2023-05-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är nästan samma tidpunkt som han beskrevs som nån tränare (vart det nu var).
Året efter. Tänkte om det också förklarar temporär tid (2011/12) dvs ett uppbrott och flytt?

Edit.
April 2010 skriver han "alrede træt af at flytte" på fb.
Om det kanske kan handla om flytt från
Skælskør till Korsør?
Hade kartläggning i åtanke om var han befinnit sig.

Btw så gillar han McDonalds, om än likt många andra.
Råkade dock tänka på Slagelse två år fram i tiden där man glömde kolla kameror...

"Altid godt med McD efter druk" skriver han 2014.
Takk.
I en av de podcastene som jeg linket til, ble det sagt at "han var mye i Korsør på den tiden da EM forsvant". Jeg vet ikke i hvilke sammenhenger han var i Korsør på den tiden, eller om han eventuelt var mye i Korsør i forbindelse med feks jobb eller venner.
Hans omgangskrets var i Slagelse (han gikk også på handelsskole i Slagelse).
Citat:
Btw så gillar han McDonalds, om än likt många andra.
Det kan kanske ha vært slik at han (eventuelt i en lang periode?) observerte EM og eventuelt andre tenåringsjenter på McDonalds (og andre steder) i Slagelse og på Slagelse Stasjon, i tillegg til å observere EM og andre som kom med tog til Korsør? Kanskje han også reiste med toget fra Slagelse på spesielle tidspunkt for å observere hvem som gikk av toget i Korsør?
Citat:
Råkade dock tänka på Slagelse två år fram i tiden där man glömde kolla kameror...
Hvilket år var det?
Citera
2023-05-10, 14:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk.
I en av de podcastene som jeg linket til, ble det sagt at "han var mye i Korsør på den tiden da EM forsvant". Jeg vet ikke i hvilke sammenhenger han var i Korsør på den tiden, eller om han eventuelt var mye i Korsør i forbindelse med feks jobb eller venner.
Hans omgangskrets var i Slagelse (han gikk også på handelsskole i Slagelse).

Det kan kanske ha vært slik at han (eventuelt i en lang periode?) observerte EM og eventuelt andre tenåringsjenter på McDonalds (og andre steder) i Slagelse og på Slagelse Stasjon, i tillegg til å observere EM og andre som kom med tog til Korsør? Kanskje han også reiste med toget fra Slagelse på spesielle tidspunkt for å observere hvem som gikk av toget i Korsør?

Hvilket år var det?
Ja, jag menade Emilies besök på McDonalds i Slagelse runt 01.30 innan de sen går till stationen. De är väl där rätt länge.

De kollade aldrig kameror på McDonalds, det var för sent.

Om han har stark koppling till Slagelse (handelsskole) och ev nycklar till lägenheten så är det väl inte omöjligt att han spanade just där.
Tidpunkten för jakt är väl rätt klassisk i sig, fredag natt, folk är berusade, riskerar tyvärr gå hem...

Spanade in tjejer, och ev överhörde deras samtal på McDonalds att ta tåget hem.

Om han sen är lika känd med Korsør, ev gått stigen själv t.o.m mot centrum, så åker han dit, parkerar och hoppas på att nån ska gå därifrån till fots.
Eller så stod han där på måfå, med kunskap om tågtabell.

Utifrån Filippa känns det dock som det kan vara mer kring mannen, att han har en plan (industriområdet) där han kan befinna sig ostört. Tills det blir mörkt och han kan ta henne till villan. För vissa dårar är förspelet halva resan.
Att de njuter av att kartlägga, planera, åka runt och spana. Känner sig väl som coola, att de har ett övertag mot den sårbara kvinnan (eller flickebarn som det här gäller) och att det är upphetsande i sig.
Vore intressant att veta om han fått nycklarna redan 16 juni.

Edit igen.
Såg att det nämndes Sorø via flödet på fb.
11 december 2017 står det att han fått nytt jobb på Raasdal trading Sorø.
Senast redigerad av develi 2023-05-10 kl. 15:12.
Citera
2023-05-10, 18:00
Medlem
Citat:
"32-årigs varetægtsfængsling forlænget.
Der kommer ikke til at være et retsmøde torsdag i sagen om bortførelse af en 13-årig pige, oplyser advokat"
"Den 32-årige mand, som er sigtet for bortførelsen af en 13-årig pige i Kirkerup, forlænger frivilligt sin varetægtsfængsling."
https://ekstrabladet.dk/krimi/kidnapningssagen-32-aarigs-varetaegtsfaengsling-forlaenget/9755571

Podcast Portræt af den 32-årige finnes under artikkelen i linken.

"Portræt af den 32-årige
Afhørt
Udgivet: 9. maj 2023
Episode 98 af 99
Den 32-årige, der er sigtet i kidnapningssagen og Emilie Meng-sagen, var en ret almindelig mand, der i sin barndom blev mobbet på sit fodboldhold, hvor han var målmand. Afhørt tegner i dette afsnit et portræt af manden sammen med journalist Amalie Eriksen, der har snakket med en masse kilder omkring ham, og med Charlotte Kappel, der er kriminalpsykolog."

I denne episoden blir det sagt: "Vi vet at han har vokst opp på Sydsjælland, eller omkring Korsør-området".

Han har sammen med sin familie bodd i Skælskør (som er nære Korsør). Deretter flyttet hans familie til Korsør. I 2013 flyttet hans foreldre til Høng (som er nord for Slagelse). Han har bodd i Roskilde i en periode. Omkring sommeren 2016 flyttet han til Slagelse (omkring september 2016).

Flyttet hans foreldre fra Høng i 2016, og hvor flyttet de eventuellt? Kan det være at foreldrene bor i Korsør? Kanskje i nærheten av Meng eller lystskoven? Tror EM hadde sitt hjem nær lystskoven og i så fall kan det hende at de har truffet hverandre, eller at han har observert henne gå hjem...
Citera
2023-05-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Flyttet hans foreldre fra Høng i 2016, og hvor flyttet de eventuellt? Kan det være at foreldrene bor i Korsør? Kanskje i nærheten av Meng eller lystskoven? Tror EM hadde sitt hjem nær lystskoven og i så fall kan det hende at de har truffet hverandre, eller at han har observert henne gå hjem...
Bra teori om at han eventuelt kan ha truffet EM eller observert henne gå hjem i nærheten av et sted som han oppholdte seg på av andre grunner (som feks besøk).
Jeg vet ikke hvor hans foreldre har bodd de siste årene. Kanskje han har andre slektninger (som feks besteforeldre) som eventuelt bodde i Korsør på den tiden, og kanskje han i så fall eventuelt besøkte de?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-10 kl. 18:25.
Citera
2023-05-10, 18:31
Avslutad
Citat:
Takk for informasjon og dine tanker

Hvis 2 stk GM: Den som overfalte EM kan kanskje ha gjort noe som hindret EM i å skrike mer, slik at det derfor ikke hørtes flere skrik i de eventuelle minuttene det tok før GM i 04.07-bilen eventuelt kom frem til stedet med bil?

Vet du når det ble gjort funn ved Havekolonien/kolonihagene og hva som ble funnet?
Var dette på et punkt der den stien som EM gikk på møter den veien som er merket Havekolonien?

Angående den testen av skriket, så fikk jeg ikke tak i hva de konkluderte med etter testen. Men uansett så kan man ikke gå ut fra at en testpersons skrik (som kanskje har blitt bedt om å skrike så høyt som hun greier) har like høyt lydnivå som EM kan ha hatt (hvis det var EMs skrik som hørtes av vitner), ettersom jeg tenker at en person som skriker i dødsangst el.l. av naturlige årsaker kanskje mobiliserer mer krefter til å greie å skrike med enda høyere lyd (og som dermed høres i lengre avstand) enn en person som på bestilling skriker så høyt hun greier.
("Mens vi står på altanen, beder vi Emma Wittendorff om at stille sig ved motorvejstunnellen og skrige af sine lungers fulde kraft. Det hæse skrig kan tydeligt høres fra altanen. Også en fredag eftermiddag. Vi beder derefter Emma Wittendorff om at gå længere væk og gentage eksperimentet. Resultatet er ikke til at tage fejl af: Hvis det er Emilie Meng, vidnerne har hørt, tegner det et klart billede af, hvor forbrydelsen mod den unge kvinde er begået")
Edit: Har noen av dere hørt testskriket? Hva og hvordan skrek kvinnen på testen, og ropte hun "hallo"?
Citat:
Vet du når det ble gjort funn ved Havekolonien/kolonihagene og hva som ble funnet?
Var dette på et punkt der den stien som EM gikk på møter den veien som er merket Havekolonien?
Det stemmer at det var området du refererer til som ble undersøkt, men det har ikke blitt opplyst at det har blitt gjort funn, dvs ikke som jeg vet om.

Det var nok EM politiet håpet å finne dengang i begynnelsen av september 2016.

Nå vet vi at EM ble funnet et helt annet sted.

Politiet hadde benyttet spesialhunder, som kunne lukte hvor det hadde blitt gravd i jorden. Arkeologen hjalp til med gravingen for å unngå og ødelegge eventuelle spor.

Det kan jo være at de fant noe, eller hadde funnet andre spor i området, men det står ingenting om det i artikkelene jeg har funnet.

https://ekstrabladet.dk/krimi/emilie-sagen-derfor-hjaelper-arkaeologer-politiet/6268711

Takk for tips om podcaster!

Edit: Ellers mener jeg å huske at EM bodde i nærheten av kinoen i Korsør.
Senast redigerad av Havhest 2023-05-10 kl. 18:38.
Citera
2023-05-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag menade Emilies besök på McDonalds i Slagelse runt 01.30 innan de sen går till stationen. De är väl där rätt länge.

De kollade aldrig kameror på McDonalds, det var för sent.

Om han har stark koppling till Slagelse (handelsskole) och ev nycklar till lägenheten så är det väl inte omöjligt att han spanade just där.
Tidpunkten för jakt är väl rätt klassisk i sig, fredag natt, folk är berusade, riskerar tyvärr gå hem...

Spanade in tjejer, och ev överhörde deras samtal på McDonalds att ta tåget hem.

Om han sen är lika känd med Korsør, ev gått stigen själv t.o.m mot centrum, så åker han dit, parkerar och hoppas på att nån ska gå därifrån till fots.
Eller så stod han där på måfå, med kunskap om tågtabell.

Utifrån Filippa känns det dock som det kan vara mer kring mannen, att han har en plan (industriområdet) där han kan befinna sig ostört. Tills det blir mörkt och han kan ta henne till villan. För vissa dårar är förspelet halva resan.
Att de njuter av att kartlägga, planera, åka runt och spana. Känner sig väl som coola, att de har ett övertag mot den sårbara kvinnan (eller flickebarn som det här gäller) och att det är upphetsande i sig.
Vore intressant att veta om han fått nycklarna redan 16 juni.

Edit igen.
Såg att det nämndes Sorø via flödet på fb.
11 december 2017 står det att han fått nytt jobb på Raasdal trading Sorø.
Takk Jeg forstår. Du har veldig bra teorier. Vet du hvor MGMs foreldre og besteforeldre bodde sommeren 2016 (med tanke på dette med at MGM var mye i Korsør på den tiden da EM forsvant, og om han eventuelt ofte kanskje besøkte noen som bodde i Korsør)?
Citera
2023-05-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det stemmer at det var området du refererer til som ble undersøkt, men det har ikke blitt opplyst at det har blitt gjort funn, dvs ikke som jeg vet om.

Det var nok EM politiet håpet å finne dengang i begynnelsen av september 2016.

Nå vet vi at EM ble funnet et helt annet sted.

Politiet hadde benyttet spesialhunder, som kunne lukte hvor det hadde blitt gravd i jorden. Arkeologen hjalp til med gravingen for å unngå og ødelegge eventuelle spor.

Det kan jo være at de fant noe, eller hadde funnet andre spor i området, men det står ingenting om det i artikkelene jeg har funnet.

https://ekstrabladet.dk/krimi/emilie-sagen-derfor-hjaelper-arkaeologer-politiet/6268711

Takk for tips om podcaster!

Takk
Citat:
Jeg skal se om jeg finner mer informasjon. Her er litt:

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Finns en karta lite längre ner i den här länken:

http://ekstrabladet.dk/112/blondetroeje-og-maend-med-taske-her-staar-politiet-i-emilie-sagen/6208734

Hennes hem är markerat med nr 5.

Har för mej att kompisarna bodde åt ett annat håll, men kan minnas fel.
På väg hem ska hon alltså då korsa motorvägen och passera hyfsat nära hamnområdet. Hennes bostad ser ut att ligga nära det som ser ut som båthamnen för de större fritidsbåtarna också. Och otänkbart är kanske inte att hon fått påhäng av någon nattsuddare från centrum.

Men det finns 50 bryggplatser för gäster i båthamnen för båtar med maxlängd 15 meter och djupgående till 2.5 meter. Bland den service som finns i hamnen finns även restaurang, där kanske folk jobbar sent eller börjar tidigt, möjligt är väl att de även har leveranser som sker tidigt.
Finnes det kartet som NattJur postet, i en annen artikkel? Jeg kan ikke se kartet i den artikkelen
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
17 år och egen lägenhet?

Här verkar det hur som helst som att hon var på väg till sina föräldrar:

Citat:
Fra stationen skulle hun gå cirka to kilometer alene gennem byen for at nå hjem til forældrenes hus i byens centrum.

http://www.bt.dk/krimi/overblik-17-aarige-emilie-meng-fundet-doed-i-soe
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-10 kl. 18:53.
Citera
2023-05-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

PW hadde en firmaadresse i Korsør 2013; Grønningen 29, som er lokalisert 3 minutter fra korsør biograf

https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/lfceren/35087001

Ser ut til å være et bolighus
Senast redigerad av Bakvendt 2023-05-10 kl. 19:11.
Citera
2023-05-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
PW hadde en firmaadresse i Korsør 2013; Grønningen 29, som er lokalisert 3 minutter fra korsør biograf

https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/lfceren/35087001

Ser ut til å være et bolighus
Kanskje den firmaadressen eventuelt var på bostedsadressen til noen slektninger av han (feks hans foreldre eller besteforeldre)? Hans foreldre flyttet fra Korsør til Høng i 2013.
Hvis han spaserte eller syklet mellom den adressen og Korsør stasjon, kan han jo ha observert EM og sett hvor hun gikk (eventuelt allerede i 2013).

Kanskje han reiste med tog til og fra Slagelse (han hadde sin omgangskrets i Slagelse) i den perioden da han bodde i Korsør hvis han drakk alkohol på noen av sine besøk i Slagelse, og kanskje han gikk den samme stien som EM gikk på og kanskje han observerte tenåringsjenter som gikk alene på den stien av og til?

Han kan eventuelt kanskje ha gått observeringsturer på den stien selv om dette eventuelt ikke var hans hjemvei fra Korsør Stasjon i den tiden da han bodde i Korsør før han flyttet fra Korsør til Roskilde.

"Han har sammen med sin familie bodd i Skælskør (som er nære Korsør). Deretter flyttet hans familie til Korsør. I 2013 flyttet hans foreldre til Høng (som er nord for Slagelse). Han har bodd i Roskilde i en periode. Omkring sommeren 2016 flyttet han til Slagelse (omkring september 2016)."
Fetad: Kan dette bety at han bodde sammen med sin familie i Korsør i en periode?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-10 kl. 20:02.
Citera
2023-05-10, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk Jeg forstår. Du har veldig bra teorier. Vet du hvor MGMs foreldre og besteforeldre bodde sommeren 2016 (med tanke på dette med at MGM var mye i Korsør på den tiden da EM forsvant, og om han eventuelt ofte kanskje besøkte noen som bodde i Korsør)?
Funderingar har jag men har inte riktigt ordning på vart han befunnit sig, där har du grävt fram mer ju. 👍

Föräldrarna lär väl vara i Høng sen 2013.
Sen har jag fattat det som att han har en äldre bror och en yngre syster, ingen aning vart brodern bodde. Systern kanske bodde hemma fortfarande?
Det jag erinrar mig via fb var att hans mormor dog i slutet på 2016 men det stod inte mer än text om saknad och rest in peace.

Om man ser på vart han befunnit sig genom åren kanske det är lättare att lägga nån teori kring Emilie och även som potentiellt suspekt ang andra försök till överfall.

Han verkar röra sig i sk comfort zone. Ställen han är bekväm med.
Alla sträckor/restider är väldigt korta.
Korsør - Regnemarks Bakker. 36 min?
Korsør - Slagelse. 18 min?
Slagelse - Regnemarks Bakker. 29 min?

Tittade här:
https://map.krak.dk
Med visst tilläggstid beroende på vart han sen for eller stannade mer exakt.

OM han hade nycklar till Slagelse kanske han tänkt förklara sig med att han "bara" åkte till lägenheten - om nu polis iakttagit honom ute på natt/tidig morgon via nån kamera.
Samma sak mot Regnemarks Bakker.
Han skulle väl "bara" åka till Roskilde..

Men polis var väl mer intresserade av olika tågstationer initialt. Emilie hade ju försvunnit självmant. Så det var väl lugnt för hans del.

2021 rör han på sig rejält.
Byter ut både lgh i Slagelse och den mörbultade silvergrå bilen nästintill samtidigt.
Svart Hyundai visar han upp 30 maj 2021 på fb. 1 juli 2021 har han fått nycklarna till huset i Korsør.

Tidspannet är intressant i sig då de efterlyser vittnen (07-09).
Om det nu är denna Hyundai och om han dödat Emilie har det varit snabbt förlopp efter hon gissningsvis blev överfallen vid tunneln kl 04 någonting.
Ändå måste han befunnit sig nånstans innan och förgripit sig på Emilie.

Sen undrar jag om han på ett vis eskalerar.
Har Filippa i åtanke i och med hans extremt udda bortrövande.
Att han iscensätter den ultimata fantasin IRL, dvs att kidnappa en ung tjej och hålla henne fången och vid liv en viss tid och förgripa sig sexuellt.
Detta kanske var tanken med Emilie?
Tack gode gud de hittade Filippa..
Citera
2023-05-10, 21:44
Medlem
Citat:
Kanskje den firmaadressen eventuelt var på bostedsadressen til noen slektninger av han (feks hans foreldre eller besteforeldre)? Hans foreldre flyttet fra Korsør til Høng i 2013.

"Han har sammen med sin familie bodd i Skælskør (som er nære Korsør). Deretter flyttet hans familie til Korsør. I 2013 flyttet hans foreldre til Høng (som er nord for Slagelse). Han har bodd i Roskilde i en periode. Omkring sommeren 2016 flyttet han til Slagelse (omkring september 2016)."
Fetad: Kan dette bety at han bodde sammen med sin familie i Korsør i en periode?

I 2013 var han 22 år, så han har sikkert bodd sammen med familien i Korsør, de fleste ungdommer bor delvis hjemme når de er 22. Det sies ikke hvor lenge familien hadde bodd i Korsør. Mitt poeng er at han sansynligvis har hatt en tilknytning ganske nære EMs hjem i 2013. EM var ca 14 år i 2013 og de har sikkert møtt hverandre på gata.

Angående Skælskør; kanskje han fortsatt har tilknytning der; om man kjører vei 157 nordover mot Sorø fra Skælskør, passerer man Kirkerup der 13-åringen ble kidnappet. Han har sikkert kjørt der mange ganger og kjenner området.
Citera
2023-05-10, 23:01
Avslutad
Citat:
Takk

Jeg skal se om jeg finner mer informasjon. Her er litt:

Finnes det kartet som NattJur postet, i en annen artikkel? Jeg kan ikke se kartet i den artikkelen
Ganske sikker på at EM bodde på denne adressen;
J3ns B@ggesens Gade 19.
Lett å huske når adressen er vegg i vegg med kinoen.
Huset ser ut til å ha blitt solgt 2017, så da er det vel greit å skive adressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in