2023-05-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det går att få fram tidpunkten för tillfället han lägger ifrån sig mobilen för att gå och prata med pappan vore det ju toppen. Det är ju sekunder från den höga dunsen.

Rullman är säker på sin sak och anser det inte nödvändigt. Så det är upp till försvaret om dom vågar chansa. Grannen verkar ha ett öga för detaljer, men hans tidsuppfattning kanske är helt uppåt väggarna. Nu syftar jag på den tid som han uppskattar passerar mellan alla moment. Men iaf vore det bra att ta reda på all hårda fakta man kan givetvis. Och jag hoppas M s nya hårdkokte advokat begär en undersökning av grannens mobil. Kanske t.o.m yoghurtpappan använde sin mobil vid något tillfälle.

Men det här med M s hälsoapp. Den registrerar steg 02:43. Hon säger då att hon går till badrummet och blir kvar där tills J kommer hem 03:09. Det borde väl starta en ny session med steg om hon tar med telefon ut från toan då?

Registreades steg både in och ut fr badrum tiden 02.19 på M tel då hon sägs gjort första toabesöket ?
Citera
2023-05-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, det gör han inte!

Tror att mordet skedde någonstans mellan 02.05 och 02.15.
Annars skulle de alltså ha suttit och snackat i lägenheten i 40 - 50 minuter innan "visningen" och mordet? I mina öron låter det helt befängt.

Jag tror inte heller att de suttit och snackat
De tog ju dit T för att ge igen

Jag tror fortfarande att de började med psykisk/fysisk misshandel på T ganska snart nör de kom till bostaden
T hade ju en del skador som troligtvis uppkommit av misshandel

Det enda som gör mig riktigt förbryllad är att det inte hördes några skrik

Satte de munkavle på T?
Citera
2023-05-12, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men om jag minns rätt så specificerade inte åklagaren tiden på det sättet som TR gjort i domen.
Jag tror Rullman hade i gärningsbeskrivningen att någon gång mellan 2.00 och 3.00 på natten eller möjligen mellan 2.00 och 2.45 så mördades Tove.

Sen i TR:s dom har de komplicerat med minuter här och där vilket är helt onödigt.

Men det han gå hur som helst i HR. Mannen som mördade Jeanette i Hudiksvall(?) fick domen sänkt till sju år för att HR inte kunde bortse från att de antidepressiva medicinerna i kombination med alkohol var dödande.

De skador som tillfogades Jeanette var hur som helst dödliga i sig, men men..

Inom den tidsramen 02.00-02.45 låter mest rimlig och trovärdig
Och rimligast så skedde mordet tidigare än 02.45
Eftersom J åkte till Donken runt 02.47
Så jag får inte ihop grannens senare tidsangivelser riktigt
Och varför hänger rätten upp sig på dessa tider?
Citera
2023-05-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kan det vara så att köpet inte har gått igenom eller att de har en öv kommelse på att överlåtelsen ska ske senare?

JJs pappa har helt enkelt inte ändrat adressen till företaget. Gården är såld.
Citera
2023-05-12, 04:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Med samma sannolikhetslära/uteslutningsmetod är det ett stort T för tvek på att någon sover igenom sådant kraftig oljud för att sedan vakna för att sedan sova igen precis vid alla kritiska ögonblick! det rimmar illa!
MH var garanterat med och mörda Tove, hon förtjänar att tillbringa resten av sitt patetiska liv bakom galler tillsammans med sin älskade JLJ som hon dyrkade.
T för tveksam, ja. G för garanterat, nej.

För att utesluta måste man först tolka Ms sovande som lögn. Sannolikheten för det må vara hög
MEN
det går inte att utesluta, då det finns en möjlighet att hon sovit 2:19 - 2:34.
Senast redigerad av sybel 2023-05-12 kl. 04:20. Anledning: kottigering + tillägg
Citera
2023-05-12, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Mycket bra inlägg

[quote=Anedin|84433242]Jag tror inte heller att de suttit och snackat

Jag tror fortfarande att de började med psykisk/fysisk misshandel på T ganska snart nör de kom till bostaden

Satte de munkavle på T?[/QUOT

Hos mig som bor i flerfamiljshus med barn över mig så hör jag dunsar ibland när de röjer runt men aldrig röster trots att jag vet de är ganska högljudda, men andra ljud som när man tex hoppar på golvet hörs mycket mer. Så om grannarna först gjorde annat kanske de inte hörde upprörda röster tex.
Citera
2023-05-12, 04:43
Medlem
Citat:
Det står i media att de dömda i T fallet har hört av sig till podden Ursäkta som Edvin Törnblom/ Johanna Nordström har

De skriver att mördarna försökt kontakta dem och försökt ge komplimanger och beröm

Poddarna säger att de inte vill ha kontakt med de här kvinnorna och funderar i podden lite på om de verkligen får höra det här när de sitter inne och höra det nu att vi pratar om dem

Poddarna säger att det här är så sjukt och för dem är mördare en annan sorts människor

Poddarna hälsar också till Toves familj
Och skickar all kärlek till Toves familj och beklagar sorgen

Det jag tycker är konstigt dock är att de båda inte är på samma ställe och inte pratar med varandra, varför skulle båda höra av sig till samma program ? Att J gör det ser jag inte som konstigt men M ?
Citera
2023-05-12, 05:43
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det jag tycker är konstigt dock är att de båda inte är på samma ställe och inte pratar med varandra, varför skulle båda höra av sig till samma program ? Att J gör det ser jag inte som konstigt men M ?

Har de kontakt via advokaterna? Skulle inte bli särskilt förvånad.
Citera
2023-05-12, 05:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Att befinna sig i samma lägenhet som
mördar-Johanna gör inte Maja till en mördare.

Nja. De som befann sig i samma bil som mördar-Arklöv dömdes också till livstid för mord, trots att de inte sköt de båda poliserna. Så även i J Möller fallet.

Juridiken/rätten lägger uppenbarligen stor vikt vid vad gärningspersonerna gjorde före och efter ett mord samt även hur mycket de ljugit om annat under utredningen, när rätten ska värdera någons delaktighet där denne befunnit sig på mordplatsen.

Om man dessutom i det här fallet adderar andra fakta - telefonregistrering, sannolikhet att någon sover just då, sova i förbjuden säng trots alla ljud, Ms och Js relation att göra det mesta tillsammans, Ms agerande mot offret tidigare och framförallt avsaknad av motvärnsskador - ja då väger bedömningen väldigt tungt över för att konstatera att Ms berättelse inte är trovärdig. M deltog.

Då ska hon, precis som J, enligt gängse rättspraxis dömas för mord.
Senast redigerad av coli 2023-05-12 kl. 06:07.
Citera
2023-05-12, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234

Det stog så i artikeln sen vet int
jag om M har hört av sig
Själv gissar jag också på att det är J

Sen slog det mig att det kanske är en podd båda har följt sen tidigare?
Citera
2023-05-12, 06:02
Medlem
[quote=Jesss1234|84433436]
Citat:
Jag tror inte heller att de suttit och snackat

Satte de munkavle på T?[/QUOT

Hos mig som bor i flerfamiljshus med barn över mig så hör jag dunsar ibland när de röjer runt men aldrig röster trots att jag vet de är ganska högljudda, men andra ljud som när man tex hoppar på golvet hörs mycket mer. Så om grannarna först gjorde annat kanske de inte hörde upprörda röster tex.
Ja det är lite olika hur ljud hörs i flerfamiljshus
Och visst kan grannar vara upptagen med annat och kanske ha tv på
Citera
2023-05-12, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
T för tveksam, ja. G för garanterat, nej.

För att utesluta måste man först tolka Ms sovande som lögn. Sannolikheten för det må vara hög
MEN
det går inte att utesluta, då det finns en möjlighet att hon sovit 2:19 - 2:34.

Om det bara vore för hälsoappen så hade det helt klart funnits en chans att hon sov mellan dom tiderna ja. Nu råkar det bara vara så att det också sker ett mycket högljutt mord i rummet intill och att en granne kommer och ringer på. Dessutom ger MHs egen historia att det ska ha släpats en kropp från toaletten ut genom ytterdörren medan hon sov.

Att hon ska ha sovit mellan 2.19-2.34 är därmed helt orimligt.

Edit: om idén är att mordet skedde då alltså. Sker det efter 2.34 är vi tillbaka på att hennes telefon indikerar att hon är med och mördar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in