2023-05-12, 14:59
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Men snälla du, det här försökte jag ju förklara för dig igår men då slutade du ju svara på mig

Vilka enskilda böcker dom läser har jag inte insyn i, däremot så är DQSH väldigt tydliga med att en grundläggande del i deras sagostunder är att lära barnen normkreativitet.

Med woke-indoktrinering menar jag HBQI+-lobbyns otroliga fetish på att barn ska radera allt som har med normer att göra.

Se svaret nedan.
Och du tycker inte om normkreativitet, så därför ska inga barn få lära sig om det. Är detta kontentan av allt ditt åbäkande här?
Citera
2023-05-12, 14:59
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så att vi kan kolla om de är dömda för något fuffens.
"Vi"?
Citera
2023-05-12, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
"Vi"?
Vi som är intresserade av vem som läser sagor för våra barn. Gör dig inte dummare än du redan är.
Citera
2023-05-12, 15:04
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du hade föredragit om barnens föreställningsvärld inte innehöll transpersoner? Fast förr eller senare i livet kommer de att stöta på dem. Och då kan det ju vara bra att tidigt ha insett att de också är människor.
Allt har sin tid. De barn jag sett utsättas för detta har varit helt clueless, totalt oförmögna att ta till sig något begripligt från situationen. Endast förvirring uppstår.

Jag har (som vuxen!) umgåtts med ett par transpersoner, vettiga individer jag lärt mig en hel del av. Samt träffat en handfull till, som var skapligt rubbade. Gemensamt för alla är dock att de är olyckliga människor.

Inte stabilt.
Citera
2023-05-12, 15:05
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har inte hakat upp mig på just namnen utan det är hela konceptet jag uppfattar som skevt.

Konklusion: Det är alltså inte oskyldig underhållning endast; utan en aktiv, medveten påverkan av barnens föreställningsvärld. Barnen är ovetande om detta, de väljer inte själva att gå - det är drugorna som vill att de ska komma. Rådande ideologi intalar föräldrar att detta är gott och uppbyggligt, samt subventionerar verksamheten.

Detta helt utan konsekvensanalys.
Ser du motsvarande konsekvensanalys när barnen erbjuds heteronormativa sagostunder? Eller behövs det inte då?
Citera
2023-05-12, 15:06
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om dragartister har sagostund för barn på biblioteket och ingen indoktrinering sker - vad är då ditt problem med det?

Du har fantiserat ihop en bild av hur dessa sagostunder går till och sedan attackerar du den och anklagar andra - inklusive mig - för att ha skapat den och att stödja den. Ett typexempel på en halmdocka.

Jag vet inte hur insatt du är i detta, men om du har insikt i hur saker och ting eskalerat i USA så bör du ändå känna någon form av oro för vad som kommer hända här i Sverige.

Drag Queen Story Hour Sverige har direkta kopplingar till DQSH i USA.

Deras mål med detta är att lära barnen att vara normkreativa, detta är dom ju helt öppna med så jag förstår inte varför du och alla andra troll i denna tråd sitter och ifrågasätter det.

Citat:
Nej. Jag vill att yttrandefriheten och den konstnärliga friheten fortsatt ska råda.

Jag är öppensinnig och intresserad av min samtid samt vad som ligger till grund för den. Att vårt samhälle har ett mål eller är på väg någonstans är inget jag kan se någon mening att spekulera i.

Återigen detta "vi". Är det du och majoriteten i tråden som satt normkreativitet i läroplanen eller är det ett annat "vi"?

Kanske upptar normkreativiteten tid som kan användas för annat - som att lära sig läsa, skriva och räkna. Det kan vara ett problem.

Ditt tonfall gör att jag anar att du är deprimerad. Jag har själv erfarenheter av det och önskar dig god hälsa.

Normkreativitet är en del i läroplanen, det är dom som skriver läroplanen som bestämt att det ska vara en del i det, inte jag eller vi eller du.

Normkreativitet är ett begrepp som syftar till att barnen ska utforska sin sexualitet och bryta sig ut ifrån de normer som samhället har idag. Att uppmuntra BARN till detta är något som jag och många andra i Sverige ifrågasätter, varför har du och dina kompisar i tråden så svårt att förstå det?
Citera
2023-05-12, 15:07
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Allt har sin tid. De barn jag sett utsättas för detta har varit helt clueless, totalt oförmögna att ta till sig något begripligt från situationen. Endast förvirring uppstår.

Jag har (som vuxen!) umgåtts med ett par transpersoner, vettiga individer jag lärt mig en hel del av. Samt träffat en handfull till, som var skapligt rubbade. Gemensamt för alla är dock att de är olyckliga människor.

Inte stabilt.
Ingen av de här transpersonerna du påstår dig ha träffat verkar ha hunnit lära dig något om skillnaden mellan begreppet drag queen resp begreppet transperson.

Det här kravet du ställer upp på att alla som hanterar barn måste vara lyckliga människor, hur tillämpar du det i vardagen?
Citera
2023-05-12, 15:08
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Och du tycker inte om normkreativitet, så därför ska inga barn få lära sig om det. Är detta kontentan av allt ditt åbäkande här?

Precis, jag och många andra ifrågasätter varför normkreativitet är något som dagisbarn skall indoktrineras i. Grattis, äntligen har du förstått vad tråden handlar om! Välkommen in i diskussionen
Citera
2023-05-12, 15:08
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vi som är intresserade av vem som läser sagor för våra barn. Gör dig inte dummare än du redan är.
Ingen risk, det gör jag inte.
Citera
2023-05-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Har aldrig påstått att jag är ok med förbud för smink och alternativmode för män på arbetsplatsen.
Och ändå uteblir kritik från ditt håll emot denna norm som svt och sossarna har varit med att skapa
Du hade kunnat få samma resultat för vilken stil som helst, nu har vänsteretablisemanget med public service artificiellt tvingat fram "tolerans" specifikt för dragqueens
Vill man jobba på Svt eller som politiker för sossarna så är det säckig Dressman stil som gäller
Citera
2023-05-12, 15:15
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ser du motsvarande konsekvensanalys när barnen erbjuds heteronormativa sagostunder? Eller behövs det inte då?
Heteronormen har vuxit fram organiskt genom evolutionen. Men visst finns det osunda uttryck av könsroller även här. Jag är helt för att ifrågasätta och utmana normer, men låt barnen göra det själva. Mecka inte med dem.
Citera
2023-05-12, 15:20
Avslutad
Citat:
Ingen risk, det gör jag inte.
Då får jag beklaga.
Nå, du fick en bra anledning, har du hittat dom än? Andres och Thomas Svensson, troligen hemmahörande i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in