2017-01-01, 15:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Om hon skulle blivit överfallsvåldtagen i Korsør så skulle hon också hittats där. Eller polisen skulle i alla fall hittat spår där.

Fast enligt rättspsykiatriska experten är det inte otänkbart att en GM skulle kunnat flytta på henne, och städat platsen. Det beror väl på vilken typ av GM det är fråga om.
Citera
2017-01-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den absolut största majoriteten gör ju inte det. Är det en dansk som gjort det så hjälper det knappast att stänga gränsen.

Du har fullständigt rätt!
Det med stängning av gränser menar jag mer som ett exempel som faktiskt kan utgöra ett hot.

Jag vill lyfta fram problemet att det egentligen är ovanligt att en människa kan göra som detta, men det har blivit otroligt vanligt. I alla fall vad vi kan anta eller om man säger så som andra individer att det beror på ett mer ständigt flöde av nyheter.

Vad ska vi göra för att alla ska kunna känna sig trygga och inte oroa sig för någon nära anhörig?
Om jag hade ett barn vore jag överbeskyddande och jag skulle förmodligen inte kunna sova.

Tror du att en dansk ligger bakom detta? Alla teorier är bra att lyfta fram och diskutera .
Citera
2017-01-01, 16:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast är det mindre besvärligt att frakta en människa som inte vill följa med än att våldta denne? Vad det verkar är det rätt öde kring såväl stationen och patken hon brukade gena igenom?

Mördaren kan mycket väl ha våldtagit offret i fordonet, till exempel i lastutrymmet på en skåpbil, dumt att göra det med fordonet stående vid stationen där EM har befunnit sig.

Kan knappast vara svårt att binda ett offer och slänga in i lastutrymmet, färd till den plats där offret senare påträffas.
Citera
2017-01-01, 18:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Med tanke på alla de mord och försvinnanden som sker så bör det ha varit aktuellt att söka genom ett större landområde.
Det kanske är bra om det blir aktuellt att ha ett massövervakningssamhälle. Nanopartiklar och sändare i kroppen, mobilen, bilar och andra tillhörigheter.

Det är rent ut sagt ofattbart att det sker brott som detta. Ta lärdom av detta och inse att fri rörlighet över gränser kanske är riktigt dumt.

Jag blir ledsen av att läsa detta i nyheterna, dags att förebygga brottslighet mot människor kanske? Det bör gå.

Ålder för mord eller våldtäkt är ingen ursäkt. Psykisk sjukdom är ingen ursäkt. Ilska är ingen ursäkt. Att man känner lust är ingen ursäkt.

Låt en människa gå sin promenad.

Vad har frihet över gränser med detta fall att göra? Sitter du på någon speciell information som ingen annan här gör?
Citera
2017-01-01, 18:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Om hon skulle blivit överfallsvåldtagen i Korsør så skulle hon också hittats där. Eller polisen skulle i alla fall hittat spår där.

Hur var det i Engla-fallet?
Citera
2017-01-01, 18:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur var det i Engla-fallet?

Offrets cykel hittades nära försvinnandeplatsen, ett spår så gott som något. Det kan ha funnits spår efter EM någonstans i Korsör men att de inte har hittats.
Citera
2017-01-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Du har fullständigt rätt!
Det med stängning av gränser menar jag mer som ett exempel som faktiskt kan utgöra ett hot.

Jag vill lyfta fram problemet att det egentligen är ovanligt att en människa kan göra som detta, men det har blivit otroligt vanligt. I alla fall vad vi kan anta eller om man säger så som andra individer att det beror på ett mer ständigt flöde av nyheter.

Vad ska vi göra för att alla ska kunna känna sig trygga och inte oroa sig för någon nära anhörig?
Om jag hade ett barn vore jag överbeskyddande och jag skulle förmodligen inte kunna sova.

Tror du att en dansk ligger bakom detta? Alla teorier är bra att lyfta fram och diskutera .

Jag har ingen uppfattning än om det, just bl. a för attKorsör verkar vara en ort som passeras av yrkestrafik söderifrån men jag jämför med svenska fall. Denna typ av så kallade sommarmord där BO är ung kvinna har dock så gott som årligen inträffat närpå. Och har så gjort i åtskilliga decennier långt innan det var någon invandring att tala om och inte heller många utländska yrkeschaufförer. Det fanns väl t. o. m. ett svenskt fall där GM var just dansk lastbilschaufför (även om anknytningen till Sverige vad jag minns var stark, har för mig hans föräldrar bodde i Sverige och gärningen skeddevid ett besök).
Citera
2017-01-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren kan mycket väl ha våldtagit offret i fordonet, till exempel i lastutrymmet på en skåpbil, dumt att göra det med fordonet stående vid stationen där EM har befunnit sig.

Kan knappast vara svårt att binda ett offer och slänga in i lastutrymmet, färd till den plats där offret senare påträffas.

Om det är där det inträffade. Såg han henne gå in i parken kan det ju skett där.
Citera
2017-01-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

En svettig, rökluktande GM frågar på knaggligt engelska om EM kan visa vägen på en karta i fordonet?
Skämt å sido, dock är det en fråga en GM kan ställa för att få in sitt offer ganska lätt i ett fordon möjligtvis. Jag kan inte tänka mig annat än att det är svårt att få in ett offer i ett fordon som varken låter sig bindas eller bli tagen.

När det knappast är svårt är nog när en GM fått sitt offer medvetslös eller hotar offret med ett tillhygge/vapen - det kan GM i det här fallet ha gjort, hotat med exempelvis med en kniv.
Citera
2017-01-01, 19:15
Medlem
Jag har inte kukat hur det ser ut vid stationen i Korsör och vägen hem till EM. Finns det stort/litet utbud på tänkbara platser där GM kunnat komma åt EM med sitt fordon medan hon gick hemåt?
Citera
2017-01-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
http://denkorteavis.dk/2014/motalavej-karen-ralf/

Fy fan vilket ställe. Det blir bara värre och värre
Citera
2017-01-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad har frihet över gränser med detta fall att göra? Sitter du på någon speciell information som ingen annan här gör?

Precis som andra har sagt så handlar det om att även jag misstänker en yrkeschaufför eller någon som inte är dansk. Men givetvis kan det mycket väl varit en dansk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in