[quote=AbortRetryIgnore|84436084]
Citat:
Vem är "vi"? Om det finns andra som ser ut att hålla med mig så är det en tillfällighet. Du skriver "vi" om dig själv - är det ni på trollfabriken du menar då?
Ja, att inga andra håller med dig kan vi vara överrens om. Och vad bygger du ditt påstående om att jag skulle komma från någon trollfabrik på?
Citat:
Jag tycker inte att det ska gå skattepengar till verksamhet som detta. Helst hade jag sett noll skatter och att allt skulle gå under privata initiativ. Men som det är nu är hela det politiska etablissemanget ett av många hinder för att det ska realiseras.
Okej, så du håller med mig men ändå inte?
Skulle det vara lika bra / dåligt om NMR fick skattemedel för att hålla nazi-indoktrineringsmys med barn på förskolor eller i biblioteket i Grängesberg?
Citat:
Samtidigt är det nog så besvärligt att det ska behöva ha föräldrarnas godkännande för något så oskyldigt som att någon läser en saga för deras barn. Värnar man sina barn, varför har man då skickat dessa till förskolan? "För att man är tvungen" - med noll skatter får man behålla hela lönen och en förälder kan då vara hemma med barnen genom att det då finns mer pengar i hushållsbudgeten.
Och nej, jag vill inte diskutera socialdemokratism och LO-ism och staten och kapitalet och ockerpriser och renovräkning och marknadshyror och marknadsskolor och Jersey och Guernsey och allt det andra som både vänstervänstern och vänsterhögern gnäller om.
Det sista stycket undrar jag vart det kom ifrån? Varför tar du ens upp det om du inte vill diskutera det? Ingen har, så vitt jag vet, tagit upp dessa avkrokar i tråden tidigare?