2023-05-13, 01:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, så du kan psykologisera henne från distans och räkna ut vad som är sant på så sätt? Rätt avancerat. Att historien ska vara rimlig eller backas upp av stödbevisning eller att sånt som är till nackdel för henne troligen är sant - sånt man vanligtvis utgår ifrån när man bedömer trovärdigheten - är inget du väger in?
Att jag kan räkna ut vad som är sant har jag aldrig påstått, däremot vad som skulle kunna vara sant.

Njä, att historian ska låta rimlig är inte något jag fäster mig särskilt vid, då Ms minne lätt kan spela henne spratt och blanda både händelser och kronologi.

Om något är till klar fördel är det ett viktigt observandum, att M skulle säga något som är till nackdel för henne ser jag dock som mycket långsökt.

Givetvis får inget gå emot klar stödbevisning. Indicier ska vara otvetydiga och inte kunna förklaras på annat sätt. Det utredningen otvetydigt visar oavsett om det är till fördel eller nackdel tar jag klart som sanning. Det är väl det enda säkert sanna. Att J påstår något tar jag med en hel hink salt.
Citera
2023-05-13, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Men vem som kan bindas till exakt vad i badrummet går inte att bevisa nej,M likväl som J inte kan bindas med teknisk bevisning till det som hände. Men handlandet innan och efter, tillsammans med stegräknare, samt att det inte bedömts möjligt att sova när ett mord äger rum knyter båda två. Man måste se till helheten. Finns många fall där det inte är exakt påvisat vem som gjorde vad men där en indiciekedja ändå räckt för en fällande dom. Ta tex mordet på Adriana, där finns det ännu mindre bevisning, heller inte vem som höll i vapnet ändå döms alla tre till livstid.

Ja det är svårt att förstå hur de kan dömma så olika
När alla 3 i Adriana fallet fick livstid
så funderar man på varför det finns tveksamheter i T fallet?
Senast redigerad av Anedin 2023-05-13 kl. 03:00.
Citera
2023-05-13, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Duckat har han nog inte gjort men förmodligen satt en väldigt hög prislapp för att
utföra sina tjänster.

Nu får GW nytt stoff att sitta knarra om i TV4...
Kanske GW betalar?.
Vad kan det kosta, någon som vet?
Citera
2023-05-13, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror inte heller att de suttit och snackat
De tog ju dit T för att ge igen

Jag tror fortfarande att de började med psykisk/fysisk misshandel på T ganska snart nör de kom till bostaden
T hade ju en del skador som troligtvis uppkommit av misshandel

Det enda som gör mig riktigt förbryllad är att det inte hördes några skrik

Satte de munkavle på T?

Nää.... hon hade inga skador vid eller i munnen... Inga skrik tyder på att de nog faktiskt har suttit i köket o pratat lugnt...ett tag alla fall, varför tycker du det är konstigt? JJ o MH har har pratat för att få det att verka trevligt såklart och jag tror det tog tid att faktiskt komma på hur eller när de skulle slå till då allt var lugnt o de pratade om säkert allt möjligt även om det kanske sen ledde till påståenden eller förhör från de till T och hon började kanske känna att det inte ledde någonstans, att hon o J ändå inte var överens och bestämde sig för att gå... bara gå på toa först kanske... hon hade ju inte hunnit ta på sig skor eller jacka osv, det tyder ändå på att det nog var lugnt..... inga skrik eller ljud innan. De lurade henne att tro allt var bra... Tror T knäppte upp gylfen innan hon var påväg in till toan direkt utanför dörren och då tror jag J bestämde sig " nu eller aldrig" och sa till M, " nu" ...sprang snabbt efter T som vände sig om när de kom in och J fäller henne då....
Citera
2023-05-13, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Efter närmare fem månaders Teamwork mellan Åklagare och Rättsläkare var alltså Rullman nöjd med rättsläkarens utlåtande.

Vart tog spyorna vägen som konstaterades efter dom första månaderna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BWq8b/aklagare-vet-hur-tove-dog

Citat
Under förhandlingen i tingsrätten menade Clea Sangborn däremot att Tove dött till följd av att hon andats in sina egna spyor.

Vill kalla expert till nästa rättegång om Tove-mordet – kan bli för dyrt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WR3dRQ/mordet-pa-tove-domda-mordaren-johanna-kraver-ny-expert

Är det detta du menar?
Om spyorna.
Jag tror definitivt inte på att Tove skulle ha dött pga att hon hade andats in sina egna spyor. I så fall skulle det ha funnits mycket spyor som blockerade i luftstrupen, men det fanns det inte. Och det enda som återstår är att Tove blev strypt.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-05-13 kl. 03:24.
Citera
2023-05-13, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det är svårt att förstå hur de kan dömma så olika
När alla 3 i Adriana fallet fick livstid
så funderar man på varför det finns tveksamheter i T fallet?

För att JJ inte vill kännas vid det som hon har gjort. Hon tror att hon kan undkomma straff.
Citera
2023-05-13, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
För att JJ inte vill kännas vid det som hon har gjort. Hon tror att hon kan undkomma straff.

Clea är lika störd som JJ....

Finner inga ord......
Citera
2023-05-13, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det kan ha betydelse för brottsrubricering och för vilket uppsåt som då kan bevisas. Clea hävdar vållande / olyckshändelse. Åklagaren, mord.

Clea förtjänar också fängelse efter denna pinsamma skandalen.
Citera
2023-05-13, 05:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Men vem som kan bindas till exakt vad i badrummet går inte att bevisa nej,M likväl som J inte kan bindas med teknisk bevisning till det som hände. Men handlandet innan och efter, tillsammans med stegräknare, samt att det inte bedömts möjligt att sova när ett mord äger rum knyter båda två. Man måste se till helheten. Finns många fall där det inte är exakt påvisat vem som gjorde vad men där en indiciekedja ändå räckt för en fällande dom. Ta tex mordet på Adriana, där finns det ännu mindre bevisning, heller inte vem som höll i vapnet ändå döms alla tre till livstid.
Precis som jag skrev, ingen säker sanning utan en fråga om bedömning. Och jag är inte enig med dig, TR och en hop andra i er bedömning.
Den stora skillnaden är att jag respekterar er bedömning, trots att jag inte delar den.
Citera
2023-05-13, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kolla in detta:

Du är både psykopat och narcissist. Borde man vara rädd för dig?
– Nej, eller kanske när jag var yngre. Nu är jag 35. Jag lever ett lugnt liv. Jag vill inte ha drama längre. Men jag är inte rolig att vara ovän med, för jag blir väldigt arg och säger mycket fula saker. Men jag är inte farlig. Jag slåss inte som jag gjorde när jag var yngre. Då var jag alltid redo att slåss.

Så du bryr dig inte alls om andra människor?
– Nej, nej, inte alls. Jag är väldigt narcissistisk på den punkten. Jag älskar när det bara handlar om mig själv och jag älskar att höra mig själv prata. Jag skulle aldrig gå på en show som handlar om någon annan. Andra människor är ingenting för mig.

Jag kan vara ledsen och gråta.

Johanna Möller sade att hon kan gråta när det behövs...

Brrrr

Nu måste jag sova ta in detta..

https://archive.is/UDD2u#selection-2995.63-2995.95

Flickan i artikeln känner empati för barn, djur och de närmaste människorna i hennes närhet, dvs ytterst tveksamt att hon har en antisocial personlighetsstörning.
Citera
2023-05-13, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja sant men jag tänkte också på M
Båda var i bostaden ca 45 min
under dessa 45 min så dödas T

Om jag jämför det med Adriana fallet där det inte finns några bevis på vem av 3 killar höll i vapnet och sköt så Adrana avled

Alla 3 killarna åkte in på livstid för mord
Vilket jag tycker var rätt
Håller man mun och inte berättar och kör med lögner i rätten då ska det straffa sig

I Tovefallet så är det 3 tjejer i samma bostad under en kort tid som ca 45 min
och en mördas

Varför ska båda inte ha livstid som killarna i Adrianafallet?
Citera
2023-05-13, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Flickan i artikeln känner empati för barn, djur och de närmaste människorna i hennes närhet, dvs ytterst tveksamt att hon har en antisocial personlighetsstörning.
Håller med
Det är nåt lurt med den där artikeln och tjejen
Fake
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in