2023-05-12, 15:20
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Ingen av de här transpersonerna du påstår dig ha träffat verkar ha hunnit lära dig något om skillnaden mellan begreppet drag queen resp begreppet transperson.

Det här kravet du ställer upp på att alla som hanterar barn måste vara lyckliga människor, hur tillämpar du det i vardagen?
Hårklyverier. Vidare använde procunsul ordet "transperson" i inlägget jag svarade på. Hur tror du en treåring urskiljer det ena från det andra?

Halmgubbar bemöter jag inte.
Citera
2023-05-12, 15:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Allt har sin tid. De barn jag sett utsättas för detta har varit helt clueless, totalt oförmögna att ta till sig något begripligt från situationen. Endast förvirring uppstår.

Jag har (som vuxen!) umgåtts med ett par transpersoner, vettiga individer jag lärt mig en hel del av. Samt träffat en handfull till, som var skapligt rubbade. Gemensamt för alla är dock att de är olyckliga människor.

Inte stabilt.
Klart de är olyckliga. De är oaccepterade och utstötta av samhället i stort. Och även om de kommer in på bibblan nu så lär inte den bilden förändras på länge.
Citera
2023-05-12, 15:22
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Hårklyverier. Vidare använde procunsul ordet "transperson" i inlägget jag svarade på. Hur tror du en treåring urskiljer det ena från det andra?
Nu använde du dig ju av dina personliga erfarenheter av ett icke angivet antal transpersoner för att fälla generella slutsatser om drag queens, så nej – inte hårklyverier.
Citera
2023-05-12, 15:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Och ändå uteblir kritik från ditt håll emot denna norm som svt och sossarna har varit med att skapa
Du hade kunnat få samma resultat för vilken stil som helst, nu har vänsteretablisemanget med public service artificiellt tvingat fram "tolerans" specifikt för dragqueens
Vill man jobba på Svt eller som politiker för sossarna så är det säckig Dressman stil som gäller
Det här har inte tagits upp i tråden vad jag vet. Då varför ska jag kritisera det ? Dessutom känns det ot.
Citera
2023-05-12, 15:23
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Heteronormen har vuxit fram organiskt genom evolutionen. Men visst finns det osunda uttryck av könsroller även här. Jag är helt för att ifrågasätta och utmana normer, men låt barnen göra det själva. Mecka inte med dem.
Du är helt främmande för tanken att föräldrar själva ska få avgöra vilken underhållning som passar deras barn?
Citera
2023-05-12, 15:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Då får jag beklaga.
Nå, du fick en bra anledning, har du hittat dom än? Andres och Thomas Svensson, troligen hemmahörande i Malmö.
Jag väntar fortfarande på att få en bra anledning.
Citera
2023-05-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ser du motsvarande konsekvensanalys när barnen erbjuds heteronormativa sagostunder? Eller behövs det inte då?
Dragshow är inte att ifrågasätta könsnormen, det är snarare att omfamna stereotyper och att säga till unga pojkar att de kan bara bära smink och uttrycksfulla kläder som tillfällig utklädnad till kvinna där det skall bäras med lösbröst och att de måste skära av sig kuken och ta hormoner om de vill bära smink och uttrycksfulla kläder varje dag på arbetet när de har blivit vuxna
Citera
2023-05-12, 15:25
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Nu använde du dig ju av dina personliga erfarenheter av ett icke angivet antal transpersoner för att fälla generella slutsatser om drag queens, så nej – inte hårklyverier.
Ville endast belysa att könsavvikare finns längs vår livsväg, sagostunder eller inte, och lämpligen korsar vi den bron när vi kommer till den.

Sluta håll på och jävlas, det är inte svårt att begripa vad jag avser med mina inlägg.
Citera
2023-05-12, 15:28
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Dragshow är inte att ifrågasätta könsnormen, det är snarare att omfamna stereotyper och att säga till unga pojkar att de kan bara bära smink och uttrycksfulla kläder som tillfällig utklädnad till kvinna där det skall bäras med lösbröst och att de måste skära av sig kuken och ta hormoner om de vill bära smink och uttrycksfulla kläder varje dag på arbetet när de har blivit vuxna
OK. Vart vill du komma?
Citera
2023-05-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det här har inte tagits upp i tråden vad jag vet. Då varför ska jag kritisera det ? Dessutom känns det ot.
Det tas aldrig upp av ditt "progressiva svt" eller sossarna. Av samma anledning som du kallar Jimmpan för racist för han är emot drag så kan du kalla svt och sossarna för fascister för det är de som har skapat våra normer och den kultur där det är för sent för en man att bära smink och alternativmode efter han har fyllt 30 om han inte är transvestit eller skär av sig kuken och tar hormoner
Det är sossarna som ligger bakom att det är straffbart att neka en slöjbärare eller transa arbete medans sossarna tycker att män som ej är transor bör anpassa sig efter klädkoder
Citera
2023-05-12, 15:30
Medlem
Citat:
OK. Vart vill du komma?
Att du påstår att drag är normbrytande och normkritiskt när så inte är fallet
Citera
2023-05-12, 15:30
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ville endast belysa att könsavvikare finns längs vår livsväg, sagostunder eller inte, och lämpligen korsar vi den bron när vi kommer till den.

Sluta håll på och jävlas, det är inte svårt att begripa vad jag avser med mina inlägg.
Inte för dig, nej. Mitt tips till dig, ifall det gör dig frustrerad att bli misstolkad, är att skriva lite tydligare. Lycka till på vägen min vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in