2023-05-12, 08:54
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag vet inte vad du är ute efter. Det enda jag gör i den här tråden är att försöka få er, som har synpunkter på vad något bibliotek någonstans i landet väljer att lägga pengar på, att förklara för mig vad problemet är. Och så försöker jag bringa lite reda i de högst förvirrade svar jag får. Till exempel från dig, som inte har något bättre för dig än att lägga ord i munnen på mig.

Och jag har svarat dig åtskilliga gånger att problemet i denna fråga är, att när politiskt styrda medel går till bibliotek som bokar in HBTQI+-aktivister, och avlönar dessa med svenska skattemedel, där dessa har en timmes läsning för barn med inriktning normkreativitet. Vad är det du inte förstår i denna mening?
Citera
2023-05-12, 08:55
Medlem
belfs avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte man ska. Hurså? Och reagerar på vad?

Jag vet inte vem som har tutat i dig det här, men inga fakta understödjer din tes. Drag queens är HBTQ-världens motsvarighet till clowner. Jag utesluter inte att det finns någon druga någonstans som går igång sexuellt på att ikläda sig drag, men det är inte på något sätt definierande för fenomenet. På motsvarande sätt finns det säkert någon clown där ute som går igång på att ta på sig sin röda näsa, men det är liksom inte det som är den definiserande egenskapen.
Nu har jag inga barn, men om jag hade haft det hade jag nog inte låtit dem vara ensamma med främlingar. Hurså?

Clown är inte en sexuell identitet, så jag oroar mig inte för dig.
Psykiskt sjuka män utan spärrar mot normöverskridande beteenden klär sig som kvinnor och söker komma nära små barn. Om det inte ringer varningsklockor då så är det en autismdiagnos som stängt av larmet.
Citera
2023-05-12, 08:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag

"Drag Story Hour är precis som det låter, bedårande, glittriga och fantasifulla Dragqueens som läser normkreativa sagor för barn.

Under Drag Story Hour har fantasin och sagan inga normer eller gränser. Under dessa sagostunder får världen vara precis så olik, stor och kärleksfull som den faktiskt är. Lady Busty och Miss Shameless vill ge barn positiva queera förebilder som utmanar könsnormerna och att barnen ska känna att alla har rätt att vara precis som de är. Vi är alla olika och har rätt att vara det."

https://www.regionhalland.se/kulturprogram/drag-queen-story-hour-2-7-ar/

Som sagt, vi har gått igenom det här tusen gånger i tråden redan, och det är rätt så genomskinligt att ni är troll.

Tar man sig en titt på dina startade ämnen så inser man rätt snabbt att du lider av grav psykisk ohälsa dessutom.

Det här säger ju ingenting om den sexualitet du är så upprörd över.

Tack för din diagnos. Är du utbildad psykiatriker?
Citera
2023-05-12, 08:56
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Och jag har varat dig åtskilliga gånger att problemet i denna fråga är, att när politiskt styrda medel går till bibliotek som bokar in HBTQI+-aktivister, och avlönar dessa med svenska skattemedel, där dessa har en timmes läsning för barn med inriktning normkreativitet. Vad är det du inte förstår i denna mening?
Så problemet är att det finns bibliotek där ute vars verksamhet inte är förenlig med just dina politiska åsikter. OK. För vem är det ett problem, utöver dig och de rubelfinansierade?
Citera
2023-05-12, 08:57
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappmyts
Barn programmeras av sin omgivning. Om detta får ske med vuxenvärldens godkännande betraktas det också som normalt. Och barnen tar med sig detta upp i vuxenvärlden. Det är då de tänker att de snälla sagoläsarna ska få vara som de vill. Vilket är syftet.
Clowner har ingen agenda. Men du får förstås intala dig att det är harmlöst, kanske enklast så.

Det är ändå du som förälder som ger dina barn värderingar. Jag kommer aldrig att säga till min son att det finns 124 kön och att en transexuell man är lika mycket kvinna. Sagoläsarclownen kommer att ha mycket liten impact på min sons värderingar.
Citera
2023-05-12, 09:02
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Så problemet är att det finns bibliotek där ute vars verksamhet inte är förenlig med just dina politiska åsikter. OK. För vem är det ett problem, utöver dig och de rubelfinansierade?

Ni vänsteraktivister skriker ju själva att politiken skall hålla en armlängds avstånd till kulturen, så varför ska vi dopa vissa kulturämnen med skattemedel?

Det är, om du kan förmå dig att läsa tråden, fullständigt klart och tydligt att det är en stor del människor i Sverige som tycker detta är oroväckande. Varför räknas inte vår åsikt?

Kan du förklara för mig varför 9000:- / timme är en lämplig summa att lägga på dessa sagostunder?
Senast redigerad av bengtochjag 2023-05-12 kl. 09:08.
Citera
2023-05-12, 09:07
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det här säger ju ingenting om den sexualitet du är så upprörd över.

Tack för din diagnos. Är du utbildad psykiatriker?

Jo, det gör ju det, då normkreativitet handlar om att utforska sin sexuella läggning och att bryta normen kring könstillhörighet.
Citera
2023-05-12, 09:15
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ni vänsteraktivister skriker ju själva att politiken skall hålla en armlängds avstånd till kulturen, så varför ska vi dopa vissa kulturämnen med skattemedel?

Det är, om du kan förmå dig att läsa tråden, fullständigt klart och tydligt att det är en stor del människor i Sverige som tycker detta är oroväckande. Varför räknas inte vår åsikt?

Kan du förklara för mig varför 9000:- / timme är en lämplig summa att lägga på dessa sagostunder?
Jag har ingen åsikt om hur det här biblioteket – jag vet inte ens var det ligger, men jag gissar att jag inte är invånare i kommunen i fråga – ska använda sina pengar. Du verkar däremot ha en åsikt om det, så du får nog leva med att argumentationsbördan hamnar på dig. Hittills har vi kommit fram till att du inte tycker om att biblioteket inte rättar sig efter just dina värderingar.
Citera
2023-05-12, 09:18
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Clown är inte en sexuell identitet, så jag oroar mig inte för dig.
News flash: Drag Queen är inte heller en sexuell identitet.

Citat:
Ursprungligen postat av belf
Psykiskt sjuka män utan spärrar mot normöverskridande beteenden klär sig som kvinnor och söker komma nära små barn.
Mm, fast nu finns det ju ingen info om att de här artisterna skulle vara psykiskt sjuka. Den uppgiften verkar du ha hittat på själv.
Citera
2023-05-12, 09:22
Medlem
Det är varken politiker, ni eller transor som bestämmer. Det gör barnens föräldrar. De borde få frågan innan förskolan går till biblioteket. De äger rätten bestämma.
Citera
2023-05-12, 09:22
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Jag har ingen åsikt om hur det här biblioteket – jag vet inte ens var det ligger, men jag gissar att jag inte är invånare i kommunen i fråga – ska använda sina pengar. Du verkar däremot ha en åsikt om det, så du får nog leva med att argumentationsbördan hamnar på dig. Hittills har vi kommit fram till att du inte tycker om att biblioteket inte rättar sig efter just dina värderingar.

Du verkar inte förstå att det inte handlar om ett bibliotek som flummat iväg och börjat boka in dessa, utan det är satt i system, och skattepengar är öronmärkta, för att bedriva denna typ av verksamhet.

Argumentationsbördan ligger på mig? Så bara för att du är positiv till detta så har du åsiktsimmunitet eller vad menar du?

Du förespråkar att barn, från bäbisar till 12 år gamla ska genomgå statligt finansierad indoktrinering med fokus på normkreativitet, kan vi inte bara komma överens om det iallafall?
Citera
2023-05-12, 09:34
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Du verkar inte förstå att det inte handlar om ett bibliotek som flummat iväg och börjat boka in dessa, utan det är satt i system, och skattepengar är öronmärkta, för att bedriva denna typ av verksamhet.
Öronmärkta skattepengar? Det är en intressant detalj. På riksnivå eller kommunal nivå? Det innebär i så fall att bibliotekets tjänstemän helt enkelt gör sitt jobb.
Citat:
Argumentationsbördan ligger på mig? Så bara för att du är positiv till detta så har du åsiktsimmunitet eller vad menar du?

Nej, det jag säger är att det är du som har åsikter om vad biblioteket ska lägga sina pengar på, och att det innebär att du får argumentera för din åsikt. Jag har ingen åsikt om hur biblioteket ska använda sina pengar – jag vet inte ens var det ligger – och behöver inte förklara det vidare. Detta förhållande verkar vara frustrerande för dig; det är åtminstone så jag uttolkar din tendens att komma med halmgubbar som den här:
Citat:
Du förespråkar att barn, från bäbisar till 12 år gamla ska genomgå statligt finansierad indoktrinering med fokus på normkreativitet, kan vi inte bara komma överens om det iallafall?
Nej, det ser jag ingen anledning att komma överens med dig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in