2023-05-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Finns väl dock en tydlig skillnad i tillvägagångssätt. Det här verkar vara ett masslagsmål på gatan (typiskt sett antingen fotbollshuliganer (brukar inte använda kniv och ej vanliga i Karlstad), zigenare (hedersbråk mellan klaner) eller araber (konflikt mellan klaner el. kriminella gäng)). När fyra av fem mord utförs av svenskar är det ofta i hemmet mellan två alkisar eller knarkare som är antingen gifta eller gamla vänner, inte masslagsmål.

Senaste knivdådet i Karlstad...4 svennar inplockade, 1 dömd för mordförsök.

https://www.nwt.se/2022/04/24/efter-...fri-fot-ce121/
Citera
2023-05-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Finns väl dock en tydlig skillnad i tillvägagångssätt. Det här verkar vara ett masslagsmål på gatan (typiskt sett antingen fotbollshuliganer (brukar inte använda kniv och ej vanliga i Karlstad), zigenare (hedersbråk mellan klaner) eller araber (konflikt mellan klaner el. kriminella gäng)). När fyra av fem mord utförs av svenskar är det ofta i hemmet mellan två alkisar eller knarkare som är antingen gifta eller gamla vänner, inte masslagsmål.
Missbrukarmorden drabbar lika ofta oskyldiga grannar och folk som råkar vara i vägen när missbrukaren hör en inre röst...
Citera
2023-05-08, 12:43
Medlem
Enligt rykten är den mördade personen L*uren, kan inte garantera detta men enligt en person som kände honom så är det namnet.
Citera
2023-05-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joockeboooiii
Enligt rykten är den mördade personen L*uren, kan inte garantera detta men enligt en person som kände honom så är det namnet.

Har också fått den informationen
Citera
2023-05-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettnaaamn
Har också fått den informationen

Finns inte på Ratsit. Ni får vara mer specifika. Smeknamn eller riktigt namn?
Citera
2023-05-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvergran

Lite svårt när jag inte känner pojken , utan min son är i samma ålder och vet vem han är
Citera
2023-05-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvergran

Och skriv ut asteriskens innebörd för fan. Testade alla möjliga varianter utan att hitta rimlig matchning. Lauren, Louren, Luuren, Luren.
Citera
2023-05-08, 13:17
Medlem
kakmonstret98s avatar
Kan det vara personen som är född 2002 på västra torggatan 10A i Karlstad
Citera
2023-05-08, 13:18
Ingen som vet vilka mgm och bo är
Citera
2023-05-08, 13:32
Medlem
Fått höra att BO kan vara någon som kallas för J*.

*=W.
Smeknamn borde väl vara ok att skriva men ja.
Citera
2023-05-08, 13:38
Medlem
bangkakas avatar
Försök till bortspolat blod på plats, utan för salong Lale och mellan husen med beteckning "Monitorn 2" och "Monitorn 7"
Blodsdropp och vad som varit en större pöl. Stod utländskar på plats och verkade prata om händelsen varav en av dem gestikulerade hur (någon) högg en annan.
Citera
2023-05-08, 13:54
Medlem
Om jag inte minns fel så ligger det nära hållplatsen som endast kör från campus - centrum, utanför ett hotell, gatan brukar vara full av utländska turistbussar. Rån tror jag knappast det är väl en av de mest övervakade gatorna, mer sannolikt att det är studenter påväg hem efter en kväll på krogen där något förmodligen inträffat bland sällskapet. Men jag kan ha fel. Var trots allt minst 6-7 år sedan jag besökte Karlstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in