2023-05-08, 18:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Din teori kan kanskje eventuelt stemme? Det ble ikke opplyst noe om hva hunden markerte for og det ble heller ikke opplyst om det ble funnet gjenstander og/eller noe annet eller ikke. Arkeologene kan ha blitt tilkalt i tilfelle det var gjenstander eller andre fysiske spor relatert til forbrytelsen på det stedet der hunden hadde markert. Jeg vet ikke om en slik hund kan gjenkjenne duften etter ett bestemt menneske som har vært på et sted utendørs når det har gått flere måneder, eller hvor lang tid som eventuelt er grensen.

Fra en annen sak:
"Første nye «spor» etter Terje på åtte måneder.
Hund markerte 300 meter fra bilen på svensk militærøy." "En sporhund har markert for «noe» om lag 300 meter fra der bilen til Terj*e Johanse*n..."
https://www.dagbladet.no/nyheter/forste-nye-spor-etter-terje-pa-atte-maneder/77177127
Jo, det första kom spontant men om doft skulle vara kvar så länge som i september är jag fundersam över.
Men som du nämner är det kanske möjligt, dock beroende på yta, väder och vind antar jag.

Låter mer som ben eller dyl för försiktig utgrävning av arkeolog. I det läget är hon ju fortsatt försvunnen. Sen hittas hon ju nästan 4 mån senare, fjärran därifrån.
Men jag vet inte.

Har de vallat hund de första kritiska dygnen?
Inledningen var ju miserabel. Enligt länken (om hans boende vid fotbollsplan i Slagelse) fick de ju för sig att hon försvunnit frivilligt.
Först efter 3.5 dygn kollar de övervakningsfilm på olika stationer om nu uppgifterna stämmer.
Sen var det ju si och så med de där kamerorna vid de två utfarterna mot Bostrup (i.e missat..).

Hoppar till nåt annat.
Ang de bägge vittnena som hört skriket är husen direkt bredvid varann på Motalavej och närmast stigen och tunneln.
Ses på BTs karta längre ned, klickbar fakta vid pilarna:
https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/nyt-vidne-staar-frem-i-emilie-meng-sagen-hoerte-skrig-og

I text står inte vart hennes lgh ligger, men det kanske framkommer i podden.
Hon sov iaf med öppet fönster:

"Kvinden fortæller, at hun sov med åbent vindue om natten 10. juli, men tidligt om morgenen vågnede ved, at hun hørte et højt, skingert skrig."

Mannens altan är direkt mot Kodakstigen och tunneln:
"Bofællesskabet ligger for enden af stien, og beboerens altan peger direkte ud mod en gangtunnel for enden af stien."

"Flemming Baadsgaard Kristensen fortæller, at beboeren tilbringer meget tid med at sidde på sin altan, hvorfra han har udsigt til området, hvor Emilie Meng forsvandt."

"Beboeren fortalte personalet om skriget, før Emilie Meng blev efterlyst i offentligheden."
https://www.bt.dk/krimi/vidne-kan-have-hoert-emilie-meng-skrige

Oavsett utvecklingshämning av nåt slag så låter det trovärdigt.
Dels för att han meddelar detta till personalen direkt och dels att den andra kvinnan stärker hans berättelse om en kvinnas skrik.

Är detta ett hallå? (mer som en frågeställning, som att hon hör nåt) - eller motsvarar det att hälsa dvs ett 'hej'?
Vet inte hur danska språket specar detta.

Det blir ju isf väsenskilt hur den boende upplevde det uttalandet (om han nu är såpass att han kan delge det) och dels hur lång tid det är emellan 'hej/hallå' och skriket.
Dvs om förövaren interagerar nån viss tid, typ försöker ta kontakt, erbjuda skjuts eller nåt?

»Hun sagde 'hallo'. Jo, jeg kunne godt høre hende,« siger beboeren i dokumentaren."

»En pige. Jeg hørte hende godt om natten. Hun skreg,« siger beboeren i programmet."
Senast redigerad av develi 2023-05-08 kl. 18:38.
Citera
2023-05-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det stemmer.

Etter at jeg postet forrige innlegg, fant jeg bildene og artiklene du refererer til.

Jeg blir mer usikker på om det var/er forbindelse mellom Havekolonien (veien) og Energivej, utifra bildene i artiklene. Men jeg tror ikke det er veldig lang avstand mellom disse veiene.

Jeg tenker derfor det samme som du beskriver, at en medgjerningsperson kan ha overfalt EM lenger oppe på Kodakstien, f.eks. ved skogholtet/buskaset på høyre side av stien, like før veien inn til kolonihagene på høyre side, når EM gikk på stien på vei fra togstasjonen.

Det har blitt gjort funn i området, både ved Kodakstien og Havekolonien/kolonihagene.

MGM kan ha ventet i bilen ved Havekolonien, eventuelt kan bilen ha stått parkert lengst vest på Energivej.
EM kan ha blitt trukket inn i skogholtet/buskaset av en medhjelper, og videre inn i bilen derfra.
Jeg utelukker heller ikke at MGM har klart å gjøre alt dette alene.

Likevel har jeg en slags følelse om at EM må ha blitt plassert raskt inn i bilen, etter at hun ble angrepet, pga mitt inntrykk, utifra vitneutsagn, så har hun ikke klart å rope om hjelp så mange ganger. Og det tyder kanskje på at angrepet må ha skjedd like i nærheten, der bilen befant seg.

Når jeg tenker meg om, så gir en skog eller en allé også ekkoeffekt, og lyden kan da bærer i all slags retninger.

På bildene i en av artiklene, ang funnene som ble gjort, ser man tydelig at Kodakstien går gjennom en allé. EM kan ha blitt angrepet Inni den alléen. MGM kan muligens ha rygget bilen opp til alléen, via Havekolonien, og at det er årsaken til at hun ikke fikk så mange sjanser til å rope på hjelp.
Takk for informasjon og dine tanker

Hvis 2 stk GM: Den som overfalte EM kan kanskje ha gjort noe som hindret EM i å skrike mer, slik at det derfor ikke hørtes flere skrik i de eventuelle minuttene det tok før GM i 04.07-bilen eventuelt kom frem til stedet med bil?

Vet du når det ble gjort funn ved Havekolonien/kolonihagene og hva som ble funnet?
Var dette på et punkt der den stien som EM gikk på møter den veien som er merket Havekolonien?

Angående den testen av skriket, så fikk jeg ikke tak i hva de konkluderte med etter testen. Men uansett så kan man ikke gå ut fra at en testpersons skrik (som kanskje har blitt bedt om å skrike så høyt som hun greier) har like høyt lydnivå som EM kan ha hatt (hvis det var EMs skrik som hørtes av vitner), ettersom jeg tenker at en person som skriker i dødsangst el.l. av naturlige årsaker kanskje mobiliserer mer krefter til å greie å skrike med enda høyere lyd (og som dermed høres i lengre avstand) enn en person som på bestilling skriker så høyt hun greier.
("Mens vi står på altanen, beder vi Emma Wittendorff om at stille sig ved motorvejstunnellen og skrige af sine lungers fulde kraft. Det hæse skrig kan tydeligt høres fra altanen. Også en fredag eftermiddag. Vi beder derefter Emma Wittendorff om at gå længere væk og gentage eksperimentet. Resultatet er ikke til at tage fejl af: Hvis det er Emilie Meng, vidnerne har hørt, tegner det et klart billede af, hvor forbrydelsen mod den unge kvinde er begået")
Edit: Har noen av dere hørt testskriket? Hva og hvordan skrek kvinnen på testen, og ropte hun "hallo"?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-08 kl. 19:05.
Citera
2023-05-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, det första kom spontant men om doft skulle vara kvar så länge som i september är jag fundersam över.
Men som du nämner är det kanske möjligt, dock beroende på yta, väder och vind antar jag.

Låter mer som ben eller dyl för försiktig utgrävning av arkeolog. I det läget är hon ju fortsatt försvunnen. Sen hittas hon ju nästan 4 mån senare, fjärran därifrån.
Men jag vet inte.

Har de vallat hund de första kritiska dygnen?
Inledningen var ju miserabel. Enligt länken (om hans boende vid fotbollsplan i Slagelse) fick de ju för sig att hon försvunnit frivilligt.
Först efter 3.5 dygn kollar de övervakningsfilm på olika stationer om nu uppgifterna stämmer.
Sen var det ju si och så med de där kamerorna vid de två utfarterna mot Bostrup (i.e missat..).

Hoppar till nåt annat.
Ang de bägge vittnena som hört skriket är husen direkt bredvid varann på Motalavej och närmast stigen och tunneln.
Ses på BTs karta längre ned, klickbar fakta vid pilarna:
https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/nyt-vidne-staar-frem-i-emilie-meng-sagen-hoerte-skrig-og

I text står inte vart hennes lgh ligger, men det kanske framkommer i podden.
Hon sov iaf med öppet fönster:

"Kvinden fortæller, at hun sov med åbent vindue om natten 10. juli, men tidligt om morgenen vågnede ved, at hun hørte et højt, skingert skrig."

Mannens altan är direkt mot Kodakstigen och tunneln:
"Bofællesskabet ligger for enden af stien, og beboerens altan peger direkte ud mod en gangtunnel for enden af stien."

"Flemming Baadsgaard Kristensen fortæller, at beboeren tilbringer meget tid med at sidde på sin altan, hvorfra han har udsigt til området, hvor Emilie Meng forsvandt."

"Beboeren fortalte personalet om skriget, før Emilie Meng blev efterlyst i offentligheden."
https://www.bt.dk/krimi/vidne-kan-have-hoert-emilie-meng-skrige

Oavsett utvecklingshämning av nåt slag så låter det trovärdigt.
Dels för att han meddelar detta till personalen direkt och dels att den andra kvinnan stärker hans berättelse om en kvinnas skrik.

Är detta ett hallå? (mer som en frågeställning, som att hon hör nåt) - eller motsvarar det att hälsa dvs ett 'hej'?

Det blir ju isf väsenskilt hur den boende upplevde det uttalandet (om han nu är såpass att han kan delge det) och dels hur lång tid det är emellan 'hej/hallå' och skriket.
Dvs om förövaren interagerar nån viss tid, typ försöker ta kontakt, erbjuda skjuts eller nåt?

»Hun sagde 'hallo'. Jo, jeg kunne godt høre hende,« siger beboeren i dokumentaren."

»En pige. Jeg hørte hende godt om natten. Hun skreg,« siger beboeren i programmet."
Jeg vet ikke om politiet søkte med hund tidligere i saken.

Enig med deg i at vitnets observasjon høres troverdig ut.
Citat:

[i]»Hun sagde 'hallo'. Jo, jeg kunne godt høre hende,« siger beboeren i dokumentaren."

Dette forstår jeg ikke helt. Mente vitnet at han både hørte at kvinnen sa "hallo" og at hun skrek?
Eller skrek hun "hallo"?

Beskrivelse av skriket som ble hørt ("et panisk skrik", "et desperat skrik") i sitat fra artikler under (og (fra sitat i ditt innlegg) "højt, skingert skrig." (= på norsk et "høyt skingrende skrik"? )). Jeg forstår det som at det var lyden av et skrik som forårsaket av noe svært skremmende som skjedde, og ikke et slikt rop som noen ganger kan høres når ungdommer er høylydte av andre årsaker. Men jeg vet ikke om jeg forstår det rett.
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Et panisk skrig. Fra en ung kvinde. Klokken 4 om morgenen.
Er det et helt centralt element i den sporløse forsvinden af 17-årige Emilie Meng søndag morgen 10. juli 2016?
Det mener et nyt vidne – en ung kvinde, der befandt sig i området og med egne ører hørte skriget den morgen, Emilie Meng forsvandt.

/…/

»Det var sådan lidt et desperat skrig. Og jeg kunne samtidig høre en eller flere mænd tale, efter hun havde skreget,« fortæller hun i podcasten.

Senere den dag læste kvinden om 17-årige Emilie Meng, der var forsvundet fra Korsør Station, og hun ringede derfor til Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi og fortalte, hvad hun havde hørt.

»Det, mente de ikke, var noget. De grinede bare lidt af det, og så lagde de på,« fortæller kvinden, som aldrig hørte fra politiet igen."

Citat:
"Et panisk skrig. Fra en ung kvinde. Klokken 4 om morgenen.
Er det et helt centralt element i den sporløse forsvinden af 17-årige Emilie Meng søndag morgen 10. juli 2016?
Det mener et nyt vidne – en ung kvinde, der befandt sig i området og med egne ører hørte skriget den morgen, Emilie Meng forsvandt.
I 10. afsnit af anden sæson af B.T.s podcast 'Emilie Meng Mysteriet – De Mistænkte' fortæller kvinden, hvad hun helt præcis hørte, og hvorfor hun tror, at det var Emilie Meng, der skreg.

Med kvindens vidnesbyrd om skriget – som hun beskriver som både 'panisk' og 'overraskende' – er der nu to personer, der om morgenen 10. juli har hørt et skrig.
Hidtil har en udviklingshæmmet beboer på en døgninstitution i en DR-dokumentar fortalt, hvordan han samme morgen hørte et skrig, imens han sad på sin altan, hvorfra han har udsigt over Kodakstien, som er det område, Emilie Meng formodes at have befundet sig i, da hun forsvandt."

"– Det var ett sådant desperat skrik. Och jag kunde samtidigt höra en eller flera män tala efter att hon hade skrikit, säger hon i BT:s podcast ”Emilie Meng Mysteriet”."
"Tidigare har 24-åriga Louise uppgett att hon mötte mördaren bara några timmar före försvinnandet.
– Jag är hundra procent säker att det är han,
sa hon då till BT."
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/nytt-vittne-trader-fram-efter-mordet-pa-emilie/

Har noen av dere lest noe om en eventuell beskrivelse av utseendet på den mannen som den kvinnen sa at hun var sikker på at er morderen?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-08 kl. 19:13.
Citera
2023-05-08, 19:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Var det mulig å kjøre inn på den stien som EM gikk på, fra Energivej eller fra Havekolonien? Kunne man i så fall kjøre så langt inn på den stien at man kom til det punktet på stien som er ca 200 meter fra Korsør stasjon?
Man kunde nog köra med bil hela stigen enligt dom foto jag tittat på. Sen fanns det ju inga bommar heller på den tiden som hindrade bilister från att köra in på den.

Skrålla ner en bit så ser du en ganska lång bit av vägen:
https://www.bt.dk/krimi/emilies-sidste-timer-vi-spoler-tiden-tilbage-til-den-skaebnesvangre-morgen
Citera
2023-05-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Man kunde nog köra med bil hela stigen enligt dom foto jag tittat på. Sen fanns det ju inga bommar heller på den tiden som hindrade bilister från att köra in på den.

https://www.bt.dk/krimi/emilies-sidste-timer-vi-spoler-tiden-tilbage-til-den-skaebnesvangre-morgen
Takk
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hundarna har inga problem med att hitta diverse spår efter människor, problemet ligger i att varken hund eller förare vet vilket spår som kommer från E, dessutom så tunnas doftspår ut med tiden beroende på underlag och väderlek.
Citat:
Hundarna har inga problem med att hitta diverse spår efter människor, problemet ligger i att varken hund eller förare vet vilket spår som kommer från E
Hvis hunden fikk lukte på et av EMs brukte klesplagg, sengetøy el.l. før hunden søkte, kunne ikke hunden da ha mulighet til kjenne igjen duftspor utendørs på stien fra EM?
Citat:
dessutom så tunnas doftspår ut med tiden beroende på underlag och väderlek.
Vet du om det i noen tilfeller er mulig at en hund kan finne duftspor som er avsatt av et menneske som var i live utendørs etter mange måneder? (Jeg tenker ikke på likhund. Likhunder kan vel finne spor i lang tid uansett? (I en annen sak: 8 måneder etter forsvinningen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O8Qjp3/aftonbladet-likhund-markerte-i-soeket-etter-norske-terje-61 ) )
Citera
2023-05-08, 19:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Jeg vet ikke om politiet søkte med hund tidligere i saken.

Enig med deg i at vitnets observasjon høres troverdig ut.

Dette forstår jeg ikke helt. Mente vitnet at han både hørte at kvinnen sa "hallo" og at hun skrek?
Eller skrek hun "hallo"?

Beskrivelse av skriket som ble hørt ("et panisk skrik", "et desperat skrik") i sitat fra artikler under. Jeg forstår det som at det var lyden av et skrik som forårsaket av noe svært skremmende som skjedde, og ikke et slikt rop som noen ganger kan høres når ungdommer er høylydte av andre årsaker. Men jeg vet ikke om jeg forstår det rett.

Jag delar upp dem så kanske det blir enklare:

◾Paniskt och desperat skrik är vad kvinnan hör genom det öppna fönstret.
Hon vaknar av ett "højt, skingert skrig."
Sen hör hon en el flera mansröst/er. Men inte vad som sägs.
När hon sen vet via media samma dag att Emilie försvunnit ringer hon polis (som hon upplever nonchalerar henne).

◾Mannen satt däremot vaken på sin altan.
Han har således hört ett ord (hallo) och skrik.
Berättat innan man ens visste att en kvinna saknas.

Vilket då intresserar mig, dvs om det finns nån kort interaktion innan skrik.

Men jag hade även i åtanke vad danska "hallo" har för innebörd, om det motsvarar en hälsning (hej) eller om det är ett uttryck för att ha hört nåt ljud (hallå?).
Eller för all del kan användas som hälsning bägge två som på svenska (Hej, hallå (där)

Hallo som ett ordval ang rop på hjälp som mer skulle komna ihop med det ordet?
Hjälp (mig)! Hallå!
Det framkom dock inte nåt "hjälp" per text.
Senast redigerad av develi 2023-05-08 kl. 19:42.
Citera
2023-05-08, 19:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Takk

Hvis hunden fikk lukte på et av EMs brukte klesplagg, sengetøy el.l. før hunden søkte, kunne ikke hunden da ha mulighet til kjenne igjen duftspor utendørs på stien fra EM?
Vet du om det i noen tilfeller er mulig at en hund kan finne duftspor som er avsatt av et menneske som var i live utendørs etter mange måneder? (Jeg tenker ikke på likhund. Likhunder kan vel finne spor i lang tid uansett? ( https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O8Qjp3/aftonbladet-likhund-markerte-i-soeket-etter-norske-terje-61 ) )

Om det är en id-sökhund kan man sannolikt veta vem som avsatt ett doftspår, det efter att hunden luktat på något som en viss person avsatt doft på.

Polisens eftersökshundar söker doft efter levande person och följer det färskaste spåret, man vet inte vem som avsatt spåret men kan med ett bra informationsunderlag och uteslutningsmetoden i vissa fall gissa sig till att det är spår efter den eftersökta som hunden följer.

Jag vet inte hur länge doft finns kvar, det beror på omständigheterna i det konkreta fallet.

I det aktuella fallet gissar jag att ingen hund kan hitta spår efter EM längs hennes färdväg månader eller år efter försvinnandet.
Citera
2023-05-08, 19:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag delar upp dem så kanske det blir enklare:

◾Paniskt och desperat skrik är vad kvinnan hör genom det öppna fönstret.
Hon vaknar av ett "højt, skingert skrig."
Sen hör hon en el flera mansröst/er. Men inte vad som sägs.
När hon sen vet via media samma dag att Emilie försvunnit ringer hon polis (som hon upplever nonchalerar henne).

◾Mannen satt däremot vaken på sin altan.
Han har således hört ett ord (hallo) och skrik.
Berättat innan man ens visste att en kvinna saknas.

Vilket då intresserar mig, dvs om det finns nån kort interaktion innan skrik.

Men jag hade även i åtanke vad danska "hallo" har för innebörd, om det motsvarar en hälsning (hej) eller om det är ett uttryck för att ha hört nåt ljud (hallå?).
Eller för all del kan användas som hälsning bägge två som på svenska (Hej, hallå (där)

Hallo som ett ordval ang rop på hjälp som mer skulle komna ihop med det ordet?
Hjälp (mig)! Hallå!
Det framkom dock inte nåt "hjälp" per text.
Kanske Men, hallå där!??
Citera
2023-05-08, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, det stämmer.
BT körde hela vägen med en lånad Hyundai som nån test. Sträckan är kortare (700 m vs 1.3 km) vilket gör att Emilie inte hunnit in i tunneln eller genom som de uppfattade det.

Det fanns även en gammal kamera där men den hade inte varit i bruk sen innan 10 juli.
Citera
2023-05-08, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Kanske Men, hallå där!??
Ja, det finns variationer men det var bara "hallo".

Jag hoppas han avhördes då personal ringde polis och inte nonchalerades han också som kvinnan.

The devil is in The details.
Funderar på hans modus.
Citera
2023-05-08, 20:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, det finns variationer men det var bara "hallo".

Jag hoppas han avhördes då personal ringde polis och inte nonchalerades han också som kvinnan.

The devil is in The details.
Funderar på hans modus.
Kan tänka mig att han hotar sina offer med kniv. I tråden om Filippa talas det om att han kan vara autistisk pga hans fasters historik på facebook. I så fall kanske han skippar småsnacket och hotar offren direkt.

Har för mig att vissa autistiska personer kan ha tvångstankar av svårare eller lättare grad?? Han tog ju en stor risk med Filippa. Kanske inte kunde hejda sig där, men då bör han ha spanat in henne en stund i förväg eller kanske ännu tidigare. För seriemördare studerar väl gärna sitt offer en stund innan han slår till? Jag har inte jättekoll på det där.
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
Senast redigerad av ReedMe 2023-05-08 kl. 20:06.
Citera
2023-05-08, 20:06
Medlem
Interessant om hva eksperter (for lang tid siden) har uttalt om sannsynlig morder:
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
BT: Retspsykiatere og efterforskere: Det her er Emilies mest sandsynlige morder
Citat:
Ifølge eksperterne kan morderen afgrænses til tre profiler: en psykisk syg, en sexforbryder og en gerningsmand, der på en eller anden måde havde en relation til Emilie Meng. De to sidstnævnte profiler vurderer de som de mest sandsynlige.
http://www.bt.dk/krimi/retspsykiatere-og-efterforskere-det-her-er-emilies-mest-sandsynlige-morder
Det där var lite intressant läsning. Också att rättspsykiatrikern gör koppling att de som styckar kroppen ofta är psykotiska fast det är inte uppfattningen man får av experter här i landet, exempelvis GW Persson menar väl att det oftast handlar om att transportera kroppen. Den danska experten menar att psykiskt sjuka oftast lämnar kroppen där överfallet/dödandet skett.
Men i detta fall ser de alltså psykiskt sjuk som mindre sannolikt för avsaknaden av spår och det att hon hittas långt bort och håller sexualförbrytare eller närstående eller bekant som mer trolig GM.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Hittade en artikel med gärningsmannaprofil i fallet: Retspsykiatere og efterforskere: Det her er Emilies mest sandsynlige morder

Tre alternativ läggs fram: En psykisk sjuk, en bekant, och en sexförbrytare.

Den psyksjuke ses som minst sannolik, bland annat därför att en sådan inte skulle ha kört sex mil för att dumpa kroppen, utan låtit den ligga kvar.

En bekant ses som sannolik. Det som talar emot är att polisen gått igenom hennes bekantskapskrets mycket grundligt och inte verkar ha hittat något.

Sexförbrytaren ses som mest sannolik. Det är natt, hon är ensam.
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Experterna tippar främst på en främmande sexförbrytare av Madsens typ (om det nu är det han är). Men det kan också ha varit en expojkvän eller någon annan som kände henne. http://www.bt.dk/krimi/retspsykiatere-og-efterforskere-det-her-er-emilies-mest-sandsynlige-morder
På as.fm hade hon ju fått lite konstiga kommentarer, vilket iofs de flesta unga väl får: https://ask.fm/emiliemeng98
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Citat:
Lista på alla campinggäster
Därför visar polisen intresse för en campingplats i närheten. En gärningsman kan ha bott där vid någon tidpunkt och blivit så bekant med området att han återkommit för att dumpa en kropp.
– Polisen har bett mig att ge dem en lista över våra gäster de senaste par–tre åren, säger Michael Farnø, som driver Corona Camping, till tidningen BT.
– Så jag ska printa ut att jag har liggande i systemet, med adresser, telefonnummer och sådant. Jag hoppas att inte gärningsmannen är någon vi känner. Fast jag tror mer på att det är någon som bara råkat passera här.

Söker samma mobilnummer
Det andra kända huvudspåret i polisutredningen är masterna för mobiltelefoni.
Redan tidigare har polisen fått ut alla nummer som kommunicerat via masten i Korsør den dag Emilie försvann. Det lär handla om 20 000 telefoner vars ägare kontrolleras.
Nu görs samma åtgärd gällande den mast som finns närmst platsen där 17-åringens kropp hittades. Søren Ravn-Nielsen bekräftar att polisen söker efter nummer som registrerats på bägge masterna inom en inte alltför lång tid.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sa-ska-polisen-ringa-in-emilie-mengs-mordare/
Da er det kanskje mulighet for at politiet har funnet MGMs telefon i dette materialet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in