2023-05-10, 23:11
Medlem
Jag är så less på den här diskussionen om sagoläsning! Snacka om trans mena trams... Antingen tar man sin unge till bibblan och låter den höra på sagoläsnignen eller också låter man bli!!!
Citera
2023-05-10, 23:37
Medlem
Tercios avatar
Det börjar så smått med "frivilliga" sagostundet på bibliotek men snart kommer detta vara obligatoriska moment på dagis och förskola/skola. Vänta bara. Vad hette den andra pedofilen, "åskfittan" eller något liknande. Nej hur kan någon tro att det har med sex att göra?
Citera
2023-05-11, 00:30
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf
Alla, förutom folk som du, är överens om att de mår dåligt pga att de blir ofta sämre behandlade. Men snälla, upplys mig, varför mår de dåligt, om anledningen inte är att de har svårt att bli accepterade?

Vet du hur en könskorrigering går till? Ingen blir skickad till någon HBTQ psykolog som lurar i folk skit, utan det görs en mångårig lång undersökning här i sverige. Underlivskirurgi är inte aktuellt förens 25+, i specialfall kan de få det godkänt om dem är 18+, men aldrig under 18. Samt detta är som sagt specialfall.

Innan du fortsätter kasta ur dig spydiga kommentarar så kan jag säga dig att jag inte läser nyheter, förutom det jag finner intressent via flashback och /pol/ (vid stora happenings, typ senast i helgen han som gjorde skjutningen i Texas). Händer något viktigt jag måste kolla upp hör man ju det på jobbet osv.

Utvecklingen har gått längre i USA, det är ju just det som är grejen med progressiva grejer. Progress betyder framsteg. Framsteg i den här kontexten är att desto yngre de är när de får könet avskuret desto bättre. Även framsteg när yngre och yngre blir könsförvirrade eller rättare sagt hjärntvättade in en kollektiv masspsykos av samhället vilket är syftet med det här. Syftet är även att sexualisera barn och kratta manegen för pedofiler då sexualiserade och traumatiserade barn är ännu lättare att hjärntvätta med ännu mer skit när de är vuxna efter de som sagt är traumatiserade och svaga individer.

https://cbs6albany.com/news/nation-world/new-hampshire-teen-one-of-the-youngest-to-have-gender-reassignment-surgery
Citera
2023-05-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Stänger ner? De lär inte stänga ner. Vad jag skrev var att färre barnfamiljer kommer besöka bibliotek efter det här. Och åter igen problemet är inte att transor skulle ”attackera” någon. Det är att barn som är väldigt lättpåverkade kan utsätta för onaturliga människor som tyvärr ofta lider av funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa. På samma sätt som du inte vill utsätta dina barn för en knarkare som förespråkar knark vill du inte utsätta dina barn för människor med psykisk ohälsa. De behöver inte se hur sjuka eller labila dessa människor är. Och speciellt inte vid låg ålder när barn inte utvecklat sin förmåga att förstå den sortens psykiska ohälsa.

Vad ska en drag-person som kallar sig ”miss shameless winewhore” lära ett litet barn?
Citera
2023-05-11, 01:19
Medlem
Citat:
jag är personligen inget fan av Miss Shameless och Lady Busty, då de har sexualiserade namn. Dock konceptet drag artister har jag inget emot. Typ om Babsan hade haft sagostunder, hade ju varit skitkul att gå dit med kidsen.

Jag vill reiterera att jag ej tycker om de där dragartisterna som grät ut i media över Åkessons uttalanden i helgen. Efter att ha kollat närmare in på just dem två så känns det nästan som att dem är en rysk psyop eller liknande.

Samtidigt tycker jag det är svinlöjligt av alla i er tråden som är emot ALLT som har med hbt eller normöverskridande grejer i allmänhet att göra (jag menar er som riktar ilskan till konceptet HBTQ, istället för det vettiga alternativet, att kritisera Lady Busty och Miss Shameless som indiviter), vuxna män som sitter här inne och önskar död på folk bara för de är bög osv, fan väx upp. Jag tror inte att kids blir bög bara för att de ser två män kyssas i en film tex. HBT-personer blev ju bög/trans ändå även fast de sett hetero-par i varje film de sett när de växte upp.

Barn är lättpåverkade förut ville barn bli Rabo eller Stålmannen nu vill de bli transvestit istället. Svenska samhället är mentalsjukt. CP-svensken förstår inte hur onormal och avvikande den är sett till resten av jordens befolkning. Sjuka icke-fungerande värderingar och normor leder till psykiska sjukdomar och missbruk bland unga personer.
Citera
2023-05-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tycker hela den här debatten är underlig. Inte minst för att det blir en typ av exotisering av dragqueens. Varför är det okej? Det är något annorlunda så då vill man göra en grej av det genom att det ska ingå som ett nummer i bibliotekets program liksom. För mig är det såklart helt okej att en dragshowartist läser sagor för mina barn. Det konstiga ligger ju i att det skulle vara just för att hen är en dragartist! Jag förstår inte varför man ska belysa det i det här sammanhanget liksom. Varför ska just det faktumet lyftas? Blir det inte att exotisera det? Typ som man kunde göra med vissa folkgrupper på Skansen förr. De fick komma dit och lajva same eller liknande för att de i städerna skulle få uppleva något annorlunda. Det är lite den känslan här med tycker jag. Å andra sidan är väl drag en ”gren” för sig liksom, den går ju liksom ut på att visa upp sig och synas.

Men varför pratas det inget om den här aspekten av saken? Skulle det börja jobba en person som vill köra dragqueen hela dagarna på förskolan där mina barn går och läsa sagor osv så hade jag inte brytt mig alls. Men jag hade ju inte aktivt frågat efter om de inte kunde anställa någon som var drag, lika lite som jag hade frågat om de inte kunde anställa någon som var handikappad, hade ursprung från Chile eller vad sjutton man nu kan komma på som skulle vara en minoritetsgrupp i samhället. Jag tycker helt enkelt inte att man nyttjar någon grupp eller kultur på det sättet bara för att de tillhör den gruppen och man tycker att det är något spännande med det. Det är inte rätt anledning liksom. Det är respektlöst mot gruppen.

Däremot så finns det mycket kring drag som barn nog älskar. Som vi kanske är många som älskar till och med! Och det är ju glitter, glamour och överdrifter. Att verkligen få leva ut. Så det hade passat utmärkt med en workshop på temat på biblioteket. För det är ju ett tema som verkligen barn lär gilla. Och där kan man väl ha någon insatt som leder.

Men att en dragqueenartist ska läsa sagor just för att hen är dragqueen blir konstigt mot alla dragqueens tycker jag. Här är det ju ”läsa saga” som är fokus och då får väl bäst lämpad göra det, drag eller icke drag spelar väl ingen roll?

Så i mina ögon ligger problemet mer i varför man väljer ut en grupp i samhället att göra en vanlig biblioteksaktivitet? Varför ska just det vara dragplåstret för aktiviteten liksom? Det blir ju en exotisering av gruppen som känns konstig.

Du kommer bli jätteförvånad när din normlösa hen-unge börjar missbruka droger, prostituera sig eller blir föreskriven SSRI mediciner som gör den ännu sjukare.

Svenskar är uppenbarligen idioter som för dumma för att finnas till och kommer snart försvinna. I framtiden kommer det inte finnas dysfunktionella cp-svenskar som hyllar transvestiter för de kommer ha avskaffat sig själva.

Den dysfunktionella cp-svenskens plats i tillvaron kommer ersattas av araber och muslimer som trots vissa andra brister klarar av att skilja på vad som är bra och dåligt.
Senast redigerad av larsjohansson 2023-05-11 kl. 01:33.
Citera
2023-05-11, 05:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det beror väl på att det sitter en massa Sverigedemokrater och hatar honom/henne på nätet?
Tror snarare att Vinhoran och Bystiga damen inte klarar av att bemöta konstruktiv kritik, då de vet med sig att de inte har något vettigt att tillföra i barnens liv.

Det snackas om att de vill lära barnen att det är okej att vara sig själv, samtidigt som de maskerar sig, inte bemöter kritik och inte vågar avslöja sin verkliga identitet. Det talar ju snarare för att de vet att de gör något som folk inte gillar, men gör det ändå, för att sedan springa och gömma sig. Inte ett beteende jag vill lära mina barn, de ska kunna stå för vad de göra, annars ska de inte göra det alls.

Varför får man aldrig se dessa utan maskering och veta vad de har för utbildning och gör till vardags?

Och varför är det ok att kränka vinhoror, är inte de också människor med känslor?
Hur förklarar man för en 5-åring vad en vinhora är eller varför det är något positivt med att vara skamlös? Varför vill inte vinhoran bemöta kritiken och svara på frågor för att lugna föräldrarna?
Citera
2023-05-11, 07:06
Medlem
Nej, dessa transpedofiler skall inte för sin egen sexuella njutnings skull tillåtas projicera sina perversioner och fantasier på småbarn. Synd att Märta Stenevi är av en annan uppfattning.
Citera
2023-05-11, 07:50
Medlem
Jag tycker samhällsägda bibliotek inte ska ge påtryckargrupper eller extrema människor aktivitetsutrymme som i detta fall.
Att okritiskt låta dessa två transpersoner få så mycket utrymme är under all kritik.

I denna tråd låter det som om
transpersoner, eller i alla fall dessa två skulle vara pedofiler.

Vilka belägg finns det för att t.ex. den skamlösa vinhoran verkligen är pedofil?
Om jag förstår några inlägg rätt så har den skamlösa vinhoran ohämmat vurmat och gjort reklam får en sexuellt laddad ritbok där minst en sida endera har ett pedofilt inslag endera ligger farligt nära.

Finns fler belägg, indicier i fallet de skamlösa vinhoran?

Om jag får spekulera så tror jag att om en manlig person är icke-heterosexuell att risken för att också vara pedofil ökar dramatiskt.
Citera
2023-05-11, 08:07
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Alla, förutom folk som du, är överens om att de mår dåligt pga att de blir ofta sämre behandlade. Men snälla, upplys mig, varför mår de dåligt, om anledningen inte är att de har svårt att bli accepterade?

Vet du hur en könskorrigering går till? Ingen blir skickad till någon HBTQ psykolog som lurar i folk skit, utan det görs en mångårig lång undersökning här i sverige. Underlivskirurgi är inte aktuellt förens 25+, i specialfall kan de få det godkänt om dem är 18+, men aldrig under 18. Samt detta är som sagt specialfall.

Innan du fortsätter kasta ur dig spydiga kommentarar så kan jag säga dig att jag inte läser nyheter, förutom det jag finner intressent via flashback och /pol/ (vid stora happenings, typ senast i helgen han som gjorde skjutningen i Texas). Händer något viktigt jag måste kolla upp hör man ju det på jobbet osv.

Så du tror, på allvar, att den enda orsaken till att barn- och ungdomar mår dåligt är bristen på acceptans? Herregud!

Du förstår kanske att Sverige inte är världen - det finns andra länder i världen som icke har samma tåggång som vi har i detta land. Det är lika sjukt ändå. Könskorrigering och hormonbehandlingar bord såklart vara förbjudet före 18 års ålder, helst senare då kroppen och psyket ej är fullt utvecklat förrän flera år senare... Du förstår säkerligen att dessa gränser kommer förskjutas neråt i åldrarna ju mer accepterat företeelsen blir, även i Sverige?
Citera
2023-05-11, 08:25
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du tror, på allvar, att den enda orsaken till att barn- och ungdomar mår dåligt är bristen på acceptans? Herregud!

Du förstår kanske att Sverige inte är världen - det finns andra länder i världen som icke har samma tåggång som vi har i detta land. Det är lika sjukt ändå. Könskorrigering och hormonbehandlingar bord såklart vara förbjudet före 18 års ålder, helst senare då kroppen och psyket ej är fullt utvecklat förrän flera år senare... Du förstår säkerligen att dessa gränser kommer förskjutas neråt i åldrarna ju mer accepterat företeelsen blir, även i Sverige?

Precis,

Som sagt, det finns en anledning till att dom vill woke-indoktrinera bäbisar och barn nu också.
DQSH startade i San Fransisco 2015 och redan 2018 hade det spridit sig till Sverige.

Otroligt naivt av "tfwnobf" och alla andra woke-förespråkare att tro att detta inte är en metod för att indoktrinera de allra yngsta i samhället till denna självmordssekt, och att vi i Sverige skulle göra det annorlunda än woke-meckat USA.

För övrigt tycker jag det är lite underligt att samtliga woke-förespråkare slutar svara så fort man presenterar denna fakta för dem.

Är det så att dom läser det man presenterar, tar till sig faktan och ser sig besegrade, eller väljer dem att blunda, ragequita och intala sig själva att dom hade rätt ändå? Förmodligen det senare alternativet, tyvärr.

Jag vill att åtminstone EN av dem bemöter faktan med konstruktiva argument och fakta som stödjer deras godhetssignalerande, men än så länge har dom bara lyckats komma med känsloargument och trötta klyschor.

Kom igen nu, woke-älskare, visa oss dödsnazistiska, bigotiska böghatare att ni har kött på benen!
Citera
2023-05-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Till er som tycker denna verksamhet är bra, i usa var sagostund nytt för flera år sedan. Det var såklart splittrade åsikter.

Exempel på var dom är idag:

Exempel 1: https://twitter.com/Love24249036/status/1655576410742829059?s=20

Exempel 2:
https://twitter.com/Lady_Di_W/status/1645534632706969606?s=20

Det börjar alltid någonstans….
Känner att detta inlägg borde postas på varje sida hädanefter. Kanske fästas i TS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in