad jag säger. Nu håller du med mig i det jag säger också. Det går visst för dem att acceptera vilka de är. Då måste det väl vara målet?

Sådana som du tror att ingen tänkt på detta innan och ni hittat på en vetenskap.

Sluta med det.

Man har hållit på med acceptans/avvikande leverne i flera tusen år. Detta har testats. Det funkar för vissa och inte för andra.

Ditt resonemang ligger på samma nivå som de som vill bota cancer med fruktkärnor.

Det gör mig galen!

Läs lite äkta vetenskap istället. Sådana som kan detta. Se vad de kommit fram till. Det är något äckligt narcissistiskt med lågbegåvade som tror att de minsann är lika duktiga som 10000 forskare. Det är ju vanföreställningar. Håll inte på att spotta på vetenskap som människor vigt sina liv åt. Med att dra något ur aset. Folk har tänkt på dessa sakerna innan. Hur kan man vara så förvirrad att man tror att man är på samma nivå som de som forskat i årtionden? Du är värsta sorten.
Citera
2023-05-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Att byta ras anses politiskt känsligt i dagens tider, men jag ser ingen principiell skillnad. Har sett vita människor ta till sig svart kultur och klädstil och bara söka sig till svarta människor, det handlar antagligen om någon slags identifikation med svarta och avståndstagande från sin egen vita ras...

Vi ser ju direkt att Mia inte är född som kvinna, men det viktigaste för henne är hur hon ser sin egen spegelbild, att hon blir mer feminin. Sedan är det upp till oss om vi vill vara justa mot henne och spela med i illusionen genom att säga hon, eller om vi vill vara okänsliga för hennes lidande och insistera på att kalla henne han.

Ja, det är ju dessutom så att många kräver av sin omgivning att de ska bejaka vanföreställningarna. Och folk hycklar och smickrar för att vara ”snälla”. Istället för att säga till - till exempel denna Mia - att det syns tydligt att hon är en man.

Omgivningen ska alltså anpassa sig och spela med? Det blir så förljuget. Och kränkande mot alla runtomkring könsdysforikern.
Citera
2023-05-13, 11:08
Medlem
Citat:
Sådana som du tror att ingen tänkt på detta innan och ni hittat på en vetenskap.

Sluta med det.

Man har hållit på med acceptans/avvikande leverne i flera tusen år. Detta har testats. Det funkar för vissa och inte för andra.

Ditt resonemang ligger på samma nivå som de som vill bota cancer med fruktkärnor.

Det gör mig galen!

Läs lite äkta vetenskap istället. Sådana som kan detta. Se vad de kommit fram till. Det är något äckligt narcissistiskt med lågbegåvade som tror att de minsann är lika duktiga som 10000 forskare. Det är ju vanföreställningar. Håll inte på att spotta på vetenskap som människor vigt sina liv åt. Med att dra något ur aset. Folk har tänkt på dessa sakerna innan. Hur kan man vara så förvirrad att man tror att man är på samma nivå som de som forskat i årtionden? Du är värsta sorten.

Lägg av! Mycket i livet måste man acceptera! Så som att man inte kan bli kvinna om man är en man.
Citera
2023-05-13, 11:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Lägg av! Mycket i livet måste man acceptera! Så som att man inte kan bli kvinna om man är en man.

Ja, man måste acceptera att behandla folk väl och inte jävlas med dem bara för att de inte passar i ens egen mall. Det handlar om hela deras liv mot kanske 5 sekunder av ditt när du ser dem.

Ska jag börja kräva vad DU ska ha på dig för kläder för MIN skull?
Citera
2023-05-13, 11:11
Medlem
Alltså, det verkar inte ens funka. Dom byter pga självhat. Dom byter tillbaka pga testosteronbrist.

Man kanske borde gå till botten med självhatet innan man gör massa drastiska saker?
Citera
2023-05-13, 11:12
Medlem
Citat:
Tycker du ska flytta till USA om du blir rädd för att fel sort går in på en toa som har väggar och dörr bara för att det står en viss symbol utanför.

Jag VET hur det är när folk blir arga och tycker man är på fel toa. Det händer mig ganska ofta då jag har ett handikapp och folk inte tycker det syns tillräckligt för att få gå på handikapptoan.

Jag tror inte kvinnor som klär om i ett omklädningsrum kommer att uppskatta om det är en ”kvinna” där och viftar med kuken.

Särskilt inte som en del av kvinnorna numera kan vara så kallade ”nyanlända” huckle-kvinnor.

Transan kan bli knivad av hucklekvinnornas män.
Citera
2023-05-13, 11:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vet inte vad du har för kön. Men låt oss säga att du är man, du uppfattar dig vara man och känner dig som en man. Är du då helt säker på att du genom terapi skulle kunna börja känna dig som kvinna?

Du förstår: så är det för de med transsexualism. De känner sig rejält stadigt att vara ett kön, fast de ser på sin kropp att de inte är det könet. Terapi kommer inte hjälpa mot deras straka neurologiska upplevelse av sig själva. Precis som terapi inte kommer kunna få dig att känna dig som kvinna, när du rent neurologiskt verkligen uppfattar dig själv att vara man.

Förstår du bättre då?
Om man ger män kvinnliga hormoner, kommer de att känslomässigt känna sig mer som kvinnor. Det är redan belagt.
De som har opererat sig måste äta hormoner resten av sitt liv för att upprätthålla illusionen.

Jag har redan förklarat att det inte är så enkelt som du verkar tror eller ha blivit lärd att tro. Jag pratar inte om terapi egentligen utan om att förklara verkligheten för dem. Så här är det. De kan förstås operera om sig så de ser ut som något annat än det är, men det kommer inte att förändra verkligheten. Det är bara en illusion. Eller så kan de lära sig att acceptera att det är som det är. Valet är deras.

Men om man säger att de kommer att bli kvinnor om de gör det, är det inte sant. Det är en ren lögn. Man kan inte "byta kön" eller "könskorrigera" som man säger, man kan bara sy dit attrapper som ser ut som ett annat kön.
Citera
2023-05-13, 11:13
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Svenska Mia Mulder var tidigare en man.

Nu verkar ”hon” fundera på att bli man igen:

https://youtu.be/rT4WjLWRRrw

Att vara två meter lång som kvinna blir förstås speciellt.

Vad kostar dessa transitioner och detransitioner skattebetalarna?

Vet inte vad Mia har mellan benen nuförtiden.

Betalar hen inte operationerna själv? Hur som helst, en kalaspingla, kan fortsätta vara quinna tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in