Citat:
Ursprungligen postat av
tfwnobf
Alla, förutom folk som du, är överens om att de mår dåligt pga att de blir ofta sämre behandlade. Men snälla, upplys mig, varför mår de dåligt, om anledningen inte är att de har svårt att bli accepterade?
Vet du hur en könskorrigering går till? Ingen blir skickad till någon HBTQ psykolog som lurar i folk skit, utan det görs en mångårig lång undersökning här i sverige. Underlivskirurgi är inte aktuellt förens 25+, i specialfall kan de få det godkänt om dem är 18+, men aldrig under 18. Samt detta är som sagt specialfall.
Innan du fortsätter kasta ur dig spydiga kommentarar så kan jag säga dig att jag inte läser nyheter, förutom det jag finner intressent via flashback och /pol/ (vid stora happenings, typ senast i helgen han som gjorde skjutningen i Texas). Händer något viktigt jag måste kolla upp hör man ju det på jobbet osv.
Okej, att du representerar alla i samhället, förutom folk som mig får du själv stå för.
Väldigt många av dessa transgender-ungdomar är feldiagnoserade av vården, plus att vi idag har ett samhälle som uppmuntrar och belönar de som påstår sig lida av könsdysfori och vården är extremt fokuserad på just denna relativt "nya" sjukdom. Om du som autistisk bipolär ungdom besöker vården idag blir du mer eller mindre styrd emot könsdysfori och "könsbekräftande vård".
Studien jag länkar till är ju från USA, så varför tar du upp Sverige? USA är landet som gått absolut längst i utvecklingen när det gäller "normkreativitet" och könskorrigeringar, och det är USA vi så gärna ser upp till och följer efter.
Det är väldigt lätt att sitta som 17 åring och påstå att man lider av könsdysfori då du dels blir indoktrinerad till att mer eller mindre vilja vara könsdysforisk, samt att du får extremt mycket positiv uppmärksamhet och hejarop, du uppmuntras till att utforska och bryta normen. Men de som gått på hormonbehandlingar och andra kemiska ingrepp för att göra en könskorrigering i tiotals år börjar nu se de fruktansvärda biverkningar som detta medför, och de är inte trevliga.
Varför tror du medelåldern för transpersoner i USA är 30 år? Tror du verkligen det är för att nazister mobbar dom när dom går på stan, eller kan det ha med hormonbehandlingar, droger och depression att göra?
Nu var det ju faktiskt så att du började slänga dig med spydiga kommentarer och projicerande fördomar om mig. Okej, kul för dig att du bygger din allmänbildning på saker du hör i fikarummet på jobbet, good for you.