2023-05-12, 23:10
Medlem
Precis som i hockey så svänger denna tråd fram och tillbaka, J och M är lika skyldig bägge två, att M är svagbegåvad har inget som helst med straffutdömandet att göra, vore hon sjuk så skulle naturligt vis sittande rätt dömt henne till rättspsykiatrisk vård med särskilt utskrivande.

Om vi vänder på steken så kan ju lika gärna J vara oskyldig och M vara mörderskan.

BÄGGE TVÅ ÄR LIKA JÄVLA SKYLDIG OCH DOM FICK VAD DOM FÖRTJÄNADE.
Citera
2023-05-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så Anders Eriksson, professor i rättsmedicin är anlitad av försvaret.

Åklagaren vinner i Hovrätten att den rättsmedicinska professorn ska lämna ett skriftligt yttrande innan förhandlingen för att åklagaren skall kunna bemöta det.

Vilken tyngd Eriksson har är svårt att säga och det beror också på vad han kommer att argumentera för.

Däremot är han känd i Quick fallet.

https://www.vk.se/2012-08-13/680840

Inte direkt imponerande om man ser till att det är kriminalinspektör Olsson som berättar om hur det gick till när Eriksson ändrade intygen.

Här kan man ta del av hans arbete i Quickärendet.
https://www.regeringen.se/contentassets/4ed0d8cbf1bc490d9ebe5a4c517dff71/sou-2015-52-rapport-fran-bergwallkommissionen.pdf
Det passsr bra för Clea
Som säger att de andra rättsläkarna går efter polisväsendets ärenden
Citera
2023-05-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det passsr bra för Clea
Som säger att de andra rättsläkarna går efter polisväsendets ärenden

Bägge blir friade i HR
Citera
2023-05-12, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, du vet säkert mycket bättre. Märkligt bara att du ber mig om exempel när du själv redan vet hur det förhåller sig. Hade du läst rättsläkarens rapport och lyssnat på hennes vittnesmål, hade du kanske tänkt annorlunda. Men du har förmodligen aldrig läst ett enda rättsutlåtande. Något säger mig att du inte behöver det eftersom du redan vet bäst.

Jag antog att något var felförklarat eller utomordentligt korrupt i detta fall. Jag är ingen expert men det förefaller vara ett jävligt idiotiskt system om åklagare och polis bygger sina karriär på och fokuserar mot att hitta folk att fälla men att vi samtidigt ska anta att de OCH deras expertvittnen är objektiva och att inte några andra behövs. Är vårt system verkligen så extremt korkat?

Jag antar att du INTE har det jag eftersöker och inte är juridiskt utbildad, men det är okej, det är inte jag heller.

Eller rättare sagt, jag hoppas så innerligt att du har fel då jag verkligen inte kan tro att vi har ett så dåligt system.
Citera
2023-05-12, 23:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Bägge blir friade i HR

Inte chans! Hoppas jag.

De ska ska åka dit så det visslar om det.

Bort med svinen från våra gator.
Citera
2023-05-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kolla in detta:

Du är både psykopat och narcissist. Borde man vara rädd för dig?
– Nej, eller kanske när jag var yngre. Nu är jag 35. Jag lever ett lugnt liv. Jag vill inte ha drama längre. Men jag är inte rolig att vara ovän med, för jag blir väldigt arg och säger mycket fula saker. Men jag är inte farlig. Jag slåss inte som jag gjorde när jag var yngre. Då var jag alltid redo att slåss.

Så du bryr dig inte alls om andra människor?
– Nej, nej, inte alls. Jag är väldigt narcissistisk på den punkten. Jag älskar när det bara handlar om mig själv och jag älskar att höra mig själv prata. Jag skulle aldrig gå på en show som handlar om någon annan. Andra människor är ingenting för mig.

Jag kan vara ledsen och gråta.

Johanna Möller sade att hon kan gråta när det behövs...

Brrrr

Nu måste jag sova ta in detta..

https://archive.is/UDD2u#selection-2995.63-2995.95

Jag har läst om den där tjejen
Jag har aldrig hört talas om att en narcissist/psykopat erkänner att dom är det
Så hon är väldigt ovanlig

Narc är ofta väldigt sociala.
De vill bli beundrade och har en grandios självbild
Dom finns i alla samhällsklasser
Det finns något som heter dold narcissism vilket är det vanligaste
Omgivningen ör oftast bländad av dem
De kan ha hög IQ charmiga trevliga begåvade med att kunna utrycka och formulera sig
De är som Dr Jykell and Mr Hyde
Det är i nära relation som de visar sitt rätta jag. och kör ofta psykiskt misshandel med höödksrteknik
Senast redigerad av Anedin 2023-05-12 kl. 23:54.
Citera
2023-05-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vi vet inte det riktigt än trots att media menar det eftersom Sangborn anser det blir för dyrt för hennes klient. Så mycket dyrare för ett intyg innan vittnesmålet kan det inte röra sig om. Mest gnäll tror jag.
För vittnar Eriksson blir det rättsläkare mot rättsläkare, och då har hon en chans. Vittnar han inte blir det ingen förändring.

Ok. Tack för svar. Samtidigt finns det väl en möjlighet att Eriksson kommer till samma slutsats som AL. Men då kanske inte Clea hade kallat honom.
Citera
2023-05-12, 23:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har läst om den där tjejen
Jag har aldrig hört talas om att en narcissist/psykopat erkänner att dom är det
Så hon är väldigt ovanlig

Narc är ofta väldigt sociala.
De vill bli beundrade och har en grandios självbild
Dom finns i alla samhällsklasser
Det finns något som heter dold narcissism vilket är det vanligaste
Omgivningen ör oftast bländad av dem
De kan ha hög IQ charmiga trevliga begåvade med att kunna utrycka och formulera sig
De är som Dr Jykell and Mr Hyde

Nja Dr Jykell och Nr Hyde led utav DID inte narcissism..

Men helt klart så undrar man vad de är för jävla nyhetsvärde att skriva om en sådan människa... degenerationen och dekadensen sprider sig i samhället.
Citera
2023-05-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att du inte ser det och jag tycker mig se en utsatthet i deras relation och att förutsättningarna för denna utsatthet vilar på Ms diagnoser, kan bero på att vi har olika kunskaper, erfarenheter och referenser.

Vi har helt olika ingångssyn och tolkar utifrån olika premisser.

Genom förklaringar kan man förstå hur allt kunnat bli som det blivit, men det ursäktar eller försvarar inte någons handlingar. Det man gjort sig skyldig till, skall man dömas för.
Om det i detta fallet även innefattar dödandet är en annan fråga.

Nu har det gaggats om utsatthet och diagnoser i det oändliga. M är över 18år och straffmyndig. Hon är inte låst vid Johanna och var det sannerligen inte heller under alla veckor hon satt och teg i förhören. Hon teg heller inte pga någon förträngning eftersom hon pratade med sin rumskompis. Hon teg om allt enbart pga hon är skyldig. Att folk inte ser det och kommer med alla möjliga förklaringar som är så osannolika att det är skrattretande är bara ett stort hån mot Ts anhöriga. Alla händelser som det hittas på förklaringar till är varje otroligt osannolik och att det skulle finnas en hel kedja av händelser som visar hur skyldig M är som skulle visa sig inte stämma är bara nonsens vilket tr kommit fram till, men som de uppenbart har fel i pga några personer på fb tror sig veta bättre.
Citera
2023-05-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fast det är fortfarande bröd och teater... Hur kan man ta en rättsläkare som inte varit med vid obduktionen ord som likvärdiga eller tyngre än de två RL som gjorde det...

Han får tillgång till det material han behöver givetvis. Därefter lämnar han sitt utlåtande. Det handlar ju om vem HR skall anse väga tyngst, och i bland räcker rimligt tvivel för att inte fällas för mord. Förvisso är dom 2 stycken och han är ensam i sitt utlåtande. Dessutom borde han väl vara pensionerad vid det här laget då han blir 70 bast, men en del arbetar ju länge.

Men innan man öht spår något bör man ju se vad han har att komma med. Däremot ska han inte bara komma och vittna utan lämna in ett utlåtande den 1 juni och det lär åklagaren titta närmare på och be dom andra rättsläkarna kommentera om det behövs.
Citera
2023-05-13, 00:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, det var två rättsläkare.

Rättsläkarna har nu har kunnat slå fast hur 21-åriga Tove i Vetlanda dog.

Obduktionsrapporten är klar.

– Den låg i linje med de teorierna som vi har haft och misstänkt, misstankarna hur hon dog, säger åklagaren Adam Rullman till P4 Jönköping.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BWq8b/aklagare-vet-hur-tove-dog

Efter närmare fem månaders Teamwork mellan Åklagare och Rättsläkare var alltså Rullman nöjd med rättsläkarens utlåtande.

Vart tog spyorna vägen som konstaterades efter dom första månaderna?

Citera
2023-05-13, 00:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Efter närmare fem månaders Teamwork mellan Åklagare och Rättsläkare var alltså Rullman nöjd med rättsläkarens utlåtande.

Vart tog spyorna vägen som konstaterades efter dom första månaderna?

Fattar inte vad spelar spyorna för roll om de nu skulle finnas där... helt ologiskt.

Eller menar de att om jag trycker en person huvud under vatten så att den drunknar så här jag inte mördat personen ifråga? Utan för att den fått för mycket vatten i lungorna? Det är ju en parodi det svenska rättsystemet... som sagt bröd och teater för det dumma svenska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in