2023-05-10, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Sudda bort alla gränser mellan manligt och kvinnligt i ett tidigt stadium. Rädda barn från lidandet att inte våga komma ut.

Personliga motiv kan vara att komma till freds med en plågad barndom och att få en slant och uppmärksamhet på köpet.

Och varför i helvete skulle vi vilja sudda ut varken det maskulina hos män eller det feminina hos kvinnor?

Unga, både män och kvinnor, mår sämre än någonsin nu. Att sudda bort manlighet eller kvinnlighet är att försöka sudda bort en stor del av människans natur.
Citera
2023-05-10, 09:47
Moderator
manamanahs avatar
Jag tycker inte att drag queens ska göra underhållning för barn. Det är en väldigt sexualiserad vuxenunderhållning i grunden vilket syns på deras scenklädsel och många barn skulle nog bli skrämda av deras utseende.
Om föräldrar tycker att det är något som de vill ta med sina barn till istället för Bamse så är det enbart för att de vill visa att de är så väldigt toleranta. Det är själviskt.
Citera
2023-05-10, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Lätt att tro det 😂 Synd att dina inlägg är bortkastade. Du får börja gå ut
Tråden har tidvis haft upp emot +400 läsare. Hoppas att du kan stå för dina inlägg.
Citera
2023-05-10, 10:02
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Dina åsikter är dock inte i linje med regnbågsmaffian.
Det är inte mina åsikter. Jag återger grundläggande biologisk fakta.

Citat:
All denna "könspolitik" som vi importerat från USA handlar i grunden om att det kvinnliga könet varken har med vagina, livmoder, äggledare eller andra biologiska markörer att göra, utan endast om vad man identifierar sig som. Därav att om en man tar på sig klänning och sminkar sig är han plötsligt en kvinna, om han "känner för det" just då. Givetvis behöver han inte ens klä sig så heller, så länge han säger att han är kvinna så är han lika mycket kvinna som vem som helst. Detta är naturligtvis rent nonsens.
Eftersom vi till mans inte är läkare som när vi vandrar omkring i det offentliga rummet ställs inför situationer där könsbunden akut livsuppehållande vård är nödvändig för att en medmänniska ska överleva så finner jag det enklare att inte behöva identifiera kön på alla människor jag ser i min vardag.

Citat:
Mycket riktigt är inte transvestism och drag detsamma som transsexualitet, men det ingår i samma akronymkedja inom HBTQ-rörelsen. Detta ska inte barn associeras med oavsett.
När jag sitter hemma och känner för det så brukar jag klä mig feminint i klänningar och kjolar. I vardagssituationer har jag för det mesta trosor på mig, för jag tycker det är bekvämare. Men jag har ingen önskan att vara kvinna för det. Inte heller ser jag något gemensamt med Gay Pride och sånt. Det är bara sånt jag gör, för jag tycker om det.

Citat:
Det är ganska lustigt hur folk blir upprörda över att tennistjejer har kjol och vanlig magtröja
Tenniskjol och magtröja är fina kläder. Vem blir upprörd av sånt? Bögar?

Citat:
varför Åke, 57, går omkring i klänning och stilettklackar och kallar sig hora eller varför det kryper omkring halvnakna män i läder på Pride med munkavle och gags. Västvärlden är totalt jävla upp och ned, milt sagt.

Ja det är märkligt hur många som tror att allt har sexuella undertoner. Men det är ändå det allt handlar om för oss människor - sex, sex och åter sex. Men det är något som vi inte kan ägna oss hela tiden. Allt har sin tid och plats.
Citera
2023-05-10, 10:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det är inte mina åsikter. Jag återger grundläggande biologisk fakta.

Exakt, och då regnbågsrörelsen är anti-vetenskaplig så går dessa åsikter med det regnbågsrörelsen hävdar strängt isär.

Citat:
När jag sitter hemma och känner för det så brukar jag klä mig feminint i klänningar och kjolar. I vardagssituationer har jag för det mesta trosor på mig, för jag tycker det är bekvämare. Men jag har ingen önskan att vara kvinna för det. Inte heller ser jag något gemensamt med Gay Pride och sånt. Det är bara sånt jag gör, för jag tycker om det.

Det är nog ingen som har något problem med vad du sysslar med hemma, eller ens om du väljer att gå ut så emellanåt. Men om du däremot får en fixering vid att du måste umgås med andras barn när du är inne i den sinnesstämningen, då kanske folk reagerar, men det verkar inte vara fallet med dig.

Citat:
Tenniskjol och magtröja är fina kläder. Vem blir upprörd av sånt? Bögar?

Föräldrar, feminister och annat folk på sociala medier som uppmärksammat detta i dagarna under Madrid Open, för att bolltjejerna bär kjol och magtröja. Det är alltså samma folk som hyllar drag queens, trans, och gaylobbyn och all sexualisering som öppet kanaliseras i dessa miljöer. Därför är det lustigt hur de anser att magtröja på tjejer är sexistiskt, men när män klär ut sig som "kvinnliga" fnask och anspelar på sexism så är det vackert, modigt, alldeles fantastiskt.

Citat:
Ja det är märkligt hur många som tror att allt har sexuella undertoner. Men det är ändå det allt handlar om för oss människor - sex, sex och åter sex. Men det är något som vi inte kan ägna oss hela tiden. Allt har sin tid och plats.

Ja, och den tid och platsen ska inte vara med barn. Om man inte kan hålla sina vuxna fetischer och fixeringar borta från barn behöver man hjälp.
Citera
2023-05-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Fast nu står föräldrar i kö med deras barn. Och alla har trevligt och gör det öppet. Vill du stå utanför och ha barn som inte vågar säga att de också vill komma så säg det. Jag kan hjälpa dig!
Knasbollarna finns på FB. Ingen läser här. Förutom du då.

Om det är så populärt, varför måste det då finansieras med skattepengar?

SD vill ju inte förbjuda dragqueens att läsa sagor för barn, frågan gäller ju om skattepengar ska finansiera det.

Om politiker står för finansieringen så kommer också politiker att lägga sig i vad pengarna används till och hur de används. Det kommer liksom inte att läggas ut en hög med pengar på torget som alla kulturarbetare kan komma och hämta från.

Vänstern har i alla tider styrt finansiering av kulturen med mål om mångfald, inkludering och hbtq.

Om man vill ha en kultur som inte är beroende av politikers åsikter, sluta att kräva att skattepengar ska finansiera den.
Citera
2023-05-10, 10:22
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Ja men barnen tar ingen skada av det.
Och vad VET du om det? Vad är annars idén med att låta dessa transor lära barn att bli inkluderande som i dessa sammanhang?

Vad vet du om framtiden nu när den accelererande könsdysforin får fler och fler barn och ungdomar genomgå könsoperationer?

Jag ska svara åt dig, du vet inte ett skit!
Citera
2023-05-10, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Och vad VET du om det? Vad är annars idén med att låta dessa transor lära barn att bli inkluderande som i dessa sammanhang?

Vad vet du om framtiden nu när den accelererande könsdysforin får fler och fler barn och ungdomar genomgå könsoperationer?

Jag ska svara åt dig, du vet inte ett skit!
Jag vet det eftersom inga rapporter kommit om barn som farit illa.

Det är bara något du fått för dig i din förvirrade hjärna.
Citera
2023-05-10, 10:28
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Jag vet det eftersom inga rapporter kommit om barn som farit illa.

Det är bara något du fått för dig i din förvirrade hjärna.

"Normkreativitet" och woke-indoktrinering leder till att många unga som tror sig uppleva könsdysfori sedan detrasisterar och vill tillbaka till sitt ursprungliga jag, vilket är helt omöjligt. Kvar finns bieffekter och sjukdomar från hormonbehandlingen och ett sår som aldrig läker mellan benen.

Detta leder i många fall till drogmissbruk och självmord. Finns gott om data kring detta ifrån USA, landet som vi så gärna ser upp till och absolut ska följa efter till varje pris, enligt er.
Citera
2023-05-10, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
"Normkreativitet" och woke-indoktrinering leder till att många unga som tror sig uppleva könsdysfori sedan detrasisterar och vill tillbaka till sitt ursprungliga jag, vilket är helt omöjligt. Kvar finns bieffekter och sjukdomar från hormonbehandlingen och ett sår som aldrig läker mellan benen.

Detta leder i många fall till drogmissbruk och självmord. Finns gott om data kring detta ifrån USA, landet som vi så gärna ser upp till och absolut ska följa efter till varje pris, enligt er.
Så du tror att barn är lättpåverkade mähän och hela deras liv påverkas av en halvtimmes underhållning.

Du kan ju inte vara på riktigt.
Citera
2023-05-10, 10:31
Medlem
Maureliuss avatar
Så ta nu och berätta hur många år drag queens sagoberättande pågått, finns det något underlag för att göra några undersökningar?

Vad vi däremot kan läsa i amerikansk media, i staterna har galenskapen nått ännu längre, är att könsopererade tar livet av sig, den ena ”lyckosamma operationen” efter den andra.
Citera
2023-05-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
https://twitter.com/miraaksoys/status/1588821289778974720?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1588821289778974720%7Ctwgr% 5Ebb4375f1cc659496d0853ba0bf2ed6ac5d3bdcca%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.covid-19-informationscentret.se%2F2022%2F11%2F05%2Fen-woke-bild-sager-verk ligen-mycket-mer-an-1-000-ord%2F

Läs denna med
https://www.varldenidag.se/nyheter/rfsu-bok-till-forskolor-uppror-manar-barn-till-sexuell-aktivitet/repwco!cry11WiVJ@MgNMksrTHI8w/

Gräsligt.
Hur @#*! kan man rättfärdiga en sagobok likt den från RFSU? Helt jäkla ofattbart.
Barn ska absolut få slippa sån skit.
Dom ska läsa Bamse. Typ.

Helt jäkla sjukt.
Vad vill man egentligen uppnå?
Obegripligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in