Citat:
Ursprungligen postat av
BayouX
Det är ett bra motdrag av åklagaren att eventuellt koppla in det Rättsliga rådet, kan inte se att de skulle kunna komma med mycket kritik eller andra slutsatser än befintliga rättsläkarna.
Ögonskadan är viktig att utreda, hur den uppkom och vem som orsakade den.
Det är så märkligt att Tove inte skrek, ögonskador av denna sort måste göra fruktansvärt ont,och som vi vet var Johanna upptagen med ett långvarit halsgrepp.
Kan det möjligtvis vara så att Maja stuckit in ett finger i ögat medans hon krånglade med Toves händer?
Jag tror jag minns att vid utfrågningen av Aleksandra i TR att Rullman frågade om sannolikheten för att det skulle kunna varit en tumme el liknande som orsakat den skadan och Aleksandra svarade ja, kommer dock inte ihåg alla detaljer och ska iväg snart, hinner inte lyssna på det nu.
Jag kan inte se att Maja inte var delaktig i det här, hur skulle Tove inte kunna skrika när hennes öga blev så skadat om inte någon höll för hennes mun och händer?
Det är för mig tydligt att Tove var i klar underläge.
Jag ser inte heller något syfte i att orsaka ögonskadan om Tove låg avsvimmad redan av skallskadan, inte heller av sadistiska skäl för JLJ hade redan googlat hur man dödar diskret, det hade ju avslöjat motvärn.