2023-05-10, 20:18
Medlem
Pruttkorviss avatar
Är det någon som har bra tips på hur man mentalt hanterar HUNGERN?!

Jag ligger troligen på kcal underskott (går iaf ner i vikt) och försöker äta rent och volymuös mat, och visst blir jag mätt när jag äter… ibland slutar jag innan jag blivit mätt för att jag liksom tröttnar på att äta men oavsett.

Efter 30 minuter är jag ju lika hungrig som innan jag började äta!!! Det är så jäkla mentalt nedbrytande att vara hungrig precis hela tiden!!

Hjälp
Citera
2023-05-10, 20:24
Medlem
Conjurings avatar
Åt ett halv kilo vegokebab idag.
140 gr protein. 1300 kcal.
Vill inte äta för resten av mitt liv.

Det ska vara kompakt och näringsrikt.

Hur mkt protein fick du i dig idag?
Senast redigerad av Conjuring 2023-05-10 kl. 20:28.
Citera
2023-05-10, 20:36
Medlem
Liberationfronts avatar
Ta mindre tuggor, tugga längre. Oavsett vad det är. Ät en större frukost. Du kommer att förbränna den ändå. Ät långsamma carbs till lumch (bönsallad med broccoli, bulgur, linser, rotfrukter, tugga sakta)

Till middag ät en bit kött, en rejäl bit.

Brukar äta okokta råggryn/havregryn med fil till frulle ca 3 dl, ngn skivad frukt ett ägg, en french toast med ost och skinka

Mkt är mindset. Du vill oftast ha mer än du behöver
Senast redigerad av Liberationfront 2023-05-10 kl. 20:41.
Citera
2023-05-10, 20:38
Medlem
Ät mer ägg sill o tonfisk. Bröd och flingor e rena skiten
Citera
2023-05-10, 20:43
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
Ät mer ägg sill o tonfisk. Bröd och flingor e rena skiten

När jag deffade gjorde jag en röra på tonfisk (i puck) kvarg lite hackad rödlök, salt, peppar, chili, sedan bredde jag det på väldigt tunnt skivad morot eller rotselleri. Riktigt gott.
Citera
2023-05-10, 21:17
Medlem
Ät i cirka tre dagar bara underbart goda saker som:

- Kött/chark, fisk/räkor, ägg, ostar
- De grönsaker du gillar (oliver, gurka, små tomater, what ever)
- Små klickar av typ bea (eller vad du gillar som inte är sockerrikt) att dippa i.

Då kommer du att hamna i det härliga tillståndet av ketos och hunger är inte längre en deal. Man äter när man vill, när det passar, när man orkar. Och hinner man inte, ids inte - äter man kanske nästa dag.

Det är SÅ skönt att kroppen i lugn och ro, dygnet runt, kan gnaga utav fettet man lagrat. Äta kan man då göra om man är sugen på någon ny smak i munnen, eller för att det krävs socialt.

Men det är inte hungern som styr längre. Faktiskt en underbar känsla.
Citera
2023-05-10, 21:43
Medlem
Zilvios avatar
Träning, kost och kosttillskott --> Dieter och specialkost
/Moderator
Citera
2023-05-10, 21:53
Medlem
Lill-Anns avatar
Grapefrukt stillar hunger.
Citera
2023-05-10, 21:57
Medlem
Nickeess avatar
Hemligheten till att hålla hungern i schack, som fitnessgurus helst undanhåller från massorna så att de kan sälja värdelösa piller och självklara program, är att äta mat med högt GI värde. Om du bibehåller en jämn blodsockerkurva (genom att äta rätt mat under ditt ätfönster) kommer hungern nästan aldrig vara ett problem.

Kalori in/kalori ut är absolut för viktnedgång, men med rätt mat blir resan mycket behagligare.
Citera
2023-05-10, 22:10
Medlem
Etr gammalt bantartrick är ju att dricka vatten om man blir hungrig då det inte är dags att äta. Ofta är det ju bara en vana och rutiner. Kom ihåg att kroppen har 24h rytm. Dvs om du är van att ta en stor nattmacka vid midnatt så kan du ge dig fan på att du kommer att vakna upp hungrig vid midnatt osv. Samma gäller frukost. Man kan vänja sig vid att inte äta frukost och efter någon vecka så är man inte längre hungrig på morgonen.

I allmänhet undvik snabba kolhydrater typ socker. Blodsockerkraschen som kommer efteråt kan vara svår att hantera utan att sätta i sig ännu mer socker. Det krävs en smula disciplin för att ändra sina vanor men när dom väl ändrade så är det inget problem längre. Tills dess, drick vatten.
Citera
2023-05-10, 22:12
Medlem
Du ska dricka mycket vätska.

Köpte Allevo häromdagen och missade att det var måltider o inte bara shake som jag kört förr. Smaken var väl något att vänja sig vid men det kanske är värt för dig att prova VLCD mål.
Citera
2023-05-10, 22:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Satsa på mycket grönsaker, fiber och protein.

Fil med havregryn, smoothie på fil och banan, kycklingwraps, konjaksnudlar. Sallader eller wokade grönsaker. Drick mycket vätska.

Testa fasta och få bättre Ghrelinnivåer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in