2023-05-10, 09:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om du följt identitetspolitiken och könsdebatten om vad en kvinna respektive man är och ändå inte begriper vad som menas så är det ingen ide försöka förklara för dig.
En kvinna är precis som "Posie Parker" och Matt Walsh säger en vuxen människa av honkön. En man är motsvarande för hankön.

En transkvinna är biologiskt en hane, men som har en stark känsla av att vara en hona genom att denne har en könsdysforisk störning.

Det har aldrig handlat om smink, klädsel eller något annat yttre attribut. En man kan känna sig som en kvinna utan att vara det och utöver det ha en stark känsla att vilja vara det, men kommer förstås aldrig att bli det. Dessa känslor av missmatchning mellan det någon är och det den känner sig som är såvitt jag förstått överväldigande. För att då denne ska fungera bättre livet korrigeras det som går; men det går inte att korrigera allt och således förblir individen sitt biologiska kön hela livet, om man enbart ser det ur ett medicinskt perspektiv.

Vad som ligger till grund för att unga tjejer tror sig vara killar är lite svårare att veta. Om Abigail Shrier är någon att tro på är det en form av självskadebeteende, vilket förstås ska behandlas som sådant också. Shrier är dock advokat och även något av en aktivist, men hon har i alla fall för mig ganska goda saker att säga.

Men allt det är en annan diskussion. Transvestism eller dragshow är inte transsexualitet.
Citera
2023-05-10, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du vill nog framstå som bildad men asså seriöst. Det faller platt 😂
Nä nu ska vi stötta dragqueens. Speciellt de som Jimmie hoppade på.

Det är redan fullbokat för de föräldrar som vill ha deras barn på dessa sagostunder. Säger allt!
Säger ingenting. Megauppmärksamhet i media och många alternativa knasbollar därute. Samma sak skulle ha hänt med en tveksam sekt.
Citera
2023-05-10, 09:22
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Sudda bort alla gränser mellan manligt och kvinnligt i ett tidigt stadium. Rädda barn från lidandet att inte våga komma ut.

Personliga motiv kan vara att komma till freds med en plågad barndom och att få en slant och uppmärksamhet på köpet.

Kan du förklara en gång för alla varför det är en positiv sak att "sudda bort alla gränser mellan manligt och kvinnligt i ett tidigt stadium"

Vad är det vi uppnår med detta?

Det vi uppnår genom att förvirra barn på detta vis är en epidemi av psykisk ohälsa och vilsna unga människor som inte känner tillhörighet någonstans. Läkemedelsbolagen för frivolter för dom får sälja hormonbehandlingar, kemisk kastrering och anti deppressiva droger som för all framtid förstör dessa unga människor. Vi kommer ha ett samhälle som består av unga människor som inte kan identifiera sig med någonting, och som i slutändan tar självmord.

Det finns en djupare mening med allt detta, dom sminkar det med "vänlighet, kärlek och öppenhet" men i grund och botten handlar det om att döda våra barn och unga psykiskt.
Citera
2023-05-10, 09:22
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbacelo
Ja men då så fuckface, Då ställer vi upp alla biblioteksdörrar.
Come one come all, eftersom staten inte skall censurera olämpligt kulturellt utbyte riktat till barn.

Mentalt handikappade skall inte hindras från att normalisera avvikande beteende inför barn.

Sagostund för barn, Läses av sexuellt avvikande individ uppklädd i full gimpsuit

Lite som att släpa med sina barn på Pride, sexuellt beteende mellan män näst intill nakna är väl charmigt
Att "släpa med" någon antyder att deltagandet inte sker frivilligt. Jag är motståndare till tvång, så att släpa med någon är något jag motsätter mig. Drag queen story hour är frivilligt för barnen. Det är skattebetalarna som avkrävs pengar för att finansiera detta och det motsätter jag mig av redan nämnt skäl.

Vem är mentalt handikappad i detta sammanhang?

Är du muslim eller katolik? Är det bara sex för förökning som är tillåtet? Drag queen story hour har inget med sex att göra, även om du kanske tror det sedan du tittat för mycket på futanariporr.
Citera
2023-05-10, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Kan du förklara en gång för alla varför det är en positiv sak att "sudda bort alla gränser mellan manligt och kvinnligt i ett tidigt stadium"

Vad är det vi uppnår med detta?

Det vi uppnår genom att förvirra barn på detta vis är en epidemi av psykisk ohälsa och vilsna unga människor som inte känner tillhörighet någonstans. Läkemedelsbolagen för frivolter för dom får sälja hormonbehandlingar, kemisk kastrering och anti deppressiva droger som för all framtid förstör dessa unga människor. Vi kommer ha ett samhälle som består av unga människor som inte kan identifiera sig med någonting, och som i slutändan tar självmord.

Det finns en djupare mening med allt detta, dom sminkar det med "vänlighet, kärlek och öppenhet" men i grund och botten handlar det om att döda våra barn och unga psykiskt.
Jag har inte påstått att det är positivt.
Citera
2023-05-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Säger ingenting. Megauppmärksamhet i media och många alternativa knasbollar därute. Samma sak skulle ha hänt med en tveksam sekt.9

Fast nu står föräldrar i kö med deras barn. Och alla har trevligt och gör det öppet. Vill du stå utanför och ha barn som inte vågar säga att de också vill komma så säg det. Jag kan hjälpa dig!
Knasbollarna finns på FB. Ingen läser här. Förutom du då.
Citera
2023-05-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Att "släpa med" någon antyder att deltagandet inte sker frivilligt. Jag är motståndare till tvång, så att släpa med någon är något jag motsätter mig. Drag queen story hour är frivilligt för barnen. Det är skattebetalarna som avkrävs pengar för att finansiera detta och det motsätter jag mig av redan nämnt skäl.

Vem är mentalt handikappad i detta sammanhang?

Är du muslim eller katolik? Är det bara sex för förökning som är tillåtet? Drag queen story hour har inget med sex att göra, även om du kanske tror det sedan du tittat för mycket på futanariporr.

Ja, 6-8 åringar brukar ju frivilligt och ensamma åka till bibliotek och pridefestivalen.

Vem som är metalt handikappad? Neger snälla? Vuxna män som klär ut sig till kvinnor och finner sexuellt nöje i att läsa sagor för barn är mentalt handikappade.. hbtq lobbyn är en intresseorganisation för personer som skulle ha psykhjälp
Citera
2023-05-10, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Fast nu står föräldrar i kö med deras barn. Och alla har trevligt och gör det öppet. Vill du stå utanför och ha barn som inte vågar säga att de också vill komma så säg det. Jag kan hjälpa dig!
Knasbollarna finns på FB. Ingen läser här. Förutom du då.
Väldigt många läser här. Som sagt, det finns många alternativa knasbollar därute, i det här fallet bokstavligen.
Citera
2023-05-10, 09:28
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:

Drag-artister lever ju ut sina sexuella begär när de klär ut sig till kvinnor, det är där sex och DQSH går hand i hand.

Du ser väl själv på hur dessa män beter sig i dessa utklädnader? Extrema och lösaktiga imitationer av en prostituerad kvinna är det dom vill framhäva.

Varför vill du att Sveriges unga befolkning skall indoktrineras av dessa?
Citera
2023-05-10, 09:37
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Drag-artister lever ju ut sina sexuella begär när de klär ut sig till kvinnor, det är där sex och DQSH går hand i hand.

Du ser väl själv på hur dessa män beter sig i dessa utklädnader? Extrema och lösaktiga imitationer av en prostituerad kvinna är det dom vill framhäva.

Varför vill du att Sveriges unga befolkning skall indoktrineras av dessa?
"Tant-Henrik" är ett exempel på drag queen story hour. Om du tycker att det någon sexuell underton i det är det nog din egna sexualitet som gör sig tillkänna.

Jag tycker personligen att tant Henrik är riktigt söt. Men jag gillar bara kvinnor.
Citera
2023-05-10, 09:37
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
En kvinna är precis som "Posie Parker" och Matt Walsh säger en vuxen människa av honkön. En man är motsvarande för hankön.

En transkvinna är biologiskt en hane, men som har en stark känsla av att vara en hona genom att denne har en könsdysforisk störning.

Det har aldrig handlat om smink, klädsel eller något annat yttre attribut. En man kan känna sig som en kvinna utan att vara det och utöver det ha en stark känsla att vilja vara det, men kommer förstås aldrig att bli det. Dessa känslor av missmatchning mellan det någon är och det den känner sig som är såvitt jag förstått överväldigande. För att då denne ska fungera bättre livet korrigeras det som går; men det går inte att korrigera allt och således förblir individen sitt biologiska kön hela livet, om man enbart ser det ur ett medicinskt perspektiv.

Vad som ligger till grund för att unga tjejer tror sig vara killar är lite svårare att veta. Om Abigail Shrier är någon att tro på är det en form av självskadebeteende, vilket förstås ska behandlas som sådant också. Shrier är dock advokat och även något av en aktivist, men hon har i alla fall för mig ganska goda saker att säga.

Men allt det är en annan diskussion. Transvestism eller dragshow är inte transsexualitet.

Dina åsikter är dock inte i linje med regnbågsmaffian. All denna "könspolitik" som vi importerat från USA handlar i grunden om att det kvinnliga könet varken har med vagina, livmoder, äggledare eller andra biologiska markörer att göra, utan endast om vad man identifierar sig som. Därav att om en man tar på sig klänning och sminkar sig är han plötsligt en kvinna, om han "känner för det" just då. Givetvis behöver han inte ens klä sig så heller, så länge han säger att han är kvinna så är han lika mycket kvinna som vem som helst. Detta är naturligtvis rent nonsens.

Mycket riktigt är inte transvestism och drag detsamma som transsexualitet, men det ingår i samma akronymkedja inom HBTQ-rörelsen. Detta ska inte barn associeras med oavsett.

Det är ganska lustigt hur folk blir upprörda över att tennistjejer har kjol och vanlig magtröja och frågar sig hur de ska förklara detta för sina ungar, medan de däremot inte har några problem med att förklara varför Åke, 57, går omkring i klänning och stilettklackar och kallar sig hora eller varför det kryper omkring halvnakna män i läder på Pride med munkavle och gags. Västvärlden är totalt jävla upp och ned, milt sagt.
Citera
2023-05-10, 09:38
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Går knappast att stoppa någon som vill skicka sina barn till pedofiler, vet inte riktigt hur en sådan lagstiftning skulle se ut.
Dock bör inte statsmedia finansiera det och det har inget att göra i skolan heller då det inte längre blir frivilligt.
Påminner om debatten rörande att barn i skolan skickas till moskéer och tvingas bära slöja.

Debatten blommade väl upp efter att statsmedia finansierade en tv-serie om detta som dom märkt som "inte lämpligt för barn" samtidigt som de marknadsför detta åt just barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in