2023-05-10, 10:34
Medlem
Ett personangrepp, vad spelar tandkött för roll, så utseendefixerat, alla har vi något från födseln som vi får leva med. Killen är snäll och är sig själv, räcker inte det??
Citera
2023-05-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Varken jag eller Carro var med när bildörrsscenen rekonstruerades. Men vi fick godkänna klippet!
En annan fråga. Hur mycket kontakt har ni deltagare från säsongen med varandra dels under inspelningen och även nu efteråt? Möttes ni alla 8 upp flera gånger under inspelningarna samt efteråt (fest med produktionen???).

Tidigare säsong var det ju två personer från två olika par som blev tillsammans efter inspelningen var klar och tittar man på era Instagram verkar ju vissa saker vara rätt samsynkade.
Citera
2023-05-10, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
När ska vi prata om Ágústs tandkött? Han visar för mycket tandkött när han ler. Han har dessutom ett odefinierbart (i alla fall för mig) bett. Hela käken känns för kraftig och utskjutande i förhållande till övriga delen av ansiktet.

Men fokus nu på tandköttet. Tandköttet!!! Han visar för mycket tandkött när han ler.

Så komiskt att det inte kommenteras. Över. Huvud. Taget. Hade han varit tjej hade han aldrig kommit undan med det här. Överskottet på tandkött hade debatterats fram och tillbaka och genererat 100+ inlägg.

För att det är irrelevant. Det gör dessutom Carro också och ingen har kommenterat det heller. Han är snygg. Tror dom flesta av oss skiter i att detaljkritisera deltagarnas utseenden, utom när det spelar roll, som när Carro tjatar om att Agust ska duscha fast hon ser helt flottig ut själv. Hade inte sagt nåt om hon inte höll på själv.
Citera
2023-05-10, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
För vår resa så var detta en händelse som påverkade oss mycket. Jag ser ingen anledning till att försöka dölja det, oavsett hur det tas emot av en publik. Det är snarare viktigt att det är med för att ni ska kunna förstå vad det är som händer.

Skillnaden mot verkligheten var att när jag öppnade dörren så var hon tyst i en timme. Reaktionen kom i lägenheten när vi var hemma hos henne. Men dom har filmat och klippt för att det ska se ut som att allt hände på en gång. Jag tycker inte att det är en big deal.

Nej det var inte en big deal om man inte letar efter anledningar att hacka och skapa bråk. Du är jättesnygg, företagsam, kreativ, schysst, rolig, what’s not to love? Tycker det hade varit kul om
du blivit matchad med Stina eller Ida istället. Alla tror att Stina är så tillrättalagd men hon hade kanske gillat att livas upp med ett äventyr. Vem vet var ni hade velat hamna tillsammans och skaffa iallafall 4 barn . En sjuksköterska kan jobba i hela världen. Ida är också mer öppen och trygg med att komma nära än vad Arvid är. Jag tycker faktiskt matchningarna är rätt ytliga.
Citera
2023-05-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Ett personangrepp, vad spelar tandkött för roll, så utseendefixerat, alla har vi något från födseln som vi får leva med. Killen är snäll och är sig själv, räcker inte det??

Håller med. Han är både sympatisk och snygg, oavsett hur mkt tandkött man ser!
Citera
2023-05-10, 11:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer

I mina ögon är personligheten och hur man är gentemot andra det som är intressant och viktigt, speciellt i den här typen av program.
Citera
2023-05-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag trodde det var faktiska röstandet som jag initialt svarade på. Om vi skall gissa blir det svårt. Flesta verkar vara vänsterfolk. Svt tar inte ut pragmatiska deltagare.

Det faktiska röstandet vet vi väl inte?
Citera
2023-05-10, 12:26
Medlem
Citat:
När ska vi prata om Ágústs tandkött? Han visar för mycket tandkött när han ler. Han har dessutom ett odefinierbart (i alla fall för mig) bett. Hela käken känns för kraftig och utskjutande i förhållande till övriga delen av ansiktet.

Men fokus nu på tandköttet. Tandköttet!!! Han visar för mycket tandkött när han ler.

Så komiskt att det inte kommenteras. Över. Huvud. Taget. Hade han varit tjej hade han aldrig kommit undan med det här. Överskottet på tandkött hade debatterats fram och tillbaka och genererat 100+ inlägg.

Kanske för att det inte är något att diskutera såvida man inte är extremt utseendefixerad och tycker att det är intressant ämne för debatt? Men då borde man nog fundera på vad man har för egna problem som gör att man tycker att det är en viktig fråga.
Citera
2023-05-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det faktiska röstandet vet vi väl inte?

Jag trodde någon hade fiskat fram.
Citera
2023-05-10, 13:29
Medlem
Jag kollade lite i diskussionen på facebook om programmet. Det som slog mig är att nu vill många byta ut Kalle och Fredric som experter. Det var lite intressant, jag hoppas verkligen att det blir verklighet.
Citera
2023-05-10, 16:53
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Jag har kommenterat hans hypoplasi i mittansiktet och galosch-haka. Med hypoplasi menas att hans mittansikte är för litet i förhållande till resten av skallen, vilket ger den konkava ansiktsformen. Han har inget överskott av tandkött, utan ett underskott av framskjutning i den övre delen av överkäken, där näsan sitter. Det är därför överläppen drar sig för långt upp när han ler vilket skapar en illusion av för mycket tandkött.
Även Ida och Lina har hypoplasi i mittansiktet, därav deras utstickande tänder. För Linas del verkar det röra sig om ett milt fall av hydrocefalus.
Du har dock fel i det fetmarkerade. Hade han varit tjej hade 90 % av inlägg skrivna av kvinnor handlat om hur "vacker" hon är, "en sån loser, han förtjänar inte en prinsessa som henne" - när snubben visat sig märkbart oattraherad. Det är en hel del av den varan nu också, fast det beror mycket på att Agust själv är här och skriver.

Det har funnits en del fall i dejtingprogram tidigare, där män som blivit svikna i programmen blir kontaktade efteråt av kvinnor som de sedan blir tillsammans med. Gemensamt för dessa män är att de har sett bra ut. Vi får väl se hur många kvinnor som kontaktar "snygg-Agust" efter programmets slut. En "vild" gissning är...

Citat:
Ursprungligen postat av Marty78
Kanske för att det inte är något att diskutera såvida man inte är extremt utseendefixerad och tycker att det är intressant ämne för debatt? Men då borde man nog fundera på vad man har för egna problem som gör att man tycker att det är en viktig fråga.

Utan fysisk(visuell) attraktion kan du inte bygga ett förhållande. Det är den viktigaste faktorn eftersom det är grunden. I säkert hälften av alla matcher, både i svenska och utländska versioner av programmet, så har bruden varit totalt oattraherad av brudgummen och så har det varit en pinsam och förnedrande transportsträcka till den oundvikliga skilsmässan - precis som det är för Agust nu.

Det är bara fånigt och dygdsignalerande att påstå att utseende inte är något att diskutera.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag förstår det inte heller, det var väl Märta och Axels papper som aldrig skickades in så de slapp skilja sig. De måste ha skrivit fel i artikeln tror jag.

Hatter! Stort tack för den analysen, helt brilliant skrivet och tack för att vi fick den så snabbt!

Det briljanta skulle i så fall ligga i hur han konsekvent lyckas undvika att ta upp kärnproblemen mellan deltagarna i rekordlånga inlägg efter inlägg?

Hans s.k "analyser" är så tillrättalagda och mellanmjölkspräktiga att man skulle kunna tro att han skriver på uppdrag av SVT.
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-05-10 kl. 16:56.
Citera
2023-05-10, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag kollade lite i diskussionen på facebook om programmet. Det som slog mig är att nu vill många byta ut Kalle och Fredric som experter. Det var lite intressant, jag hoppas verkligen att det blir verklighet.

Håller med. Fredde har möjliggjort psykisk misshandel sen Per och hon golf-wannabeen. Kalle är ju likadan men byt även ut Maria för hon är lika blind. Hon är precis likadan. Problemet är att det är säkert är Fredde som valt ut de andra experterna, eller så är drar han till sig likasinnade. Jag vill se en ”expert” på våld i nära relationer som håller koll på dynamiken och flaggar när det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in