2023-05-11, 12:03
Medlem
bangkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsprotokoll

https://gofile.io/d/IOhXC0

.

Tack så mycket!
Tror absolut det är personen vars FB jag länkade till tidigare då denna kille har c/o adress *lva By, någon som också finns med på R's FB.
+ för R's prestigefyllda FB-arbete som "hasslare".

*=A
Citera
2023-05-11, 12:37
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Låter lite romskt? Eller? Andranamnet och efternamnet. Samt Finland. Om det nu är rätt person ens.

arm*s är finskt, efternamnet ett av de vanligaste finlandssvenska namnen
Citera
2023-05-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Intressant att åkl. ej kryssat i flyktrisk när han är utländsk medborgare…

Boende i Tammerfors. Inte många svensktalande där mig veterligen. I Finland har förutom (finlands)svenskar även zigenare ofta svenska namn.

Födelsedag om tre dagar, grattis till en födelsedag i häktet

Jag reagerade också på att åklagaren inte angett flyktrisk som skäl för häktning, då han som sagt är medborgare i annat land. Juridiken är bra märklig ibland.
Citera
2023-05-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangkaka
Tack så mycket!
Tror absolut det är personen vars FB jag länkade till tidigare då denna kille har c/o adress *lva By, någon som också finns med på R's FB.
+ för R's prestigefyllda FB-arbete som "hasslare".

*=A
Intressant att han uppgett *lva By *-A som c/o adress på Petersbergsgatan 30...då inte personen By bor där utan är skriven på Vikengatan... Känns rekonstruerat...
Och grattis på födelsedagen i häktet, hehe....
Citera
2023-05-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-elis
Jag reagerade också på att åklagaren inte angett flyktrisk som skäl för häktning, då han som sagt är medborgare i annat land. Juridiken är bra märklig ibland.
Förmodligen är de andra skälen fullt tillräckliga, mordmisstänkta brukar alltid vara häktade hela vägen till rättegång oavsett. Men det finns ju inget hinder mot att kryssa i flyktrisken också...

Citat:
Ursprungligen postat av bambam88
Väldigt tyst nu bland alla rassar som kräktes över dessa gärningsmän till afghaner, "babbar" och allt annat "dom" blev kallade
Du missade att alltså både BO och MGM är babbar (utländska medborgarskap, ej boende i riket)?
Senast redigerad av ConnyfranA 2023-05-11 kl. 15:15.
Citera
2023-05-11, 15:28
Medlem
Citat:
Du missade att alltså både BO och MGM är babbar (utländska medborgarskap, ej boende i riket)?

MGM är inte Babbe. Han är kritvit svensk som flyttat sin hemvist till Finland.
Senast redigerad av OlleAk 2023-05-11 kl. 15:29. Anledning: Felstavning
Citera
2023-05-11, 15:43
Medlem
Du missade att alltså både BO och MGM är babbar (utländska medborgarskap, ej boende i riket)?[/quote]

Hahah, lek inte.. För det första skrev jag gärningsmän, och för det andra så har jag mycket svårt att se att en en etnisk vit man som vad jag förstår, bott i Sverige mycket länge med finskt medborgarskap, skulle gå in under kategorin "Babbe".
Citera
2023-05-11, 15:45
Medlem
Citat:
Förmodligen är de andra skälen fullt tillräckliga, mordmisstänkta brukar alltid vara häktade hela vägen till rättegång oavsett. Men det finns ju inget hinder mot att kryssa i flyktrisken också...

Ja det är helt säkert så som du skriver. I detta fall kanske det hade räckt med endast ett eller två skäl för att få honom häktad.
Citera
2023-05-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
MGM är inte Babbe. Han är kritvit svensk som flyttat sin hemvist till Finland.
Brukar kritvita svenskar sakna svenskt medborgarskap? Det står alltså MEDBORGARE I FINLAND i häktningsbeslutet just för att han inte har svenskt medborgarskap.
Senast redigerad av ConnyfranA 2023-05-11 kl. 18:42.
Citera
2023-05-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
arm*s är finskt, efternamnet ett av de vanligaste finlandssvenska namnen

Jag tänkte på hans andranamn *ll*n och efternamnet Nym*n (*=a). Jag är dock ingen expert på romska namn så jag gissade lite. Verkar dock finnas personer med samma eller liknande namn som uppenbart är romer om man söker runt lite.
Citera
2023-05-11, 21:16
Medlem
bangkakas avatar
Citat:
Brukar kritvita svenskar sakna svenskt medborgarskap? Det står alltså MEDBORGARE I FINLAND i häktningsbeslutet just för att han inte har svenskt medborgarskap.

Kul att babbar, i din bok, innefattar alla som inte är svenska medborgare.
Citera
2023-05-11, 21:17
Medlem
Är väll flera mgm? Vilka är de andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här