2023-05-16, 08:18
Medlem
Du är väl inte hungrig precis hela tiden? Hungerkänslorna brukar normalt sett försvinna efter ett tag även om man inte har ätit. Har vattenfastat i 10 dagar och hungerkänslorna försvann efter dag 2. Kunde kurra i magen till och från men inte mer än så.
Citera
2023-05-16, 12:17
Medlem
pn222jws avatar
Reflektion: det är kylskåpet som lurar många överviktiga - min egen privata kiosk ungefär - så ha minimalt där och lägg in i frysen istället.
Citera
2023-05-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkorvis
Är det någon som har bra tips på hur man mentalt hanterar HUNGERN?!

Jag ligger troligen på kcal underskott (går iaf ner i vikt) och försöker äta rent och volymuös mat, och visst blir jag mätt när jag äter… ibland slutar jag innan jag blivit mätt för att jag liksom tröttnar på att äta men oavsett.

Efter 30 minuter är jag ju lika hungrig som innan jag började äta!!! Det är så jäkla mentalt nedbrytande att vara hungrig precis hela tiden!!

Hjälp
Det gör man genom att hålla blodsockernivåerna i balans!
Kolla den franska biokemisten Jessie Inchauspés* råd, det gäller bara att äta i rätt följd
Har följt dessa råd nu i ett par veckors tid med överraskande gott resultat!

*På Youtube eller i hennes bok "Glukosrevolutionen"
Senast redigerad av rantaplan 2023-05-22 kl. 21:37.
Citera
2023-05-22, 21:39
Medlem
zombie-nations avatar
Finns det verkligen mat man blir hungrig av?
Citera
2023-05-23, 13:47
Avslutad
Är det hunger eller abstinens?

Folk som äter mycket kolhydrater tycks knappt klara av att skippa frukost utan att visa upp klassiska abstinenssymtom såsom muskelvärk, huvudvärk, retlighet och trötthet.

Har man däremot vant sig av vid kolhydrater så är periodisk fasta, ett mål om dagen och flera dagars fasta en barnlek.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in