2023-05-10, 17:29
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Femininitet precis som maskulinitet finns inom oss alla. Vissa bejakar dessa sidor och ingen vet varför det sker. Frågar du 50 olika transvestiter om varför de klär ut sig så får 50 olika svar, men inga definitiva och tydliga sådana.

Kanske är det matten som har fått dig att betrakta världen som något som kan förklaras enbart med hjälp av ekvation som ryms på en T-shirt och jag tenderar att i så fall att hålla med dig. Men vi är inte där ännu, så några kvicka förenklingar för att dela upp i manligt och kvinnligt är att försumma betydelsefulla komponenter.

"Contradictions do not exist. Whenever you think that you are facing a contradiction, check your premises. You will find that one of them is wrong." --Ayn Rand
Nej, en man har inga bröst så han använder inte BH och har därför inte en blus med plats för BH. Hur svårt kan det vara.

Orsaken till att du hittat vilse här är för att du är en enkel människa som går på ideologisk hjärntvätt eftersom du är osäker och lättledd. Men när verkligheten knackar på blir det svårt för dig att förklara din åsikt som inte är logisk utan påhittad av någon med en agenda att bryta upp samhället.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-10 kl. 17:36.
Citera
2023-05-10, 17:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Men om det finns en snitslad bana av regnbågsflaggor fram till böghyllan på stadsbiblioteket har något hänt med normen, eller någon vill att nåt ska hända i alla fall.

Hade jag varit bög hade jag blivit kränkt av att någon assumes my literary preferences.

Lite där det skaver för mig, intentionen att påverka. Detta sker ju inte isolerat, se bara på genuspedagogiken inom vissa förskolor. Det är ett vårdslöst experiment i mina ögon, finns inget stöd för att det ska leda till nåt positivt. Ser bra ut på papperet för vissa ideologer endast.

Det är inte folieparanoia om man skönjer en agenda här. Visst, ser man det som nåt oskyldigt som puttrar upp till ytan av den kulturella smältdegeln som av en ren händelse är det ju ingen ko på isen. Men jag påstår att den inställningen är naiv.
Fina ord. Som om den heteronormativa diskursen är fri utan intentioner. Jag tycker nog inte så mycket alls faktiskt, egentligen. Det finns väldigt usel genuspedagogik; de som inte riktigt förstått vad genus är. Plakat-feminister kan vi kalla dem. Dem man läser om som sätter barnen på ideologiska förskolor på Södermalm. Inte sällan är de - som gärna pläderar för öppenhet - ganska så slutna själva. Genus för mig är möjligheten att få välja själv; att som fader ge mina söner större valmöjligheter att själva få forma sitt liv. Dragqueens som läser för en sexåring tror jag är helt ofarligt för honom. Han har redan sagt att han gillar manliga superhjältar mer än kvinnliga. Det biologiska är väldigt starkt och ofrånkomligt.
Citera
2023-05-10, 17:32
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Dragqueens som läser för en sexåring tror jag är helt ofarligt för honom. Han har redan sagt att han gillar manliga superhjältar mer än kvinnliga. Det biologiska är väldigt starkt och ofrånkomligt.
Är det OK att vi andra föräldrar har andra åsikter? Så dina barn kanske måste lämna sina kompisar.

Vad hade du tyckt om Skamlös Vinhora började förklara sitt namn för barnen och vad han gör på kvällarna? Har du en gräns i din uppfostran för hur dina barn får möta vuxensex som de inte bett om? Får en lättklädd bondage-bög läsa sagor för dina barn? Varför inte? Han vill bara göra dem mer toleranta och minska deras usla människosyn.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-10 kl. 17:39.
Citera
2023-05-10, 17:34
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Fina ord. Som om den heteronormativa diskursen är fri utan intentioner. Jag tycker nog inte så mycket alls faktiskt, egentligen. Det finns väldigt usel genuspedagogik; de som inte riktigt förstått vad genus är. Plakat-feminister kan vi kalla dem. Dem man läser om som sätter barnen på ideologiska förskolor på Södermalm. Inte sällan är de - som gärna pläderar för öppenhet - ganska så slutna själva. Genus för mig är möjligheten att få välja själv; att som fader ge mina söner större valmöjligheter att själva få forma sitt liv. Dragqueens som läser för en sexåring tror jag är helt ofarligt för honom. Han har redan sagt att han gillar manliga superhjältar mer än kvinnliga. Det biologiska är väldigt starkt och ofrånkomligt.
Bra, nu förstår jag dig lite bättre. Om än inte helt. Det behöver inte vara ett krig, detta.
Citera
2023-05-10, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Men helt ärligt, vilken ansvarsfull förälder skulle sätta sitt barn på en sagostund med ett fruntimmer med kuk som läser sagor? Hur fan tänker Ni avarter? VinHORA - det säger väl allt för fan!

Dagisbarn/6 års far hela tiden iväg till olika happenings. Bibliotek/Badhus. I min gamla hemstad Luleå fanns Teknikens hus dit dom var 2-3 ggr per år.

Detta vet RFSL maffian om, så dom bjuder in varenda dagisgrupp med ett oskyldigt mail...kom på lässtund med våra roliga "lästanter".. Helena 57 som är pedagog på Tsllgläntans förskola har noll koll och tycker att det enbart skall bli en rolig utflykt...

Föräldrarna har säkert fått nåt mail i Edwise om detta, men tänker att det är några gamla tanter som skall högläsa om Nils Holgersson.
Citera
2023-05-10, 17:44
Medlem
speerys avatar
Citat:
Jag tycker absolut ingenting om hur Du ska klä dig. Det är just det, SD vill bestämma över de kulturella uttrycken. De delar den synen med talibanerna bland annat.

En skådespelare går in i en roll, du vet… Christian Bale går inte runt som Batman. Lika så med en dragqueen.

Fast Batman är en kult förklarad fiktiv karaktär som bekämpar brott och onda skurkar.
Utöver det så är Christian Bale en skådespelare och han tror knappast att han på riktigt är en superhjälte bara för att han fick chansen att spela Batman...

Vinhore psykfallet är en vuxen man som tror sig vara tjej bara för att han klär ut sig som en slynig kärring.. Vem fan vill ha ett sådant psykfall till att läsa perverterade HBTQLD4K+ sagor för små barn?...

Ser du skillnaden på dom två eller har du samma normalbegåvning som en analfabetisk somalier?

Hoppas innerligt att någon slår ihjäl den där vinhore idioten.
Citera
2023-05-10, 17:46
Medlem
barndomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Märkligt, det finns inte intresse för att sprida kärlek och glädje på våra äldreboenden, varken hos Stenevi eller fröken Skamlös Vinhora.

Det hade spritt glädje, många gummor och gubbar hade kiknat av skratt.
Men det är nog inte det de vill, att man skrattar åt dem, det vill inte blottare heller att man gör.

Mycket bra poäng. Man undrar ju onekligen varför det är just barn som har en sådan dragningskraft...
Citera
2023-05-10, 17:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speery
Fast Batman är en kult förklarad fiktiv karaktär som bekämpar brott och onda skurkar.
Utöver det så är Christian Bale en skådespelare och han tror knappast att han på riktigt är en superhjälte bara för att han fick chansen att spela Batman...

Vinhore psykfallet är en vuxen man som tror sig vara tjej bara för att han klär ut sig som en slynig kärring.. Vem fan vill ha ett sådant psykfall till att läsa perverterade HBTQLD4K+ sagor för små barn?...

Ser du skillnaden på dom två eller har du samma normalbegåvning som en analfabetisk somalier?

Hoppas innerligt att någon slår ihjäl den där vinhore idioten.
Du gör en del antaganden om Vinhora utifrån dina känslor. Jag tog Batman som ett exempel på hur en burlesk-aktör och en skådespelare går in i roller. De är båda aktörer. De verkar inom en kulturell tradition - om än med olika uttryck. Förstår du det, eller är du en Livets hårda skola-alumni?
Citera
2023-05-10, 18:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Är det OK att vi andra föräldrar har andra åsikter? Så dina barn kanske måste lämna sina kompisar.

Vad hade du tyckt om Skamlös Vinhora började förklara sitt namn för barnen och vad han gör på kvällarna? Har du en gräns i din uppfostran för hur dina barn får möta vuxensex som de inte bett om? Får en lättklädd bondage-bög läsa sagor för dina barn? Varför inte? Han vill bara göra dem mer toleranta och minska deras usla människosyn.
Brukar Skamlös vinhora förklara det på sagostunderna för barn? Var kan jag läsa mer om detta? Nej, det kan jag ju inte för det stämmer ju inte.

Jag har så klart gränser - du gör ånyo ett antagande om att det finns en sexuell dimension. Du gör det antagandet utifrån dina vuxen glasögon och att du känner någon sorts sexuell laddning av att se män utklädda till kvinnor. Jag gör det inte, men vi har olika ingångsvärden.

När personen läser för mitt barn kommer mitt barn, likt alla andra barn som inte har Siewert Öholm-föräldrar, bara att se en ”udda”, ”häftig” person. Allt annat är vuxenvärldens projektioner. Jag skulle nog inte söka upp detta aktivt för jag är ingen plakatförälder som instagrammar att mina barn är på HBTQI-högläsning men jag har inga problem om de skulle exponeras för det.
Citera
2023-05-10, 18:05
Medlem
Jag måste fråga:
Hur gör man för att få sin förskola att INTE hoppa på denna äckliga trend? Detta från Halland

https://www.regionhalland.se/kulturprogram/drag-queen-story-hour-2-7-ar/

Kan dessa äckliga peddo-människor ge fan i våra barn?
Citera
2023-05-10, 18:09
Medlem
Till er som tycker denna verksamhet är bra, i usa var sagostund nytt för flera år sedan. Det var såklart splittrade åsikter.

Exempel på var dom är idag:

Exempel 1: https://twitter.com/Love24249036/status/1655576410742829059?s=20

Exempel 2:
https://twitter.com/Lady_Di_W/status/1645534632706969606?s=20

Det börjar alltid någonstans….
Citera
2023-05-10, 18:11
Medlem
Citat:
Jag tycker absolut ingenting om hur Du ska klä dig. Det är just det, SD vill bestämma över de kulturella uttrycken. De delar den synen med talibanerna bland annat.

En skådespelare går in i en roll, du vet… Christian Bale går inte runt som Batman. Lika så med en dragqueen.

Tror inte att svenska skattepengar går till Batman?

Det finns mkt tokigt med att Skamlös vinhora ska läsa böcker för barn.

1 Varför ska ett sunkigt fnask läsa för barn? Kan inte bibliotekarien Berit göra detta lika bra?
2 Tänk om en "biologisk kvinna" som kallade sig skamlös vinhora och klädde sig utmanande skulle läsa för barn? El helt enkelt en hora. Det skulle ju inte vara populärt hos vänstern.
3 Märklig bild av kvinnor Skamlös vinhora förmedlar till barnen? Kvinnor är fnask. El vad det nu är.
4 Ingen bryr sig om vad skamlös vinhora gör annars. Hur och med vem denne har sex och vederbörande klär sig. Vad som är störigt är att skattepengar ska gå till sexualiserad wokeindoktrinering av barn.

Ska könsdysfori ökar ju extremt mkt bland unga, orsakar mkt lidande. Det är sånt här trams som ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in