2016-12-26, 10:25
Medlem
Nu får man verkligen hoppas att kniven man hittat är det aktuella mordvapnet och att det dessutom finns DNA-spår kvar från GM. Annars kan fallet bli svårlöst.
Citera
2016-12-26, 10:46
Medlem
Grumpe0000s avatar
Har läst igenom tråden men inte framkommit var hon bodde. Eller så har jag missat det bara. Bodde hon i Korsör? Fan så tragiskt ifall det är så att hon tackade nej till att åka med i taxin för hon inte hade råd, eller för att den var full redan och hon drog nitlotten och inte kunde åka med Eller så bodde hon väl åt ett annat håll än polarna kanske.
Citera
2016-12-26, 10:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Har läst igenom tråden men inte framkommit var hon bodde. Eller så har jag missat det bara. Bodde hon i Korsör? Fan så tragiskt ifall det är så att hon tackade nej till att åka med i taxin för hon inte hade råd, eller för att den var full redan och hon drog nitlotten och inte kunde åka med Eller så bodde hon väl åt ett annat håll än polarna kanske.

Ja hon bodde i Korsör. Det kan ju varit så att hon ville ha en promenad också om hon dessutom bodde åt annat håll.
Citera
2016-12-26, 10:59
Medlem
E20 är väl nyckeln i detta. Hon försvinner och hon återfinns nära den. En campingplats finns i anslutning till fyndplatsen, kanske läge att förhöra de som skrevs in aktuella datum? E20 början är väl på Irland? Irländska asfaltstattare på väg till norden, tänker jag.
Citera
2016-12-26, 11:10
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Finns en karta lite längre ner i den här länken:

http://ekstrabladet.dk/112/blondetroeje-og-maend-med-taske-her-staar-politiet-i-emilie-sagen/6208734

Hennes hem är markerat med nr 5.

Har för mej att kompisarna bodde åt ett annat håll, men kan minnas fel.
Citera
2016-12-26, 11:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur

http://ekstrabladet.dk/112/blondetroeje-og-maend-med-taske-her-staar-politiet-i-emilie-sagen/6208734

På väg hem ska hon alltså då korsa motorvägen och passera hyfsat nära hamnområdet. Hennes bostad ser ut att ligga nära det som ser ut som båthamnen för de större fritidsbåtarna också. Och otänkbart är kanske inte att hon fått påhäng av någon nattsuddare från centrum.

Men det finns 50 bryggplatser för gäster i båthamnen för båtar med maxlängd 15 meter och djupgående till 2.5 meter. Bland den service som finns i hamnen finns även restaurang, där kanske folk jobbar sent eller börjar tidigt, möjligt är väl att de även har leveranser som sker tidigt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-26 kl. 11:35.
Citera
2016-12-26, 11:18
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur

Tack! Det var en väldigt bra länk för att få lite koll om hennes gångväg hem.
Citera
2016-12-26, 11:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
E20 är väl nyckeln i detta. Hon försvinner och hon återfinns nära den. En campingplats finns i anslutning till fyndplatsen, kanske läge att förhöra de som skrevs in aktuella datum? E20 början är väl på Irland? Irländska asfaltstattare på väg till norden, tänker jag.

Irländska asfaltsläggare? Varför tänker du det? Onödigt att komplicera det.

Vägen från Irland till Norden går dessutom inte via Jylland -> Fyn -> Själland
Citera
2016-12-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielb
Ja. Så är det säkert, antingen när det är mörkt ute, eller när det är ljust.
Hehe, det låter banalt, lösryckt ur diskussionen som handlade om vilken möjlig lokalkännedom den/de skyldiga kan tänkas ha och vilket temperament och förslagenhet som kan ha varit fallet. Var dumpningen gjord i hast eller mer avvaktande. Och var själva övermanningen (som jag antar måste ha ägt rum i Korsør) något som hade skett impulsivt eller var det någon som vakade på ett lämpligt offer.

En utsaga i medierna gör gällande att BO:s mobiltelefon tystnade kort efter att hon skiljdes från sina vänner vid tågstationen i Korsør.

---

Citat:
Politiet har ikke haft fysiske spor i sagen før nu, hvor liget er fundet.

Alligevel har politiet indsnævret antallet af mulige gerningsmænd.

- Vi er gået fra, i vores omfattende eftersøgning, at have kigget på 20.000 personer, til at vi nu er nede og kigge på cirka 200 personer.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-45-har-ringet-om-emilie-meng-siden-soendag
Citera
2016-12-26, 12:39
Bannlyst
Jag är 100% säker på, det är kulturberikare, som har mördat stackars Emilie

Mina tankar går till hennes familj, vilken julpresent men kanske ändå bra att få ett slut
Citera
2016-12-26, 12:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsallee
Jag är 100% säker på, det är kulturberikare, som har mördat stackars Emilie

Mina tankar går till hennes familj, vilken julpresent men kanske ändå bra att få ett slut

Om du är 100 procent säker på GM:s ursprung så föreslår jag att du hör av dig till polisen. Det kan vara en viktig uppgift, då runt 90-95 procent av alla danskar kan uteslutas.
Citera
2016-12-26, 13:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsallee
Danska polisen är ett stort skämt, hur ska idioterna hitta rätt bland 500 000 muslimer?

Det finns inget som pekar åt något specifikt håll vad gäller GM:s religiösa tillhörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in