2023-05-12, 12:40
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
haha, vad faaaan... Det här går inte.

"intellektuella förmåga" har du pratat med en femåring på länge?

Barn i dagisålder är kompletta idioter, och det är precis så det ska vara. Låt dem vara barn och utvecklas i sin takt i alla fall i några år till innan vi börjar tryckka regnbågspropaganda ner i halsen på dom små liven.

Jag har barnbarn, jag vet hur femåringar funkar. De plockar upp sina föräldrars känslor och attityder, om
föräldern visar oro/ilska/förakt för något så kommer femåringen att slå in på den linjen. Om föräldern visar acceptans/välvilja så kommer femåringen att plocka upp det.
Citera
2023-05-12, 12:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag kan inte heller komma på något liknande. Behövs det? Till vad, i så fall?

Du får väl fråga biblioteket i fråga hur urvalet gått till, och vilka kandidater de har sållat mellan.

Bibliotekspersonalen menar du, som med all största sannolikhet blivit HBTQI-certifierade för skattepengar, där de fått lära sig hur rimligt och rätt det är att boka dragshowartister till sagostunder, för 10 lax per sagostund rätt ner i fickan för Miss Shameless och Lady Busty.

Allting givetvis helt opolitiskt, armlängds avstånd, regnbågsindoktrinering är inte politik...
Citera
2023-05-12, 12:41
Medlem
bengtochjags avatar
[quote=AbortRetryIgnore|84436084]
Citat:
Vem är "vi"? Om det finns andra som ser ut att hålla med mig så är det en tillfällighet. Du skriver "vi" om dig själv - är det ni på trollfabriken du menar då?

Ja, att inga andra håller med dig kan vi vara överrens om. Och vad bygger du ditt påstående om att jag skulle komma från någon trollfabrik på?

Citat:
Jag tycker inte att det ska gå skattepengar till verksamhet som detta. Helst hade jag sett noll skatter och att allt skulle gå under privata initiativ. Men som det är nu är hela det politiska etablissemanget ett av många hinder för att det ska realiseras.

Okej, så du håller med mig men ändå inte?

Skulle det vara lika bra / dåligt om NMR fick skattemedel för att hålla nazi-indoktrineringsmys med barn på förskolor eller i biblioteket i Grängesberg?

Citat:
Samtidigt är det nog så besvärligt att det ska behöva ha föräldrarnas godkännande för något så oskyldigt som att någon läser en saga för deras barn. Värnar man sina barn, varför har man då skickat dessa till förskolan? "För att man är tvungen" - med noll skatter får man behålla hela lönen och en förälder kan då vara hemma med barnen genom att det då finns mer pengar i hushållsbudgeten.

Och nej, jag vill inte diskutera socialdemokratism och LO-ism och staten och kapitalet och ockerpriser och renovräkning och marknadshyror och marknadsskolor och Jersey och Guernsey och allt det andra som både vänstervänstern och vänsterhögern gnäller om.

Det sista stycket undrar jag vart det kom ifrån? Varför tar du ens upp det om du inte vill diskutera det? Ingen har, så vitt jag vet, tagit upp dessa avkrokar i tråden tidigare?
Citera
2023-05-12, 12:42
Avslutad
Citat:
Det här är ny information för mig: Dels att artisterna skulle dölja sin identitet (för mig är det väldigt tydligt vilka personer det här debaclet handlar om), och dels att det skulle vara sjukt. Vilken sjukdom är det du tänker på?
Försök att hitta det här Svenssonparet då, så kan vi kolla upp dom.
Citera
2023-05-12, 12:43
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Men då är det ju som jag redan har konstaterat: Du vill helt enkelt att offentlig verksamhet som inte inrättar sig efter just dina politiska värderingar inte ska få någon finansiering. Jag har ställt frågan förut: Jag förstår att detta är ett problem för dig, men för vem mer är detta ett problem?

Jag vill inte att offentlig verksamhet sysslar med finansiell doping av subkulturer och woke-propaganda, nej.

I slutändan blir det ett problem för hela samhället, då denna woke-indoktrinering kommer skapa osäkra, vilsna, psykiskt ohälsosamma ungdomar.
Citera
2023-05-12, 12:44
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Bibliotekspersonalen menar du, som med all största sannolikhet blivit HBTQI-certifierade för skattepengar, där de fått lära sig hur rimligt och rätt det är att boka dragshowartister till sagostunder, för 10 lax per sagostund rätt ner i fickan för Miss Shameless och Lady Busty.

Allting givetvis helt opolitiskt, armlängds avstånd, regnbågsindoktrinering är inte politik...
Jaha. Vart vill du komma med detta?
Citera
2023-05-12, 12:45
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Försök att hitta det här Svenssonparet då, så kan vi kolla upp dom.
Absolut. Ge mig en bra anledning bara.
Citera
2023-05-12, 12:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag har barnbarn, jag vet hur femåringar funkar. De plockar upp sina föräldrars känslor och attityder, om
föräldern visar oro/ilska/förakt för något så kommer femåringen att slå in på den linjen. Om föräldern visar acceptans/välvilja så kommer femåringen att plocka upp det.

Du kan visa acceptans utan att utsätta barnet för det du har acceptans för.

Någonting har hänt de senaste 20 åren där det inte längre räcker att acceptera människor och deras individuella livsval, nu ska det promotas, och "firas". Vilka är det som får egna nätverk på skolor och arbetsplatser? Vilka får ha egna parader flera gånger om året och vifta med sina flaggor? Vad tror du barnen tar med sig från det? Att bögar och transor är precis som alla andra? De lär sig att den gruppen som lyfts fram och hyllas är BÄTTRE. Skillnad på folk och folk med andra ord.
Citera
2023-05-12, 12:50
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jaha. Vart vill du komma med detta?

Jag tänkte vi kunde ha en diskussion här i diskussionsforumet, eftersom du och jag verkar ha skilda åsikter i ämnet. Men du verkar inte vilja bidra.
Citera
2023-05-12, 12:51
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Jag vill inte att offentlig verksamhet sysslar med finansiell doping av subkulturer och woke-propaganda, nej.

I slutändan blir det ett problem för hela samhället, då denna woke-indoktrinering kommer skapa osäkra, vilsna, psykiskt ohälsosamma ungdomar.
Jag utgår från att du har satt dig in i innehållet i de här sagostunderna. Vad i dem är det som enligt dig utgör woke-propaganda? Är det någon särskild av sagorna, eller handlar det bara om artisternas klädedräkt?

Bonusfråga: Woke-propaganda låter som ett jättebra skällsord, men nu när vi diskuterar behövs lite tydligare definitioner. Så vad menar du när du säger woke-propaganda och woke-indoktrinering? Är det bara svepande begrepp för allt du tycker är fel i samhället, eller går det att faktiskt identifiera objektivt när något är woke-propaganda eller inte?
Citera
2023-05-12, 12:55
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Jag tänkte vi kunde ha en diskussion här i diskussionsforumet, eftersom du och jag verkar ha skilda åsikter i ämnet. Men du verkar inte vilja bidra.
Jaha, det gick mig förbi. Du undrade hur urvalet av artister gått till och jag tipsade dig om vem du kan fråga. Sen kom ett inlägg från dig med svepande anklagelser. Jag inser att det kanske är så man diskuterar där du bor, men för mig är den stilen obekant.
Citera
2023-05-12, 12:55
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Du kan visa acceptans utan att utsätta barnet för det du har acceptans för.

Någonting har hänt de senaste 20 åren där det inte längre räcker att acceptera människor och deras individuella livsval, nu ska det promotas, och "firas". Vilka är det som får egna nätverk på skolor och arbetsplatser? Vilka får ha egna parader flera gånger om året och vifta med sina flaggor? Vad tror du barnen tar med sig från det? Att bögar och transor är precis som alla andra? De lär sig att den gruppen som lyfts fram och hyllas är BÄTTRE. Skillnad på folk och folk med andra ord.

Riktigt bra skrivet.
Det är självklart att barnen vill ingå i den gruppen som hyllas som hjältar och firas med pompa och ståt, och dessutom färgglatt och glittrigt. Hela pride-rörelsen är ju som framtagen för barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in